• یکشنبه / ۲ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400080200963
  • خبرنگار : 71234

حاجی بابایی:

افزایش حقوق کارمندان متناسب با تورم منوط به لایحه بودجه و مصوبه مجلس است

افزایش حقوق کارمندان متناسب با تورم منوط به لایحه بودجه و مصوبه مجلس است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید افزایش حقوق کارمندان دولت متناسب با تورم باشد، گفت: نظر دولت افزایش ۱۰ درصدی و پلکانی حقوق کارمندان در سال آینده است که ممکن است در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس تایید شده یا اینکه بر اساس شرایط تغییر کند.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با ایسنا در واکنش به اعلام افزایش حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱ به میزان علی الحساب ۱۰ درصد گفت: این موضوع در ضوابط اجرایی بودجه آمده است؛ دولت اعلام کرده حقوق کارمندان میانگین ۱۰ درصد و به صورت پلکانی افزایش پیدا می کند بدان معنا که ممکن است حقوق فردی ۳۰ درصد و حقوق فرد دیگری ۵ یا ۱۰ درصد اضافه شود.

وی ادامه داد:  این موضوع در قالب نظر دولت به عنوان آیین نامه اجرایی به سراسر کشور ابلاغ شده و در نهایت به عنوان لایحه بودجه تقدیم مجلس می شود، پس این مجلس است که حرف اول و آخر را می زند به عبارت دقیق‌تر افزایش ۱۰ درصدی حقوق نظر دولت است که ممکن است این دیدگاه در زمان مطرح شدن در مجلس تایید شود یا اینکه بر اساس شرایط تغییر کند؛ پس در نهایت نظر مجلس اجرایی خواهد شد و در بودجه هم می آید.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس توضیح داد: تصمیم گیری نهایی مجلس و دولت درباره میزان افزایش حقوق، اسفند ماه گرفته می شود. آن زمان وضعیت اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و تورمی مشخص شده و مطابق با آن درباره میزان افزایش حقوق تصمیم گیری می شود.

حاجی بابایی در ادامه درباره وعده رییس جمهوری مبنی بر میزان افزایش حقوق کارمندان دولت متناسب با تورم گفت: طبق قانون برنامه ششم باید افزایش حقوق کارمندان دولت متناسب با تورم باشد اما اینکه دولت برای اجرای قانون اعتبار لازم را دارد یا ندارد، بحث دیگری است که دولت در بودجه اعلام می کند.

وی ادامه داد: باید دولت در زمان تقدیم لایحه بودجه شاخص‌های کلان اقتصادی را اعلام کند مبنی بر اینکه پیش بینی اش از میزان تورم در سال آینده مطابق با بودجه چقدر خواهد شد بعد مجلس بر اساس این میزان تورم، درصد افزایش حقوق را تعیین می کند البته این کار با هماهنگی با دولت انجام می شود.حاجی بابایی در پایان و در جمع بندی گفت: افزایش حقوق کارمندان متناسب با تورم، قانون برنامه ششم است که اجرایی شدن آن منوط به لایحه بودجه و در نهایت مصوبه مجلس است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۳:۲۰

ده درصد که تکذیب شد حالا که داره حاج بابایی تایید می کنه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۴:۴۱

جناب آقای نماینده شما فقط نماینده معلم ها هستید؟ برای افزایش حقوق بقیه می شود، با اما و اگر مواجه می شود

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۵:۳۹

متنابسازی وتورم خوبه

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۵:۵۷

باید ملت تو گوش ......بزنند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۶:۲۹

از الان در خصوصافزایش حقوقها که ۷ ماه تا اجرای ان مونده.صحبت میشه.در حالی که درباره افزایش هفتگی اجناس اینقدر بحث نمیشه.ما کجای کاریم.

avatar

سلام:انتشار اخبار ۱۰ درصد افزایش حقوق برای سال آتی آیا عدالت است یا نشات گرفته ازبی عدالتی وضلالت درحالیکه نرخ تورم به ۵۵ درصد هم تجاوز کرده وروز بروز بالاتر میره کسی نیست جلوی گران‌فروشی را بگیره ...

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۶:۵۹

این چه مسخره بازی است کالا و خدمات بیش ۴۵در صد بنا به آمار و ارقام خود مسئولین افرایش قیمت داشته و هر روز قدرت خرید کارمندان و بازنشستگان کاهش می یابد آنوقت آقایان می خواند حقوق ها ۱۰درصد اضافه بشود؟!؟!؟

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۷:۴۱

آقای بابایی مامستمری بگیرهستیم توروخداحقوقمونوزیادکنید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۷:۴۱

جناب آقای حاج بابایی،پس متناسب سازی حقوق بازنشستگان چی شد؟؟؟ هنوزحق ایثارگری وجانبازی پرداخت نشده،پس اینها چه شد؟؟؟البته فکرکنم با وضعیتی که دولت قبل بوجودآورده،وقتی بازنشستگان به رحمت الهی رفتیم،ای پرداخت شود.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۷:۵۸

آنها که شاغلند از نظر منابع مالی که در اختیار دستگاهشان هست حقوق خود را بالا میبرند اضافه کاری .پاداش.کارانه و...اما بازنشسته ها فقط حقوق خشک و خالی.ترا خدا کارشناسی شده عمل کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۸:۳۰

نابود کردین ملت رو به اندازه گرونی تخم مر غ اضافه کنین

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۸:۳۰

سلام و عرض ادب باتوجه به افزایش سرسام آور قیمت ها و تعیین حداقل سطح معیشت 9میلیون انتظاراینست که حقوق ها به همین میزان افزایش یابد وگرنه که این جمعیت بازنشسته مستأصل هیچگاه شمارا نخواهد بخشید و فقرفسادفحشادزدی وناهنجاری های اجتماعی بیشتر در جامعه رواج پیدا میکند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۸:۳۴

پول بده

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۹:۱۹

ای کاش هیچ باز نشسته ای زیر خط فقر در سال اینده که خط فقر پانزده میلیون تومان خواهد بود نباشد یعنی از ۱۵ میلیون تومان کمتر نباشد این یک ارزوی نشدنی است خیال است توهم است موافقید

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۱۹:۵۶

کسی ازمجلس ویا دولت می فهمد به چه علت یک شیر ده ریالی وخیلی از اجناس دیگر بالغ بر یکصد پنجاه هزار ریال قیمت پیدا کرده ، چرا چرا وچرا ؟ چهل هراز ریالش مربوط به همین چند ماه اخیر است ، کسی جواب می دهد به کجا می رویم.؟؟؟؟!!!!. وبامردم‌چه می کننند ؟؟؟!!!.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۲۰:۱۵

بدترین نوع افزایش حقوق همین در صدی می باشد کسی که سی ملیون تومان میگیرد سه ملیون اضافه وکسی که سه میلیون میگیره سیصد هزار تومان اضافه میشود واین بی عدالتی محض است

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۲ ۲۱:۲۳

حاجی بابایی...خودت بگو تا کی میخواهید به این مسخره بازی خودتون ادامه بدید...تورم،حقوق، قیمت خودرو، ارز، طلا، اختلاس ووووو هزار یک کثافت کاری دیگه....بالاخره کی میخواهید دیگه با مردم بازی نکنید.خسته نشدید از این همه بخور بخور....یه کمی هم خجالت بکشید.کجای دنیا این شکلی

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۳ ۰۰:۱۰

اینکه مسلم هست هرچه دولت گفت،،مجلس هم میگه چشم ،،فقط دودش به چشم حقوق بگیران ثابت و بازنشستگان بیچاره میرود ،،

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۳ ۱۲:۱۹

واقعا"که؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!وووووووو

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۳ ۲۰:۰۸

بنده ۱۵ساله میراث بان یگان حفاظت هستم وهنوز کمترین حقوق را به ما نیروهای قراردادی میراث پرداخت می‌کنند وحق هیچ اعتراضی هم نداریم.به داد ما برسید مطمعن هستم با این مسئولين میراث هرمزگان به ما همان ۱۰درصد بیشتر اضافه نمی‌شود...