• یکشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400120805936
  • خبرنگار : 71565

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

مجوز مجلس برای بازسازی خسارات ناشی از سیل

مجوز مجلس برای بازسازی خسارات ناشی از سیل

نمایندگان مجلس برای پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل مجوز دادند که بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاک مازاد آب‌بندانها از طریق مزایده به پیمانکاران و بهره‌برداران شن و ماسه واگذار شود.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز(یکشنبه) و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه، سه بند «و» «ز» «ح» از تبصره ۸  را به تصویب رساندند.

بر اساس بند و تبصره ۸، به‌منظور پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و آب‌بندانها و استخرها و لایروبی تالابها و سدها به شرکتهای آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان اجازه داده می‌شود بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاک مازاد آب‌بندانها را از طریق مزایده به پیمانکاران و بهره‌برداران شن و ماسه (با به‌کارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت) به شرط واریز حقوق دولتی و رعایت ملاحظات محیط زیستی و حقوق ذینفعان و بهره برداران بخش کشاورزی واگذار نماید. در صورت وصول درآمد مازاد بر عملیات تعیین‌شده در قرارداد، منابع حاصله به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۴۹ واریز می‌گردد.

بر اساس بند ز تبصره ۸ که به تصویب مجلس رسید، وزارتخانه‌های نیرو (از طریق شرکتهای ذی‌ربط) و جهاد کشاورزی مکلفند عواید حاصل از اجرای طرحهای مهار و تنظیم آب های مرزی و مشترک به ترتیب فروش حق اشتراک، درآمد حاصل از فروش آب و برق (پس از کسر هزینه‌های بهره‌برداری طرحهای مذکور) و واگذاری اراضی ملی پایاب دریافت و به ترتیب به ردیف‌های درآمدی شماره ۱۴۰۱۹۱ و شماره ۲۱۰۲۳۱ جدول شماره (۵) این قانون واریز نمایند. 

همچنین با تصویب بند ح،  وزارت جهاد کشاورزی موظف است تا سقف سیصد هزار میلیارد(۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال از اموال منقول و غیرمنقول مازاد خود و دستگاههای تابعه را به فروش رسانده و به ردیف درآمدی از ۲۱۰۲۳۲ مندرج در جدول شماره(۵) این قانون واریز نماید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha