• یکشنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400121511370
  • خبرنگار : 71234

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

به فرزندان متولد ۱۴۰۰ به بعد سهام اختصاص پیدا می‌کند

به فرزندان متولد ۱۴۰۰ به بعد سهام اختصاص پیدا می‌کند

نمایندگان مجلس در مصوبه ای دولت را مکلف کردند که به فرزندانی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ به بعد در استان هایی با نرخ باروری پایین به دنیا می آیند، سهام اختصاص داده شود.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه مجلس، یک بند به تبصره ۲ بودجه ۱۴۰۱ در بخش هزینه ای به شرح زیر الحاق شد.

طبق مصوبه مجلس، دولت مکلف است به ازای فرزندان از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد شده برای استان‌هایی که میزان باروری آنها تا ۲.۵ درصد باشد مبلغ ۱۵ میلیون ریال تا سقف ۱۵ هزار میلیارد ریال از محل ردیف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره ۵ این قانون صرفا جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد و ساز و کار اجرایی از جمله خانواده‌ای مشمول نحوه خرید و انتخاب صندوق و هزینه‌های مرتبط به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۳۶

عدالت چیست

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۲:۴۶

پانزده میلیون ریال اونقدر ناچیزه که هیچکس رو وسوسه نمیکنه بنظرم پیشنهاد برای هر فرزند جدید باید بالای صد میلیون تومن و بصورت واریز نقدی بلافاصله پس از تولد باشه . در این صورت انتظار هست که "عده ای" وسوسه بشن و بچه به دنیا بیارن.

avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۵ ۱۷:۱۴

اگر قراره اعتماد مردم جلب بشه بهتره قبل از همه برای پدر مادرهای جوانی که یک یاچند فرزند دارن و کلی مشکل هم در کنترش یه اتفاق خوبی رقم بخوره مثل هزینه های پوشاک و شیر فرزند به صورت رایگان با بهترین کیفیت و... و واگذاری زمین خدا که کاملا رایگانه به خانواده ها و وام بدون بهره به همراه شرایط راحت برای ساختن سرپناه تا پدر و مادر فرصت پیدا کنن برای ساخت زندگی خودشون و فرزندانشون با تشکر

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۰۱ ۱۶:۴۹

عدالت چیست

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۰ ۰۳:۲۴

حالم ازکلمه عدالت بهم میخوره

avatar
۱۴۰۲-۰۲-۱۲ ۰۱:۳۹

سلام ولش کنیدبخدادولت یک راهایی جلوپامون میزارن که شدنی نیست مثلاهمین میزان نرخ باروری حالامن که 3تابچه قدونیم قددارم چون توزاهدان متولدشدن هیچی بهشون نمیرسه خدابهمون بده وبس