• سه‌شنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400121713746
  • خبرنگار : 71234

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱

سامانه‌ای برای اعلام نیروهای مازاد دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود

سامانه‌ای برای اعلام نیروهای مازاد دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود

با تصویب مجلس، دستگاههای اجرائی موظف شدند فهرست اسامی نیروهای مازاد خود را در سامانه‌ای که سازمان اداری و استخدامی به این منظور ایجاد می‌کند، ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند (ج) تبصره ۲۰ را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به منظور بالابردن بهره وری نیروی انسانی و جلوگیری از افزایش اندازه دولت، سازمان اداری و استخدامی کشور مجاز است نیروهای رسمی، ثابت و پیمانی مازاد دستگاههای اجرائی را به صورت بین دستگاهی، درون استانی و بین استانی جایابی نموده و منتقل کند. از این رو دستگاههای اجرائی مشمول ماده(۵) قانون خدمات کشوری موظفند فهرست اسامی نیروهای مازاد خود را در سامانه‌ای که سازمان اداری و استخدامی به این منظور ایجاد می‌کند، ثبت کنند.

مرکز آموزش مدیریت دولتی باتوجه به صلاحیت شغل و شاغل، برنامه‌های توانمندسازی و بهسازی برای افراد مازاد و آماده به خدمت را برگزار می‌کند تا در صورت کسب شایستگی‌های لازم، مجدداً در بدنه دولت بکار گرفته شوند.

هرگونه درخواست دستگاهها برای جذب و بکارگیری نیروی جدید منوط به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر عدم وجود نیروی متناسب در سامانه مذکور است. دستورالعمل این بند توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به دستگاهها ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۱۲-۱۷ ۲۳:۱۳

همین الان بیمارستانهای دولتی هر چی نیروی طرحی که نامه سپاه و بسیج داشته استخدام رسمی کردند تعداد اونها در اکثر بیمارستانها سی تا چهل درصد کل نیروهای.والکی ردیف رسمی دادند یه بیمارستان کوچک یه ردیف چیه نیروی تجهیزات پزشکی داشته چهار تا دیگه هم ردیف ایجاد کردند واستخدام رسمی طرف هم بیست ساله قرار دادی هست.این نیروهای مازاد چرا از چشم مجلس دور مانده