• پنجشنبه / ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401011104874

با حضور وزیر راه‌وشهرسازی صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی ۴۷ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی/ساخت ۷۰۰۰ واحد در گلبهار کلید خورد

آغاز عملیات اجرایی ۴۷ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی/ساخت ۷۰۰۰ واحد در گلبهار کلید خورد

ایسنا/خراسان رضوی وزیر راه‌وشهرسازی در آغاز عملیات اجرایی بیش از ۷۰۰۰ واحد مسکونی در گلبهار گفت: باید از تمام ظرفیت‌های خراسان رضوی جهت توسعه ساخت‌وساز مسکن استفاده شود. امروز عملیات اجرایی بیش از ۴٧ هزار واحد مسکونی در خراسان رضوی در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز می‌شود. این رقم برای ۲ سال ابتدایی کافی نیست و باید طی ۲ سال اول به ۱۰۰ هزار واحد مسکونی افزایش یابد تا ظرف چهار سال به تعهد ساخت چهار میلیون مسکن عمل شود.

رستم قاسمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت ۷۱۷۹ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهر جدید گلبهار اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های جدی وزارت راه و شهرسازی نهضت ملی ساخت مسکن است. هرچند که ساخت چهار میلیون مسکن طی چهار سال رقم بزرگی محسوب می‌شود اما طی مدت‌زمان فعالیت دولت کنونی تا امروز در شهرها و استان‌های مختلف کشور شاهد شروع پروژه‌های متعدد و گوناگون بوده‌ایم.

وی افزود: خراسان رضوی یکی از استان‌های بزرگ کشور است که طبق آمارها حدود ۴۰۰ هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن دارد؛ لذا باید از تمام قدرت خود و زمینه‌سازی‌های مطلوب مجلس در عرصه قانون‌گذاری استفاده کرد تا مردم در سریع‌ترین زمان ممکن صاحب‌خانه شوند.  

وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه برای طرح نهضت ملی مسکن منابع بانکی و اعتباری خوبی در نظر گرفته شده، تصریح کرد: از مسئولان درخواست می‌شود توجه زیادی به این طرح داشته و پیگیر اقدامات لازم باشند. ما برای ساخت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن از اشکالات و معایب طرح مسکن مهر عبرت گرفته و به برطرف‌سازی این اشکالات خواهیم پرداخت تا شاهد بهبود کیفیت واحدهای مسکونی باشیم. هدف ما تنها مسکن‌سازی نیست بلکه برنامه اصلی ما شهرسازی و برطرف کردن نیازهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... زندگی عموم مردم است.  

قاسمی خاطرنشان کرد: زمین یکی از مباحث مهم مطرح شده در طرح نهضت ملی مسکن است. قانون طرح جهش تولید مسکن مبتنی بر ساخت چهار میلیون مسکن به همراه چهار میلیون قطعه زمین دولتی است؛ یعنی زمین در این طرح به نوعی رایگان محاسبه شده است.  

وی افزود: اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن در شهر گلبهار بخش کوچکی از فعالیت‌های صورت گرفته در خراسان‌ رضوی بوده و باید از تمام ظرفیت‌های این استان جهت توسعه ساخت‌وساز مسکن استفاده شود تا طی ۴ سال به تعهدات دولت در زمینه ساخت مسکن دست‌ یابیم. امید است با استفاده از ظرفیت‌های خراسان رضوی طی گذشت چهار سال از فعالیت دولت به نتایج مطلوب در حوزه ساخت‌وساز مسکن برسیم.

در ادامه علیرضا جعفری، معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور، اظهار کرد: شهرهای جدید فرصتی برای ایجاد ظرفیت و مدیریت توزیع جمعیت در مادرشهرهاست. باید با استفاده از مدیریت بهره‌وری از زمین و ظرفیت شهرها حداکثر شرایط زیست مطلوب برای هم‌وطنانمان را به ارمغان بیاوریم. تاکیدی که بر حسب دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر هویت‌بخشی به شهرهای جدید در نگاه الگوی توسعه شهرهای ایرانی و اسلامی شده، در قالب طرح‌های نهضت ملی ارائه خواهد شد.  

وی افزود: توجه به مساله ایمنی و امنیت در شهرهای جدید و ایجاد زیرساخت‌هایی که برای توسعه و جذب جمعیت در شهرهای جدید لازم است، از مواردی است که در دستور کارمان قرار دارد. گلبهار به عنوان یکی از شهرهای جدید کشور در مقایسه با دیگر شهرهای جدید از ظرفیت بیشتری برای رشد و توسعه برخوردار است. بالغ بر ۶۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن شهر گلبهار متقاضی وجود دارد و در راستای رفع نیاز آنان امروز عملیات ساخت ۷۱۷۹ واحد مسکونی کلنگ‌زنی خواهد شد.

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور بیان کرد: تا پایان ماه جاری برنامه‌ریزی شده ساخت ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سطح کشور آغاز شود. امیدواریم با استفاده تمام ظرفیت‌های موجود هر سه ماه قادر به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور باشیم. در این طرح صرفا تولید مسکن هدف نیست بلکه ما دنبال زیست مطلوب اسلامی هستیم که این نکته نیازمند خدمات زیربنایی، سکونت مطلوب و توجه به فضای اجتماعی و عمومی شهر است.

در ادامه علیرضا جعفری، معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور، اظهار کرد: شهرهای جدید فرصتی برای ایجاد ظرفیت و مدیریت توزیع جمعیت در مادرشهرهاست. باید با استفاده از مدیریت بهره‌وری از زمین و ظرفیت شهرها حداکثر شرایط زیست مطلوب برای هموطنانمان را به ارمغان بیاوریم. تاکیدی که بر حسب دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر هویت‌بخشی به شهرهای جدید در نگاه الگوی توسعه شهرهای ایرانی و اسلامی شده، در قالب طرح‌های نهضت ملی ارائه خواهد شد. 

وی افزود: توجه به مساله ایمنی و امنیت در شهرهای جدید و ایجاد زیرساخت‌هایی که برای توسعه و جذب جمعیت در شهرهای جدید لازم است، از مواردی است که در دستور کارمان قرار دارد. گلبهار به عنوان یکی از شهرهای جدید کشور در مقایسه با دیگر شهرهای جدید از ظرفیت بیشتری برای رشد و توسعه برخوردار است. بالغ بر ۶۰ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن شهر گلبهار متقاضی وجود دارد و در راستای رفع نیاز آنان امروز عملیات ساخت ۷۱۷۹ واحد مسکونی کلنگ‌زنی خواهد شد.

معاون وزیر و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور بیان کرد: تا پایان ماه جاری برنامه‌ریزی شده ساخت ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سطح کشور آغاز شود. امیدواریم با استفاده تمام ظرفیت‌های موجود هر سه ماه قادر به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کشور باشیم. در این طرح صرفا تولید مسکن هدف نیست بلکه ما به دنبال زیست مطلوب اسلامی هستیم که این نکته نیازمند خدمات زیربنایی، سکونت مطلوب و توجه به فضای اجتماعی و عمومی شهر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha