• یکشنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401032215194
  • خبرنگار : 71489

مخالفت مجلس با رسیدگی دو فوریتی به لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱

مخالفت مجلس با رسیدگی دو فوریتی به لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رسیدگی به لایحه اصلاح دو ماده از قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به صورت دو فوریتی مخالفت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی امروز یکشنبه  مجلس شورای اسلامی، نمایندگان با درخواست بررسی لایحه اصلاح تبصره‌های (۱) و (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به صورت دو فوریتی مخالفت کردند.

متن لایحه مورد نظر دولت به شرح زیر است:

«ماده واحده – تبصره‌های (۱) و (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور به شرح زیر اصلاح می‌شود:
۱- در بند (ز) تبصره (۱)، عبارت "از محل منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران" به عبارت "مازاد بر سقف منابع جزء (۱) بند (ب) و بند (ی) این تبصره" اصلاح و بعد از عبارت "اعمال حساب نماید." عبارت "تسویه حساب مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) تحویل شده به دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ نیز به همین ترتیب تنفیذ می‌شود." الحاق می‌شود. همچنین در جزء (۷) بند یادشده، بعد از عبارت "مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به قیر" عبارت "یا مالچ" الحاق می‌شود.

۲- متن زیر به عنوان جزء (۳) به بند (هـ) تبصره (۷) الحاق می‌شود:
۳– در سال ۱۴۰۱ نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه، واسطه‌ای، اجزا، قطعات، ماشین‌آلات و تجهیزات که با احتساب سود بازرگانی، حقوق ورودی آنها حداکثر ده درصد (۱۰%) می‌باشد به یک درصد (۱%) تقلیل می‌یابد. دولت مجاز است با توجه به کاهش منابع حاصل از حقوق ورودی، نسبت به فروش اوراق مالی تا سقف دویست و هشتاد هزار میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۲۸۰) ریال اقدام نماید.»

به گزارش ایسنا، با مخالفت نمایندگان مجلس با رسیدگی به این لایحه به صورت دو فوریتی، لایحه مورد نظر دولت به‌صورت عادی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۲ ۱۱:۵۴

بورس را درست کنید مردم از دست بورس بسیار بسیار شدیدا بسیار به تنگ آمده اند نان شب شان را دربورس گذاشته اند الان برای زندگی چه کنند؟مردم پول شان را می خواهند لطفا پول مردم رابهشون بدهید

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۲۲ ۱۱:۵۷

سایتی طراحی کنید که هرشخص اطلاعات شخصی وحساب خودش را جهت دریافت یارانه سیصد هزار تومانی ثبت نماید یارانه را همانند سهام عدالت به مردم بدهید اصل یارانه یا کالابرگ الکترونیکی این است که مختص به خود شخص باشد نه خانواری