• جمعه / ۱۷ تیر ۱۴۰۱ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401041711881
  • خبرنگار : 50294

نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره گفت:

اقتصاد کردستان نیازمند ابتکار عمل است

اقتصاد کردستان نیازمند ابتکار عمل است

ایسنا/کردستان نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره گفت: اقتصاد کردستان نیازمند ابتکار عمل و جراحی فوری است.

سید مهدی فرشادان امروز در شورای اداری اظهار کرد: جناب آقای رئیس جمهور؛ سنت و تفکری ناصواب بر جامعه ما حاکم است مبنی بر این که نماینده مجلس یا با سکوت‌هایش در حق موکلان خود اجحاف می‌کند؛ یا به خاطر گفتنِ دردها، کمبودها و عقب‌افتادگی‌ها، اجرای عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض به حاشیه رانده می‌شود.

فرشادان خطاب به رئیس جمهور بیان کرد: حضرتعالی یک رئیس‌جمهور مردمی، انقلابی و تحول‌خواه هستید، چرا که به سادگی از مردم عذرخواهی می‌کنید و صمیمانه، نشستن پای درد دل مردم در سیاه‌چادرها و حضور در یک روستا را بر شرکت کردن در جلساتِ شکلیِ ادکلن‌زده‌ها و تکیه دادن بر صندلی‌های تشریفاتی ترجیح می‌دهید، اما لازم است بدانید همه روسای‌ جمهور در حل قضیه کولبران به کوردها وعده دادند، اکنون ما منتظر عملی شدن این قول‌ها از سوی شما هستیم. همانند اصفهان که به قلب مشکلات زدید، منتظر هستیم در قضیه کولبران به قلب این معضل اجتماعی بزنید، تا دیگر شاهد مرگ و بدبختی جامعه کولبران نباشیم.

فرشادان با تاکید بر اینکه زیرساخت توسعه کوردستان در بخش راه‌ روستایی، راه بین‌شهری و راه‌آهن نیازمند اعتبارات ویژه است، اضافە کرد: بنده جاده‌های کوردستان را قتلگاه و قصابخانه انسانی نامیده‌ام؛ چون روزی نیست که شاهد وقوع مرگ در آنها نباشیم و نمونه اخیر آن مرگ پروفسور ستاره، نابغه فیزیک جهان، در جاده‌ بیجار - دیواندره بود.

فرشادان بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته، سه هزار و ۵۰۰ انسان در جاده‌های کوردستان جان داده‌اند و این مصیبت دردناک همچنان تکرار می‌شود.

وی تصریح کرد: پرواز فرودگاه سنندج به تهران و بالعکس نیز به یک معضل تبدیل شده، زیبنده دولت نیست نتواند به پروازهای یک فرودگاه نظم ببخشد.

فرشادان خاطرنشان کرد:  آقای رئیسی  لطفا به دردها و بغض‌های در گلو مانده مردم نجیب کردستان، گوش جان بدهید؛ اگر برایتان مقدور نیست از نواحی نایسر و ننله و حسن‌آباد، محلات حاشیه‌نشین فرجه و عباس‌آباد و کانی‌کوزله و تقتقان و ۱۷ شهریور و حاجی‌آباد و مسیر فردوسی سنندج و شهرهای دیواندره و کامیاران بازدید فرمایید، حداقل دستور ویژه دهید تا حجم سرسام‌آور و خیرەکننده دست‌فروشان و بیکاران را برایتان گزارش کنند.

وی ذبا تاکید بر اینکه اقتصاد کوردستان نیازمند ابتکار عمل و جراحی فوری است، افزود: احداث تله‌کابین سنندج در کمترین زمان و با کمترین هزینه می‌تواند باعث رونق  بخش گردشگری و اشتغال در سنندج شود؛ فقط کافی است به یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار زیرمجموعه وزارت تعاون بسپارید و پیشنهاد می‌شود دستور احداث آن‌را بەعنوان سوغات سفرتان صادر فرمایید.

 وی اضافه کرد: آقای رئیس‌جمهور روحیه عدالت‌خواهانه شما کاری می‌کند که بنده حقایق را بیان کنم؛ "معیشت" و "مسکن" دغدغه اصلی ماموستایان و روحانیون اهل سنت است، آقای دکتر رئیسی عده‌ای نمی‌خواهند دولت شما انقلابی و جهادی باشد.

فرشادان با بیان اینکه احداث بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی در کامیاران و حل مشکل آب سنندج نیازمند دستور ویژه شما است، بیان کرد: مردم نجیب دیواندره، برای نظام یک فرصت هستند، گله‌مند هستند که فقط ایام انتخابات دیده می‌شوند، "دامداری" در دامنه‌های چل‌چشمه و طبیعت بی‌نظیر سارال، می‌تواند به قطب‌ تولید گوشت قرمز کشور تبدیل شود اما دریغ از یک کشتارگاه مدرن و صنعتی.

وی افزود: منطقه آزاد بانه و مریوان، می‌تواند دروازه تجاری و فرصت تازه‌ای به روی ما و اقلیم کوردستان عراق بگشاید، اما هنوز از مرحله چارچوب کاغذبازی و گفتار خارج نشده است.

فرشادان تصریح کرد: آقای دکتر رئیسی سفر حضرتعالی به بیکارترین استان کشور؛ بزرگ‌ترین رخداد سیاسی خواهد بود، اگر در راستای مرهم زخم‌هایمان باشد وگرنه سفری نمادین و تبلیغاتی خواهد بود.

بهزاد رحیمی، نمایندە مردم سقز و بانە در مجلس نیز گفت: بازگشایی مرز سیف و بهرەبرداری هرچە سریع‌تر از فرودگاە سقز دو وعدە مهم رئیس جمهور در کردستان بود.

وی عنوان کرد: اشتغال جوانان یکی از معضلات اصلی کردستان است کە این مهم ناشی از عدم سرمایەگذاری و ورود دولت بە سرمایەگذاری‌ در بخش‌های مختلف است.

رحیمی اضافە کرد: هرچند کە استان کردستان از ظرفیت‌های مهمی در بخش کشاورزی و گردشگری برخوردار است، لذا درخواست ما از دولت تسریع در ورود بخش‌های سرمایەگذاری بە استان است.

وی با بیان اینکه یکی از خواستەهای بە جد مردم استان، بحث استفادە از ظرفیت مرز است، ادامە داد: یکی از مطالبات مردم بازگشایی معابر موقت مرزی است کە امروز وعدە بازگشایی آن دادە شد.

وی در ادامە بە معضل کمبود نیروی انسانی در بخش آموزش و پرورش اشارە کرد و خواستار افزایش سهمیە دانشگاە فرهنگیان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha