• دوشنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401042013459
  • خبرنگار : 71290

نماینده جنبش حماس در تهران:

بایدن به دنبال ائتلاف‌های منطقه‌ای علیه مقاومت فلسطین است

بایدن به دنبال ائتلاف‌های منطقه‌ای علیه مقاومت فلسطین است

نماینده جنبش حماس در تهران اظهار داشت: منطقه تحت عنوان مقاومت و پایداری قادر است به طور متحد و یکپارچه با پروژه آمریکایی صهیونیستی مقابله کرده و آن را نابود کند و تنها چیزی که لازم است اتخاذ چنین تصمیمی در سطح منطقه می‌باشد.

به گزارش ایسنا، خالد قدومی عضو دفتر روابط عربی و اسلامی حماس و نماینده این جنبش در ایران طی سخنانی در دهمین کنگره امنیت ملی فلسطین در غزه اظهار داشت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به دنبال ایجاد ائتلاف‌های منطقه‌ای برای هدف‌ قرار دادن مقاومت فلسطین است، موج اخیر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی یک خواسته آمریکایی-اسرائیلی بود و همان گونه که ائتلاف ترامپ و نتانیاهو شکست خورد ائتلاف بایدن با راست‌گرایان اسرائیلی هم نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون یک نظام جدید جهانی به دور از سلطه آمریکادر  حال شکل‌گیری است و ایران یکی از جبهه‌های اصلی و مهم باقی مانده در منطقه در مقابل سلطه صهیونیستی آمریکایی است.

نماینده جنبش حماس در ایران خاطر نشان کرد: هدف از سفر بایدن به منطقه ایجاد ائتلافی جدید به دور از مسئله دین، اعتقادات و تاریخ مشترک منطقه براساس قاعده برتری و پیشگامی اسرائیل در منطقه است.

قدومی تصریح کرد: هیچ همبستگی و تناسبی بین مواضع عربی در قبال آنچه دولت آمریکا مطرح می‌کند و یا آنچه آمریکا و اسرائیل در مقابله با ایران به دنبال آن هستند وجود ندارد. پس از نبرد سیف‌القدوس و شکست معامله قرن، ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی دیگر جایگاهی در منطقه ندارد و پس از این نبرد موضع فلسطینیان نسبت به اشغالگران صهیونیست در سطح بین‌الملل تقویت شد.

نماینده جنبش حماس در ایران در پایان با بیان اینکه ائتلاف خاورمیانه‌ای بایدن در سایه ضعف و سستی و اسرائیل، افول قدرت آمریکا و تقویت مقاومت به راحتی ایجاد نخواهد شد، گفت: منطقه تحت عنوان مقاومت و پایداری قادر از است به طور متحد و یکپارچه با پروژه آمریکایی-صهیونیستی مقابله کرده و آن را نابود کند و تنها چیزی که لازم است اتخاذ چنین تصمیمی در سطح منطقه می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha