• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402062817160
  • خبرنگار : 71234

مخالفت نمایندگان با ارجاع طرح اصلاح قانون کنکور به کمیسیون

مخالفت نمایندگان با ارجاع طرح اصلاح قانون کنکور به کمیسیون

در خلال بررسی طرح اصلاح قانون کنکور تعدادی از نمایندگان در تذکرات جداگانه‌ای خواستار ارجاع این طرح به کمیسیون برای بررسی بیشتر شدند که با مخالفت مجلس شورای اسلامی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز به بررسی طرح اصلاح قانون کنکور پرداختند. ابتدا کلیات آن تصویب و مجلس شورای اسلامی وارد جزییات این طرح سه ماده‌ای شد.

در زمان بررسی ماده یک طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور حسن نوروزی نماینده رباط کریم پیشنهاد حذف ماده یک را داد که با موافقت نمایندگان روبه‌رو شد در این ماده سابقه تحصیلی تعریف شده بود.

بعد از حذف ماده یک، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در تذکری بیان کرد: ما در حال بررسی طرحی هستیم که درباره مفاد آن یک چیزی به جامعه گفته‌ایم و اکنون جزییات آن چیز دیگری است به گونه‌ای که ما موافقان طرح هم با این تعارض مواجه هستیم.

وی با اشاره به حذف ماده یک اظهار کرد: اکنون مجلس شورای اسلامی ماده یک را حذف کرد و تعدادی از نمایندگان پیشنهاد ماده دو را دارند که در آن درباره تاثیر قطعی معدل در کنکور آمده است ما قرار بود تاثیر قطعی معدل را برداریم اما اکنون با این مواجه هستیم که در طرح قید شده که از میزان تاثیر قطعی معدل از یکسال قبل اعلام شود. این‌که یک چیزی به مردم اعلام کنیم و بعد چیز دیگری به مردم برسد وهن مجلس شورای اسلامی است.

تعداد دیگری از نمایندگان هم از عبدالرضا مصری رئیس جلسه خواستند که این طرح به دلیل تغییرات اعمال شده در آن به کمیسیون برگردند؛ مصری نائب ریس مجلس رای استمزاجی برای برگشت به کمیسیون از مجلس گرفت که نمایندگان با آن مخالفت کردند و مجلس شورای اسلامی به ادامه بررسی جزییات پرداخت.

ماده دو نیز حذف نشد و تعدادی از نمایندگان پیشنهاداتی را درمورد آن مطرح کردند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۹ ۰۹:۱۲

فقط استرس میدن به کنکوری ها اصلا نمیدونن با خودشون چن چندن این اصلا درست نیست ، یه خورده هم فکر این بدبخت جوونا باشن گناه دارن،

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۹ ۰۹:۴۳

نمایندگان خواب بودن کی بیدار شدن

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۹ ۱۱:۴۶

توروخدا این طرح رو حذف کنیدددد ، تمام داتش اموزان رو نسبت ب درس و کنکور بی میل کردین . چرا نمیخاین بپذیرین ک اشتباه کردین ؟؟؟

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۲۹ ۱۳:۵۹

تنها امید مردم و والدین ودانش آموزان تصویب نشدن آن در شورای نگهبان و مصلحت نظام است که چنین عجله وبدون کارشناسی مجلس تصویب کرده فقط منافع مافیای کنکور برآورده میکند ودانش آموزان شوکه وسرگردان کرده

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۳۰ ۰۰:۳۰

از تمام نمایندگان محترم مجلس که زحمت کشیدند و مصوبه ظالمانه تاثیر قطعی معدل را لغو کردن سپاسگزاریم.