• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403022316469
  • خبرنگار : 71480

قیومی: برای اجرای انتخابات الکترونیک ریاست جمهوری آمادگی داریم

قیومی: برای اجرای انتخابات الکترونیک ریاست جمهوری آمادگی داریم

فرماندار تهران گفت: قانون جدید انتخابات نقش بسزایی در تسهیل گری فرآیند اخذ رای داشت.

به گزارش ایسنا، احمد قیومی معاون استاندار و فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یک گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به روند برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم اظهار داشت: با تدابیری که از سال گذشته انجام شد و دستورالعمل های وزارت کشور به این سمت رفتیم تا یک انتخابات سهل و آسان و پرنشاطی را در پایتخت به عنوان بزرگترین حوزه انتخابیه کشور اجرا کنیم.

وی در ادامه گفت: ۴محور اصلی مدنظر مقام‌ معظم رهبری با توجه به تمام الکترونیک برگزار شدن انتخابات کاملا انجام شد. در پیش ثبت نام با توجه به ثبت نام الکترونیک موقعیت خوبی حاصل شد که شاهد ثبت نام ۱۱هزار نفر فقط در حوزه انتخابیه پایتخت بودیم که از این تعداد ۵ هزار نفر ثبت نام خود را به طور کامل تکمیل کردند و پس از آن در بخش تایید صلاحیت‌ها در هیئت اجرایی و شورای نگهبان، ۳هزار و پانصد نفر فقط در پایتخت تایید صلاحیت شدند.

فرماندار تهران همچنین افزود: تعداد تایید صلاحیت شدگان مجلس شورای اسلامی قریب به ۳برابر دوره‌های پیشین بود که به ۷۰ درصد رسید. با توجه به قانون جدید انتخابات، تسهیل خوبی اجرایی شد و مردم می‌توانستند با  ۵مدرک رای بدهند، این یک اتفاق و تحولی بسیار بزرگ است که سلامت و مشارکت در انتخابات را بیشتر می‌کند. انتخابات ۱۱اسفندماه با مشارکت ۲۶درصدی به اتمام رسید و از ۳۰ نفر نامزد مجلس فقط  ۱۴نفر توانستند راهی مجلس شوند و  ۱۶نفر رقابت خود را در دور دوم ادامه دهند.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه با توجه به اهمیت پردازش صندوق ها برای جلوگیری از رخ دادن مشکلات فنی، مطرح کرد: برای استفاده از صندوق های تمام الکترونیک به دلیل گستردگی پایتخت احتیاط می‌کردیم ضمن اینکه به زیرساخت هایی چون فیبر نوری نیز نیاز داشت، در همین راستا بیش از ۱۰۰نقطه تهران به فیبر نوری متصل شد، حتی در روستاهای اطراف تهران که جز حوزه های انتخابیه فرعی به حساب می آید، اتصال به فیبرنوری انجام شد.

قیومی با اشاره به تعداد صندوق های اخذ رای تمام‌ الکترونیک در هرشعبه تاکید کرد: در هر شعبه حداقل ۲صندوق تمام الکترونیک رای مستقر شد که با توجه به حجم بالای برخی شعبه های رای این تعداد به ۶صندوق تمام الکترونیک افزایش یافت، به عنوان نمونه در شعبه حسینیه ارشاد بیشترین صندوق اخذ رای استقرار یافت.  بیش از ۱۲ هزار دستگاه تمام الکترونیک با کمک تیم های اجرایی و مردم در شعب اخذ رای آماده اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور دوم شد، مردم پایتخت نیز همپای مسئولان اجرایی در هرشعبه پای کار انقلاب بودند و در این تحول بزرگ سهیم و دخیل بودند.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات تمام الکترونیک یک کار بزرگ و اتفاق مبارکی بود که در دولت سیزدهم در پایتخت به تحقق رسید، انتخابات تمام الکترونیک نشان دهنده دموکراسی واقعی و مردم سالاری دینی است و قانون جدید انتخابات نقش بسزایی در تسهیل گری فرآیند اخذ رای داشت.  قانون جدید انتخابات ضمن تسهیل گری در روند انتخابات باعث افزایش مشارکت شد و برای اجرای انتخابات ریاست جمهوری نیز آمادگی های لازم را ایجاد و سهولت، دقت، امنیت و مشارکت را بالا برد تا مردم به سهولت رای داده و ما نیز به سرعت توانستیم پاسخ بدهیم.

قیومی با اشاره به نحوه خوانش رای در کوتاه‌ترین زمان تصریح کرد: پس از اتمام رای گیری اطلاعات از دستگاه گرفته شده و در سایت وزارت کشور بصورت تجمیعی بارگذاری می شود.

معاون استاندار در پایان با تاکید بر اهمیت استفاده از فناوری های بروز دنیا یادآور شد: چشم انداز ما برای برگزاری انتخابات تهران با دستگاه های تمام الکترونیک استفاده از بروزترین فناوری های دنیا است که اکنون کار آن در وزارت کشور در حال انجام است و ایران نیز در این زمینه یکی از کشورهای پیشرو در دنیا در استفاده از فناوری های نوین و جدید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha