• سه‌شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-05225

ديدگاههاي 22 فعال سياسي در مورد خاتمي؛ *هركس در استاندارد خاتمي نگنجد، مورد پذيرش نيست* رحمانيان، اكرمي،پورعزيزي، كريمي، حبيبي،ترقي،مزروعي،انبارلويي،قابل و...

ديدگاههاي 22 فعال سياسي در مورد خاتمي؛
*هركس در استاندارد خاتمي نگنجد، مورد پذيرش نيست*
رحمانيان، اكرمي،پورعزيزي، كريمي، حبيبي،ترقي،مزروعي،انبارلويي،قابل و...

چندي است كه خبرگزاري دانشجويان ايران، به انعكاس ديدگاهها ، نظرات و ابراز احساسات اقشار مختلف مردم نسبت به «آموزگار بزرگ ادب و شكيبايي» حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدمحمد خاتمي، - چه در بيان لطف و چه در بيان انتقاد - مي‌پردازد. در همين راستا خبرنگار ايسنا نظرات چند تن از اصحاب مطبوعات و فعالان سياسي را نيز جويا شده است كه امروز تعداد ديگري از اين ديدگاهها منتشر مي‌شود.

خاتمي به ايران كرامت بخشيد

مهدي رحمانيان مديرمسوول روزنامه‌ي شرق، خاتمي را انسان رشيدي كه در قامت رياست جمهوري و با كرامت ويژه‌ي خود و نگاه كريمانه‌اش به انسان، و به جامعه كرامت بخشيد معرفي كرد و گفت: خاتمي يك استانداردي را براي رياست جمهوري تعريف كرد كه مي‌توان از آن به عنوان استاندارد خاتمي ياد كرد. هركس امروز در آن استاندارد نگنجد، مورد پذيرش جامعه نيست.

تحمل و شكيبايي، تواضع و فروتني، تعقل و تدين از ويژگي‌هاي مثبت خاتمي است

حجت‌الاسلام والمسلمين رضا اكرمي يكي از اعضاي جامعه‌ي روحانيت مبارز، عملكرد خاتمي را به‌ويژه در دوره‌ي دوم رياست جمهوري‌اش مثبت دانست و در گفت‌وگو با ايسنا ادامه داد: در آن دوران بسياري از واقعيات جامعه بهتر شناخته شد و همكاري قوه‌ي قضاييه و هم‌چنين مقننه با دولت اصلاحات بيشتر بود. بر همين اساس ما كمتر تنش و تشنج را در داخل شاهد بوديم.

اكرمي با تاكيد بر اين‌كه در خارج نيز پذيرفتند كه ايران يكپارچه است، خاطرنشان كرد: از اين رو در جريان انرژي اتمي، دنيا تقريبا حق را به ايران دادند و اين يكي از دستاوردهاي بزرگ دولت خاتمي است.

اين عضو جامعه‌ي روحانيت مبارز، خاتمي را شخصي مقبول و محبوب معرفي كرد و افزود: تحمل و شكيبايي، تواضع و فروتني، تعقل و تدين در خاتمي موجب شد كه يك نگاه مثبت و مقبولي نسبت به وي در اذهان به وجود آيد. لذا در كل مي‌توان عملكرد خاتمي را مثبت ارزيابي كرد.

تجليل و تكريم مقام معظم رهبري از خاتمي را شايسته‌ترين تكريم‌ها مي‌دانم

هم‌چنين حجت‌الاسلام والمسلمين احمدخاتمي عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين حوزه‌ي علميه‌ي قم، تجليل و تكريم مقام معظم رهبري از سيدمحمد خاتمي را بهترين و شايسته‌ترين تكريم‌ها عنوان كرد و گفت: همه‌ي صحبت‌هاي مقام معظم رهبري درباره‌ي خاتمي مورد قبولم است.

خاتمي با تاكيد بر اين‌كه نقاط قوت دولت اصلاحات و شخص خاتمي بايد تقويت و پي‌گيري شود، گفت: در مقابل بايد نقاط ضعف اين دولت مورد توجه به‌ويژه دولت منتخب آينده قرار گيرد.

هيچ دولتمردي بدون بهره‌گيري از ديدگاه‌ها و انديشه‌هاي خاتمي نخواهد توانست كشور را اداره كند

سعيد پورعزيزي مديركل امور رسانه‌هاي دفتر رييس‌جمهور، اداره‌ي كشور بدون بهره‌گيري از ديدگاه‌ها و انديشه‌هاي بلند آموزگار بزرگ ادب و شكيبايي را از سوي هر دولتمرد و صاحب اقتداري ميسر ندانست و گفت: انديشه‌هاي خاتمي در كمال بصيرت مردم، نمونه‌اي از آزادگي، خلوص و صداقت يك صاحب قدرت به دور از عوام‌فريبي و تنگ‌نظري بود.

خاتمي در حد توانش كار كرد

احمد كريمي دبيركل جامعه‌ي اصناف و بازار، ادب و تبعيت سيدمحمد خاتمي از ولايت را قابل قبول عنوان كرد و گفت: اميدواريم كارهايي كه خاتمي طي 8 سال رياست جمهوري‌اش انجام داد مورد قبول همگان قرار گرفته باشد. البته اين در حالي است كه معتقدم دولت با توجه به فرصت‌هايي كه داشت، بهتر از اين مي‌توانست عمل كند.

كريمي در پايان سخنانش به خبرنگار سياسي ايسنا گفت: خاتمي در حد توانش كار كرد. لذا عملكردش در كل مثبت ارزيابي مي‌شود.

خاتمي جلوه‌ي زيبايي از آزادگي، جوانمردي و فرهنگ ايراني است

نجفقلي حبيبي رييس دانشگاه علامه طباطبايي، سيدمحمد خاتمي را جلوه‌ي مطلوب و زيبايي از آزادگي، جوانمردي و فرهنگ و مدنيت ايراني معرفي كرد و گفت: خاتمي روش‌هاي بسيار مطلوبي را با تحمل صبر و مشقت براي اداره‌ي حكومت به كار برد.

اين عضو دفتر سياسي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي نقدپذيري، دفاع از حقوق مردم و ترجيح مصالح ملي بر تمنيات فردي را از ديگر ويژگي‌هاي آموزگار ادب و شكيبايي عنوان كرد.

خاتمي با شعار اصلاحات آمد و با شعار اصلاحات در چارچوب قانون اساسي رفت

خبرنگار سياسي ايسنا از حميدرضا ترقي يكي از اعضاي شوراي مركزي حزب موتلفه‌ي اسلامي نيز خواست كه آخرين اظهارنظرهاي خود را درباره‌ي سيدمحمد خاتمي بيان كند، وي گفت: خاتمي با لبخند آمد و با عذرخواهي رفت. خاتمي با شعار آزادي آمد و با شعار آزادي در چارچوب قانون اساسي رفت. خاتمي با شعار جامعه‌ي مدني آمد و با شعار جامعه‌ي مدني مبتني بر مدينه النبي رفت. او با شعار اصلاحات آمد و با شعار اصلاحات در چارچوب قانون اساسي و با اولويت مبارزه با فقر و فساد و تبعيض رفت.

وي به شعارهاي خاتمي مبني بر زنده باد مخالف، شايسته‌سالاري، توسعه‌ي سياسي، گفت‌وگوي تمدن‌ها اشاره كرد، با اين اعتقاد كه در اين زمينه‌ها موفقيتي حاصل نشده است.

قدر و قيمت و ارزش خاتمي در آينده بهتر شناخته خواهد شد

رييس انجمن صنفي روزنامه‌نگاران با مثبت دانستن عملكرد خاتمي طي هشت سال اخير ادامه داد: قطعا هر چه از دوران رياست جمهوري خاتمي فاصله بگيريم هم ارزيابي عملكردش واقعي‌تر خواهد شد و هم قدر و قيمت و ارزشش بهتر شناخته مي‌شود.

رجبعلي مزروعي در گفت‌وگو با ايسنا با تاكيد بر اينكه قدرت ارزيابي و مقايسه‌ي دولت خاتمي با ساير دول در آينده بهتر ميسر است، گفت: در آن زمان راحت‌تر مي‌توان نسبت به فرآيندي كه طي شد قضاوت كرد.

 خاتمي بايد عملكرد خود را در معرض داوري ملت قرار دهد

هم‌چنين محمدكاظم انبارلويي سردبير روزنامه‌ي رسالت، در اين باره اظهار عقيده كرد: دولت‌ها يكي پس از ديگري مي‌آيند و مي‌روند هر رييس دولتي كه مي‌آيد بايد بداند چه تحويل مي‌گيرد و هر رييس دولتي كه مي‌رود بايد معلوم باشد كه چه تحويل مي‌دهد. اگر به اين مهم عنايت نشود معلوم نخواهد شد كجا بوديم، كجا هستيم و كجا خواهيم رفت. با توجه به اين مساله خاتمي بايد عملكرد خود را در معرض داوري ملت قرار دهد.

وي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينكه هر دولتي نقاط ضعف و قوتي دارد در عين حال اضافه كرد: نقاط ضعف بايد مورد نقد جدي قرار گيرد و از نقاط قوت و عملكرد مثبت بايد تجليل و تكريم به عمل آيد.

اين روزنامه‌نگار با اشاره به عملكرد اقتصادي دولت آن را در اجراي مفاد قانون اساسي قابل نقد دانست.

خاتمي به همگان درس صبر و متانت داد

او براي موفقيت خود حاضر نشد مشكلات در جامعه افزايش يابد

سيد كاظم اكرمي با اعتقاد بر اينكه خاتمي طي دوران رياست جمهوري‌اش درس‌هاي بزرگي از انسانيت و اخلاق به همگان داد، ابراز اميدواري كرد كه همه به ويژه گروه‌هاي سياسي در عمل به اين آموخته‌ها موفق باشند.

وي با اشاره به شعار «زنده باد مخالف من» خاتمي تاكيد كرد: اگر همه‌ي گروه‌هاي سياسي معتقد به اسلام و ايران به اين شعار عمل كنند و از خودخواهي، خودمحوري و گروه‌محوري دست بكشند قطعا بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

اين فعال سياسي در گفت‌وگو با ايسنا با تاكيد بر اينكه خاتمي حاضر نشد براي موفقيت خود مشكلات را در جامعه ايجاد كند، در عين حال مساله‌ي قانونگرايي كه از سوي خاتمي مطرح شد را مورد توجه قرار داد و گفت: اين مساله يكي از مشكلات قديمي يك قرن گذشته بود و خاتمي تا آنجا كه توانست در حد مقدور قانون‌گرايي را مورد توجه ويژه قرار داد. توجه ايشان به دانشمندان، اصحاب علم، هنر، تحقيق و پژوهش نبايد از نظر دور شود.

اكرمي كه مسوول كانون زندانيان سياسي قبل از انقلاب بود عنايت ويژه‌ي آموزگار بزرگ ادب و شكيايي به زندانيان سياسي را مورد اشاره قرار داد و گفت: ايشان در برخورد با گروه‌هاي مختلف سعه‌ي صدر لازم را داشت.

خاتمي قدرت را از هاله‌ي قدسي خود خارج و قابل نقد كرد

علي دارابي، قائم مقام جمعيت ايثارگران در ارزيابي از عملكرد خاتمي طي هشت سال گذشته گشايش فضاي سياسي كشور، خارج كردن قدرت از هاله‌ي قدسي، قابل نقد كردن حاكميت، اهتمام ويژه براي تكريم حقوق شهروندي و ارائه‌ي يك تصوير مناسب از ايران در عرصه‌ي بين‌المللي و هم‌چنين تلاش براي تبديل چالش‌ها و تهديدات به فرصت‌ها و برگزاري انتخابات شورا به عنوان يك نهاد مدني گسترده و فراگير را از جمله دستاوردهاي بزرگ دولت خاتمي عنوان كرد و اظهار داشت: البته اين در حالي است كه دولت اصلاحات ناكامي‌هايي نيز داشته است. اما معتقدم در بدرقه‌ي وي بايد از موفقيت‌هاي مهم دوران خاتمي ياد كرد.

دارابي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا افزود: دولت اصلاحات مي‌توانست براي كارآمدي بيشتر نظام و خدمت بيشتر به مردم تلاش‌هاي وافري كند كه در يك فرصت بهتر بايد به نقد و تحليل آن پرداخت.

اگر شخصيت فردي مثبت خاتمي نبود شايد نقد دولت وي بسيار منفي از آب درمي‌آمد

اسدالله بادامچيان معاون دبيركل حزب موتلفه‌ي اسلامي مرسوم و معمول ادب ايراني را در بدرقه‌ي خوب و بدون نقد مي‌داند اما در عين‌حال دولت خاتمي را داراي نقاط مثبت و همچنين نقاط منفي عنوان مي‌كند.

وي عليرغم اينكه معتقد است بررسي و نقد دولت اصلاحات بايد در يك فضاي آرام پس از مراسم تحليف رييس جمهو جديد و پايان فعاليت دولت اصلاحات صورت گيرد، نقد را به معناي تخريب دولت و گفتن صرف نقاط منفي نمي‌داند و مي‌گويد: شخصيت خاتمي ويژه بود اما دولت وي كاملا جناحي و سياسي عمل كرد. خاتمي بيشترين ضربه را از اطرافيانش و گروهها و افراد موسوم به اصلاح‌طلب خورد.

معاون دبيركل حزب موتلفه‌ي اسلامي با اعتقاد به عملكرد منفي دولت اصلاحات آن را نتيجه‌ي عمل اطرافيان خاتمي دانست و افزود: اگر شخصيت مثبت فردي خاتمي نبود شايد امروز نقد اين دولت بسيار منفي از آب درمي‌آمد.

بادامچيان با اظهار اميدواري از اينكه تجربه‌ي اين هشت سال براي خاتمي مفيد باشد و نيز براي دولت بعدي تجربه‌ي مثبت، به خبرنگار ايسنا گفت: اميدوارم خداوند اجر كارهاي خوبي را كه خاتمي طي اين چند سال كرده به وي بدهد و در مواردي هم كه كوتاهي يا تقصيري صورت گرفته به وي توفيق داده شود كه بتواند به نحو احسن جبران كند.

در آينده شخصيت بي‌نظير خاتمي بهتر شناخته مي‌شود

هادي قابل رييس جبهه‌ي مشاركت منطقه‌ي قم نيز خاتمي را يك چهره‌ي ماندگار و يك شخصيت بيادماندني در تاريخ سياسي ايران معرفي كرد.

وي در گفت‌وگو با ايسنا گفت: قطعا در آينده ملت ايران و فعالان سياسي و اجتماعي و روشنفكران اين سرزمين شخصيت خاتمي را بيشتر از امروز خواهند شناخت، به ويژه آنكه دوران رياست جمهوري وي را در مقايسه با ديگران قرار دهند.

قابل بر اين اعتقاد است كه دوره‌اي كه يك شخصيت در عرصه فعاليت مي‌كند شناخت كافي آن ميسر نمي‌شود از اين‌رو قطعا در آينده خاتمي بيشتر شناخته خواهد شد.

ضمن ارادت به خاتمي، نقد دولت آن را به آينده موكول مي‌كنم

همچنين مصطفي كواكبيان مدير مسوول روزنامه‌ي مردم‌سالاري در بيان نظر خود در مورد خاتمي با توجه به پايان عمر دولت وي به ايسنا گفت: من همواره به شخصيت خاتمي ارادت داشته و دارم بنابراين نقد دولت ايشان را به آينده موكول مي‌كنم.

خاتمي در مواقع سرنوشت‌ساز بين تحبيب چهره‌ي خود و انسجام نظام صبورانه دومي را برگزيد

محمدباقر نوبخت دبيركل حزب اعتدال و توسعه نيز با بيان اينكه خاتمي نشان داد كه در جايگاه يك مصلح انديشمند و آگاه به تحولات عميق جهاني و نيازهاي انباشته‌ي داخلي، واقع‌بينانه و معتدل براي توسعه‌ي ايران اسلامي روشنگري مي‌كند، اضافه كرد: خاتمي در مواقع سرنوشت‌ساز بين تحبيب چهره‌ي خود و انسجام نظام جمهوري اسلامي صبورانه دومي را برگزيد.

رشد فزاينده مطبوعات و كاهش تنش دستاورد دولت خاتمي است كه قابل تقدير است

هم‌چنين حجت‌الاسلام‌والمسلمين علي سعيدي يك عضو شوراي مركزي جامعه‌ي روحانيت مبارز با بيان اينكه در مورد هيچ دولتي از جمله دولت اصلاحات نمي‌توان گفت كه موفقيت و دستاوردي نداشته است در عين‌حال از ايجاد زمينه‌ي حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، رشد فزاينده مطبوعات، رشد احزاب و گروهها و كاهش تنش به عنوان دستاوردهاي دولت خاتمي نام برد و گفت: اين دستاوردها در جاي خود شايسته‌ي تقدير است.

وي با بيان اينكه با وجود اين دستاوردها از خاتمي به عنوان يك روحاني كه مي‌بايست در راستاي تحقق آرمانهاي اسلام و مباني ديني اقدامات همه‌جانبه‌اي را انجام مي‌داد انتظار بيشتري مي‌رفت.

سعيدي تكيه بر مردمسالاري در كنار دين‌مداري را گفتمان نويني دانست كه در برابر دو گفتمان سوسياليستي و ليبراليستي وجود دارد و تاكيد كرد كه اگر نگرش ديني با دموكراسي دنبال شود هدف اصلي ترميم خواهد شد.

در مقابل جرياناتي كه به ناحق از خاتمي سهم‌خواهي كردند، ايستاديم

حسين شريعتمداري مديرمسوول روزنامه‌ي كيهان، خاتمي را برگزيده‌ي مردم دانست و در عين‌حال با ابراز تاسف گفت: برخي احزاب و گروههاي مردم‌گريز خاتمي را مصادره كردند و اين امر باعث شد وي بخش قابل توجهي از دوران رياست جمهوري‌اش را در نوسان بين خواسته‌هاي مردم و مطالبات و سهم‌خواهي گروههاي مردم‌گريز بگذراند.

شريعتمداري با اشاره به آنچه موضع مثبت روزنامه‌ي متبوعش در قبال هجوم‌هاي ناجوانمردانه به خاتمي مي‌ناميد، به ايسنا گفت: ما اقدامات خداپسندانه و مردمي خاتمي را هميشه تقدير كرديم و در مقابل جرياناتي كه به ناحق از وي سهم‌خواهي مي‌كردند، ايستاديم اما در عين‌حال از بيان انتقادات اصولي نگذشتيم.

خاتمي به اين خواسته‌ي بينانگذار انقلاب كه دولت بايد خدمتگزار مردم باشد مفهوم بخشيد

همچنين محمد عطريانفر يكي از اعضاي ارشد حزب كارگزاران سازندگي انتقال حس مطالبه‌گر مردم از دولت را بزرگترين دستاورد دوم خرداد دانست و با اشاره به حضور پرمعناي خاتمي در هشت سال فعاليتش، گفت: خاتمي توانست به اين خواسته‌ي معمار كبير انقلاب كه دولت بايد خدمتگزار ملت باشد مفهوم ببخشد و اين بزرگترين محصول هشت سال حضور موثر، تاريخي و جاودانه‌ي خاتمي بود كه در تاريخ سياسي عصر نوين جمهوري اسلامي ايران باقي خواهد ماند.

 دست يافتن زنان به پست‌هاي تصميم‌ساز مملكتي از نكات مثبت دولت خاتمي است

مريم بهروزي دبيركل جامعه‌ي زينب(س) افزايش نمايندگان زن مجلس در دوران خاتمي و دست يافتن زنان به پست‌هاي تصميم‌ساز مملكتي را مورد توجه قرار داد و از اين مساله به عنوان يكي از نقاط مثبت دوران مسووليت وي نام برد.

وي با ابراز خشنودي از حضور دو زن در جلسات هيات دولت در گفت‌وگو با ايسنا اظهار داشت، اظهار داشت: زنان در دوران رياست جمهوري خاتمي در نهادها، ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها فعاليت داشتند و اين يكي از نكات مثبت حضور محمد خاتمي در مسند رياست قوه‌ي اجرايي كشور است.

خاتمي اخلاق را ضميمه‌ي سياست و شكيبايي را در مسند قدرت پيشه‌ي خود كرد

يدالله اسلامي دبير مجمع نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي با اعتقاد بر اينكه خاتمي اخلاق را ضميمه‌ي سياست و شكيبايي را در مسند قدرت پيشه‌ي خود كرد، افزود: ايشان حكومت را نقدپذير خواست و اين امكان را فراهم كرد.

اين فعال سياسي كاستي‌ها و تنگ‌نظري‌ها و موانعي را كه در مسير حركت دولت بوجود آمد مورد اشاره قرار داد و در عين‌حال به ايسنا گفت: اما در كنار اين كاستي‌ها گام‌هاي بزرگي برداشته شد.

وي نهادينه كردن رفتار و ادب سياسي در مناسبات اجتماعي را نقطه‌ي تمايز دوران اصلاحات با سال‌هاي پيش از آن عنوان كرد و از اين كه گفتمان اصلاح‌طلبي در اين سال‌ها گفتمان غالب جامعه شد ابراز خشنودي كرد.

خاتمي در ميان دوستان محبوب و در مقابل دشمنان قابل احترام بود

نه نقض عهد كرد و نه مردم را فريب داد

احمد صفايي‌فر معاون معاونت پارلماني رياست جمهوري در اين‌باره به ايسنا گفت: خاتمي در دوران زمامداري خود نه نقض عهد كرد و نه مردم را فريب داد، ثبات شخصيتي او به نحوي بود كه چه در سال 1376 و چه در سال 1384 كه قدرت را ترك مي‌كند، همواره به اصولي كه در زمان انتخاب و اقبال مردم پايبند بود همچنان پايبند است.

وي با بيان اينكه اقبال مردم به انديشه‌ي خاتمي در خرداد 1376 موجب نشد كه او اصول انديشه‌ي سياسي و اعتقادي خود را فراموش كند، ادامه داد: در يك دوره‌ي هشت ساله‌، خاتمي هزاران تير تهمت و توهين را از جانب راديكال‌هاي چپ و راست به جان پذيرفت اما از اصول فكري خود عدول نكرد.

صفايي‌فر، محمد خاتمي را آيينه‌اي شفاف معرفي كرد و گفت: اين سيد بزرگوار با شادي مردم شادي مي‌كرد و با اندوه آن‌ها، مي‌گريست. خاتمي در ميان دوستان محبوب و در ميان دشمنان قابل احترام بود.

معاون معاونت پارلماني رياست جمهوري، ادامه داد: او در رفتار و كردار خود چنان صادق بود كه حقانيت انديشه و عمل او را حتي سازمان‌هاي بين‌المللي باور كردند.

اين فعال سياسي با تاكيد بر اينكه خاتمي به عنوان يك سياستمدار ايراني مسلمان، صداي ايران امروز را به جهانيان رساند، خاطرنشان كرد: او رشد و درخشش مردم ايران را به جهانيان ارائه كرد.

وي با بيان اينكه خاتمي رمز محبوبيت خود را در وفاداري به مردم يافته بود، گفت: او تا آخرين لحظات مديريت خويش هم همچنان به مردم وفادار ماند.

صفايي‌فر، خاتمي را در زمره‌ي پاك‌ترين روساي جمهور جهان معرفي كرد و در عين‌حال او را مظهر سلامت رفتار در حوزه‌ي مسائل مالي شخصي و نماد پرهيزگاري در حوزه‌ي اخلاق ناميد و ادامه داد: خاتمي هرگز بيش از يك شهروند عادي از امتيازات اقتصادي و مالي بهره‌مند نشد. او اكنون يكي از محبوبترين شخصيت‌هاي جهان اسلام و نيز عرصه‌هاي بين‌المللي است.

احمد صفايي‌فر، خاتمي را يكي از سرمايه‌هاي ارزشمند و گوهرهاي رخشان تاريخ ايران ناميد.

شخصيت خاتمي قابل تكريم، تجليل و تقدير است

همچنين حجت‌الاسلام‌والمسلمين ابراهيمي يكي از اعضاي شوراي مركزي جامعه‌ي روحانيت مبارز، شخصيت فردي خاتمي را قبال تكريم، تجليل و تقدير دانست و در گفت‌وگو با ايسنا افزود: اين شخصيت باعث شد كه شخص خاتمي مورد توجه همگان قرار گيرد و همه‌ي اقشار و افراد و گروهها برايش احترامي ويژه قائل باشند.

وي ارتباط خاتمي با مقام معظم رهبري را قابل توجه دانست و گفت: اين ارتباط در راستاي نظام و انقلاب بسيار مثبت ارزيابي مي‌شود.

اين فعال سياسي با اعتقاد بر اينكه درباره‌ي سياست و تدبير شخص خاتمي انتقاداتي وجود دارد، گفت: معتقدم در راستاي ترقي و تعالي و رفع مشكلات كشور بهتر از اين، امكان فعاليت بود كه البته شايد اين مشكلات به اعضاي كابينه و اطرافيان ايشان برگردد نه سياست‌هاي شخصي خاتمي.

ابراهيمي گفت: با اين وجود خاتمي در برخوردهايش با ديگران عشق و محبت را منتقل مي‌كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha