• جمعه / ۱۴ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-06227

آيت‌الله جنتي: توقعات شتابزده از دولت نداشته باشيم تا آنجا كه مي‌دانم افراد كابينه سابقه‌ وزارت ندارند آمريكا بداند وقتي خربزه مي‌خوريم پاي لرزش مِي‌نشينيم

آيت‌الله جنتي:
توقعات شتابزده از دولت نداشته باشيم
 تا آنجا كه مي‌دانم افراد كابينه سابقه‌ وزارت ندارند
آمريكا بداند وقتي خربزه مي‌خوريم پاي لرزش مِي‌نشينيم

دبير شوراي نگهبان، ضمن تقدير و تشكر از تلاش‌هاي سيد محمد خاتمي طي هشت سال رياست‌جمهوري‌اش گفت: خاتمي فشارهاي زيادي را كه مي‌خواست او را روياروي نظام و رهبري قرار دهد، تحمل كرد و همواره موضع قوي خود را حفظ كرد و توانست به نظام خدمت كند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله جنتي در خطبه‌هاي نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران مراسم تنفيذ حكم رييس‌جمهور را مورد توجه قرار داد و گفت: به مردم تبريك مي‌گويم كه توانستند فردي را به عنوان رييس جمهور انتخاب كنند كه مقام معظم رهبري او را فردي دانشمند و داراي سابقه و تجربه‌ي درخشان و اصلح معرفي كردند.

دبير شوراي نگهبان، در عين حال به محمود احمدي‌نژاد تبريك گفت و افزود: به اين مرد عزيز كه لياقت پيدا كرد كه مردم او را انتخاب كنند تبريك مي‌گويم.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته تهران، با بيان اينكه از دولت گذشته و شخص رييس‌جمهور كه انصافا خدماتي را داشته‌اند تقدير مي‌كنيم، ادامه داد: نبايد بي‌انصافي كرد؛ حقيقتا آقاي خاتمي در طول دوران رياست جمهوري‌اش كارهاي ارزنده‌اي انجام داد. البته اين در حالي است كه هيچ‌كس خوب يا بد مطلق نيست. اميدواريم خداوند پاداش كارهاي نيكي را كه دولت گذشته انجام داد به آنها بدهد و اگر هم كارهاي نابابي صورت گرفته، خدا از سر تقصيرشان بگذرد و دولت آتي آنها را جبران كند.

جنتي با تاكيد بر اينكه كابينه‌ي آتي بايد متشكل از افرادي متعهد، كارا و با تجربه و تحول‌آفرين باشد، ادامه داد: همانطور كه بنده چندين بار به شخص رييس‌جمهور منتخب هم گفته‌ام چون ايشان خود يك شخص تحول‌آفرين است، بايد كابينه‌اش نيز به تحول معتقد و قادر به ايجاد تحول باشد.

دبير شوراي نگهبان، بر لزوم تشكيل يك اتاق فكر از سوي دولت آتي تاكيد كرد و گفت: بايد چنين اتاقي تهيه شود تا در آن افرادي با لياقت و برجسته درباره‌ي مسائل جاري اظهارنظر كنند.

به گزارش ايسنا، خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته تهران، پيشنهاد داد: آقاي احمدي‌نژاد در اولين فرصت پس از انتخاب كابينه وضعيت موجود را براي مردم بيان كند و از همان ابتدا بگويد كه چه چيزهايي را در چه حوزه‌هايي تحويل گرفته تا بعد از چهار سال بتواند بگويد آنچه تحويل گرفت چه بوده و آنچه تحويل مي‌دهد چه است.

جنتي با تاكيد بر پرهيز از شتابزدگي در دولت آتي در عين حال شتابزدگي را آفت موفقيت عنوان كرد و به دولت آتي، گفت: شتابزده كاركردن موجب پشيماني مي‌شود. هم‌چنين به مردم مي‌گويم در انتظاراتي كه از دولت آتي و رييس جمهور جديد داريد شتابزده نباشيد و به اين امر توجه داشته باشيد كه دولت يك دولت نوبنياد است و تا آنجا كه من مي‌دانم افرادي كه قرار است در كابينه قرار بگيرند سابقه‌ي وزارت ندارند، از اين‌رو بايد مدتي بگذرد تا به كارها مسلط شوند و نيروها را هماهنگ كنند.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، ادامه داد: عده‌اي در كشور كه نمي‌توانند حاكميت ارزش‌ها را تحمل كنند مي‌خواهند در مردم توقعات زياد ايجاد كنند تا بعد از چند ماه بگويند كه رييس‌جمهور نتوانست كار كند. نبايد توقعات خارج از توان دولت ايجاد كرد.

وي با تاكيد بر اينكه از وجود و تجربيات مسوولاني كه پيش از اين سر كار بوده و خدمت مي‌كرده‌اند بايد در دولت آتي استفاده شود، افزود: بايد از خدمات مديراني كه با صداقت كار كرده‌اند قدرداني شود و از وجود و تجربه‌شان در آينده استفاده شود.

دبير شوراي نگهبان، با تاكيد بر اينكه در اين فرصت انتقالي همه‌ي مسوولان گذشته بايد انجام وظيفه كنند و كارها را زمينه نگذارند، خاطر نشان كرد: مادامي كه دولت جديد با كابينه‌ي انتخابي‌اش فعاليت خود را آغاز كند مسوولان گذشته اگر محبوبيت و آبرو مي‌خواهند بايد به مردم خدمت كنند.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، از مردم خواست دولت را در همه جا كمك و ياري كنند و در عين حال براي رييس جمهور آرزوي موفقيت كرد.

به گزارش ايسنا جنتي در ادامه مساله‌ي انرژي هسته‌اي را مورد اشاره قرار داد و گفت: اروپا از ابتدا نشان داد اهل فريب و كلاه بر سر شرقي‌ها گذاشتن است. آنها هيچ‌گاه با صداقت برخورد نكردند و هميشه خود را آقا مي‌دانستند و شرقي‌ها را نوكر خود. ما هم از ابتدا مي‌دانستيم كه اين كار به جايي نمي‌رسد. اما چون نگويند ايران مي‌خواهد چماقي عمل كند با آنها وارد اين كار شديم. اما امروز و فردا وقت تصميم‌گيري است و همانطور هم كه آقاي خاتمي استارت آن‌را زد و اعلام كرد بايد {استارت} UCF اصفهان و پس از آن نطنز زده شود و كارها را پيش مي‌بريم.

دبير شوراي نگهبان، ادامه داد: آمريكا و اروپا بدانند اگر بخواهند به ايران هر رشوه‌اي بدهند كه دست بردارد به هيچ قيمتي مردم ايران از اين حق مسلم خود صرف‌نظر نمي‌كنند.

خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران، با بيان اينكه مشكل اين است كه اروپا و آمريكا ما را درك نمي‌كنند و تجربه‌ها برايشان عبرت نمي‌شود در عين حال به حضور پرشور ملت در انتخابات اخير رياست‌جمهوري اشاره كرد و ادامه داد: آنها بايد از اين انتخابات درس بگيرند و متوجه شوند كه ملت ما چه هستند و چه مي‌خواهند. ملت در اين انتخابات علي‌رغم دستورالعمل كاخ سفيد جهت عدم شركت در انتخابات، با شكوه هر چه بيشتر به صحنه آمدند.

دبير شوراي نگهبان، گفت: ما وقتي خربزه مي‌خوريم پاي لرزش هم مي‌نشينيم. پس آمريكا و اروپا بداند كه ما تصميم خود را گرفته‌ايم و اين‌قدر تهديد نكند و بداند هر كار كه بكند به ضرر خودش است. پس بيشتر از اين به ضرر خود عمل نكند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خطيب نمازجمعه‌ي اين هفته‌ي تهران هم‌چنين در خطبه‌ي اول نمازجمعه ضمن تبريك حلول ماه رجب و تولد امام محمد باقر (ع) در عين حال به برخي ويژگي‌هاي اخلاقي آن حضرت اشاره كرد.

وي در ادامه وفات آيت الله شيخ محمد تقي بهلول را تسليت گفت و در عين حال ايشان را يك شخصيت استثنايي و زاهد معرفي كرد و ادامه داد: بايد در باب شخصيت والاي اين فرد كتاب‌هاي زيادي نوشته شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha