• چهارشنبه / ۴ آبان ۱۳۸۴ / ۱۵:۰۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8408-01655

/گزارش كامل همايش"جهان بدون صهيونيسم"/ سخنراني رييس جمهور، علي‌اكبري و پيام‌هاي سيد حسن نصرالله و خالد مشعل

/گزارش كامل همايش"جهان بدون صهيونيسم"/
سخنراني رييس جمهور، علي‌اكبري و پيام‌هاي سيد حسن نصرالله و خالد مشعل

همايش "جهان بدون صهيونيسم" از سلسله برنامه‌هاي سراسري جنبش دانش‌آموزي صبح امروز (چهارشنبه) به همت اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان و در تالار بزرگ كشور برگزار ‌شد.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين همايش پس از پخش چندين نماهنگ حماسي با محويت مساله‌ي فلسطين و قدس شريف و قرائت آياتي چند از كلام‌الله مجيد، "نامه‌ي جنبش دانش‌آموزي به اهالي زمين" توسط يكي از دانش‌آموزان براي حاضران قرائت شد.

پس از پخش چندين نماهنگ حماسي ديگر و سپس اجراي تواشيح توسط گروه "ليله‌القدر تهران" پيام سيد حسن نصر‌الله به همايش"جهان بدون صهيونيسم" توسط شيخ صفي الدين، نماينده‌ي حزب الله لبنان در تهران قرائت شد.

به گزارش ايسنا، نماينده‌ي حزب الله لبنان در تهران ضمن قرائت پيام سيد حسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان به همايش "جهان بدون صهيونيسم" تاكيد كرد: تمام نيروهاي فعال در لبنان، فلسطين، ايران اسلامي و سوريه عربي، نوك پيكان رويارويي با طرح‌هاي آمريكا در منطقه باقي خواهند ماند.

وي گفت: مفتخرم كه در اين روز مبارك، آخرين جمعه ماه مبارك رمضان و در اين مناسبت عظيم يعني روز جهاني قدس، به نمايندگي از جناب سيد حسن نصرالله، دبيركل محترم جنبش انقلابي حزب‌الله لبنان سخن مي‌گويم. در ابتدا بايد سلام ها و درودهاي رهبر مقاومت اسلامي را به حضار گرامي و ملت مبارز ايران كه پيوسته پشتيبان مقاومت لبنان و انتفاضه فلسطين بوده‌اند و به فضل اين پشتيباني، پيروزي الهي در زمينه بيرون راندن اشغالگران صهيونيست از جنوب لبنان محقق و همچنين افق هاي پيروزي در فلسطين پس از مجبور شدن اشغالگران به خروج از غزه نمايان شد، عرض كنم.

وي افزود: روز جهاني قدس كه امام خميني (ره) به عنوان روز مستضعفين جهان اعلام فرمودند، اولويت‌هاي امت را بار ديگر به گونه‌اي ترسيم كرد تا قدس در راس اين اولويت‌ها باشد و فلسطين نه تنها در عمق مسائل مركزي قرار گيرد بلكه مساله اصلي براي ملت فلسطين و به عنوان آرمان‌ محوري اعراب و مسلمانان و آزادگان جهان باقي بماند.

نماينده‌ي حزب الله لبنان در تهران ادامه داد: امام خميني (ره) خواست تا روز قدس، فلسطين را پيوسته در ياد و خاطره نسل‌هاي اين امت در برابر طرح‌هاي اشغالگران و مستكبران كه كوشيدند قدس و فلسطين را در هياهوي اولويت‌هاي داخلي و بحران‌هاي معيشتي در كشورها گم كنند، زنده نگه دارد. اما زنده نگهداشتن روز قدس در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان هر سال، توجه امت را به طور حقيقي به سوي بيت المقدس يعني اولين قبله مسلمانان جهان و فلسطين به عنوان سرزمين پيامبران و رسولان (عليهم‌السلام) معطوف مي‌سازد.

وي هم‌چنين گفت: همه امت بايد به مسووليت‌هاي خود در قبال اين موضوع كه سرسلسله حاكميت، استقلال و كرامت امت است، عمل كنند. مسووليت در قبال قدس و فلسطين فقط برعهده كشورها و دولت ها نيست بلكه بر عهده فرد فرد اين امت بوده و مسووليت شرعي در برابر پروردگار و مسووليت انساني در برابر بشريت و تاريخ مي‌باشد. لذا همه ما در قبال آزادي فلسطين و استرداد مقدسات و كمك به مبارزان انتفاضه و ملت فلسطين مسووليم.

شيخ صفي‌الدين افزود: كسي كه گمان كند اگر فلسطين به فراموشي سپرده و ضايع شود خود در حاشيه امنيتي قرار گرفته و آينده و شكوفايي كشورش محقق مي‌شود و اوضاعش ثبات مي‌يابد، دچار توهم شده است، اگر خداي نكرده چنين امري به وقوع پيوندد، امت چيزي جز خواري و خفت در برابر مستكبران نخواهد ديد و تمام دستاوردهايش را از دست خواهد داد و ديگر براي هيچ كشوري آزادي تصميم گيري يا حداقل مولفه‌هاي حاكميت و استقلال نخواهد بود. بدين سبب، مسووليت امت نهادينه كردن اولويت‌هايش بر اساس محوريت نبرد با غاصبان صهيونيست مي‌باشد. بنابراين، راه درست براي امت كه ساير درگيري‌ها و معادلات نبايد آن را از اين موضوع مهم بازدارد، آن است كه تمام ملزومات نبرد براي نابود كردن اين رژيم غاصب و ريشه كن كردن غده سرطاني اسرائيل را فراهم سازد.

وي اضافه كرد: روز جهاني قدس امسال، پس از موفقيتي بزرگ مي‌آيد كه ملت مبارز فلسطين آن را محقق ساخت، اين دستاورد همانا بيرون راندن اشغالگران از نوار غزه است. اهميت اين پيروزي نه فقط در آزادي غزه بلكه درجنبه‌هاي معنوي و سياسي آن است، لذا بايد چند نكته را متذكر شوم:

1- اين پيروزي، پيروزي منطق و راهكار مقاومت است. جهاد ملت فلسطين ثابت كرد كه آرزوي استرداد فلسطين خيال نيست بلكه امري واقعي است و مي‌توان به فضل پرودگان متعال و همچنين از طريق مقاومت و ايثار و فداكاري آن را محقق ساخت. فداركاري و همچنين خون‌هايي كه در لبنان ريخته شد، پيروزي الهي را در سال 2000 و در فلسطين نيز آزادي اين سرزمين را محقق خواهد ساخت. اميدواريم نسلي باشيم كه اين ‌آزادي را به چشم ببيند و در بيت المقدس نماز بخواند.

2- خروج اشغالگران صهيونيست از غزه ضربه سنگيني به انديشه سرزمين موعد وارد كرد. صهيونيست‌ها ديگر از اين پس نمي‌توانند نگراني خود از اين موضوع را پنهان كنند كه در مسير شكست گام برمي دارند، اين همان چيزي است كه ما نيز بر ان تاكيد داريم چرا كه آن وعده الهي و سنت حتمي پروردگار است.

3- اين پيروزي پيامدهاي امنيتي و سياسي بزرگي بر رژيم صهيونيستي دارد. صهيونيست‌ها اينك بر لبه تيغ قرار گرفته‌اند به گونه‌اي كه مهاجرت يهوديان به فلسطين سير نزولي و مهاجرت ان‌ها از فلسطين به خارج سير صعودي به خود گرفته است. اين درحالي است كه صهيونيست‌ها در تنگناي عميق سياسي، امنيتي و اقتصادي قرار دارند.

نماينده دبيركل حزب الله لبنان ادامه داد: حال اگر صهيونيست‌ها بخواهند تلاش كنند اين بحران را از طريق ايجاد آشوب و بلوا در ميان ملت فلسطين و تلاش براي محاصره مقاومت به فلسطين بكشانند؛ اين امر حجم مسئوليت‌هاي گروه‌ها و نيروهاي مختلف فلسطيني را بيشتر خواهد كرد و آن‌ها بايد با دقت فراوان دام هايي كه اشغالگران بر سر راهشان نصب كرده‌اند را از ميان بردارند. اين امر فقط با تقويت وحدت ملت فلسطين و در اولويت قرار دادن مصلحت ملي فلسطين ميسر مي‌شود. به نظر ما، تحقق چنين امري فقط با حفظ مقاومت ملت فلسطين امكان پذير خواهد بود. امت ما امروز شاهد هجوم قدرت‌هاي مستكبر خارجي در عراق است. اشغالگران آمريكايي مي كوشند سيطره خود را بر مقدرات امت تحميل كرده و آن را به زير سلطه طرح استعماري خاورميانه جديد درآوردند. آن‌ها به توطئه‌هاي خود عليه جمهوري اسلامي ايران ادامه مي‌دهند زيرا ايران مصمم به پشتيباني از مسائل بر حق و عادلانه امت مي‌باشد، بدين سبب مي‌كوشند مانع از دستيابي جمهوري اسلامي ايران به حق مشروع خود در زمينه فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌يي شوند.

وي افزود: اين در حالي است كه غرب در برابر سلاح‌هاي اتمي و شيميايي دشمن صهيونيستي سكوت اختيار كرده است . همچنين، در سوريه و لبنان ما شاهد افزايش فشارها و ارائه طرح‌هاي مشكوك از طريق صدور قطعنامه‌هاي بين‌المللي هستيم كه همگي در خدمت رژيم صهيونيستي و اطمينان دادن به اين رژيم و همچنين منزوي ساختن سوريه و تضعيف مواضع ملي و ميهني آن قرار دارد. كما اينكه اسرائيل مي‌كوشد از طريق ضربه زدن به مقاومت، لبنان را دستخوش دگرگوني ساخته و وحدت اين كشور را از طريق اجراي قطعنامه 1559 تضعيف كند.

نماينده حزب الله لبنان در تهران افزود: بدين سبب تاكيد مي‌كنيم كه تمام اين تلاش‌ها راه به جايي نخواهد برد. مردم منطقه به ويژه لبنان در سال‌هاي گذشته محنت‌ها و دشواري هاي زيادي پشت سر گذاشتند. اما با توكل به پرودگار متعال و با عزم و اراده موفق به گذر از اين مرحله شدند، امروز ما قوي‌تر از هر زمان هستيم و قادريم در برابر اين دسايس كه هدف آن انهدام و فروپاشي امت است، بايستيم. تمام نيروهاي فعال در لبنان، فلسطين، ايران اسلامي و سوريه عربي، نوك پيكان رويارويي با طرح‌هاي آمريكا در منطقه باقي خواهند ماند. اين عهدي براي تمام افراد شريف و آزادگان در جهان غرب و جهان اسلام نيز خواهد بود.

وي در ادامه گفت: در روز جهاني قدس، به روح مطهر آن امام بزرگوار ( ره) و همچنين حضرت امام خامنه‌اي ولي امر مسلمين جهان درود فرستاده و با آن‌ها پيمان مي‌بنديم كه به راه اوليا و صالحين و همچنين جهاد و مجاهدين ادامه دهيم. به اميد ديدار در روز قدس سال آينده در قدس. انشاءالله.

پس از قرائت پيام سيد حسن نصر‌الله به همايش"جهان بدون صهيونيسم"، دكتر محمود احمدي‌نژاد عليرغم اعلام لغو حضورش در اين همايش، در تالار بزرگ كشور حضور يافت.

پس از حضور رييس جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمين علي‌اكبري، نماينده‌ي مقام معظم رهبري در اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان، رييس سازمان ملي جوانان و معاون رييس جمهور كشورمان به ايراد سخناني پرداخت.

حجت‌الاسلام و المسلمين علي‌اكبري گفت: جوانان مومن ايران اسلامي آماده مي‌شوند تا وظيفه‌ي پرچمداري براي حذف رژيم صهيونيستي از نقشه‌ي جهان را انجام دهند.

وي ضمن حضور در همايش "جهان بدون صهيونيسم" با اشاره به ماه مبارك رمضان و قرار گرفتن در آستانه مهم ترين شب سال يعني شب 23 اين ماه مبارك گفت: همه زمينه‌ها آماده شده كه جمعي بزرگ از جوانان مومن و انقلابي براي توجه به مهم‌ترين مساله‌ي جهان اسلام يعني قدس شريف محيا شود.

وي افزود: ماه رمضان ماه آزادي از تعلقات مادي و آماده شدن براي تشكيل جبهه‌ي بزرگ جهاد اسلامي عليه استكبار جهاني است. نقطه‌ي مركزي نيز در اين خصوص قدس شريف است كه امام راحل عظيم‌الشان با چه درايتي روز قدس را در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان قرار داده‌اند و اين يعني وصل كردن روح معنويت ماه رمضان به نقطه جهاد فراگير وسيع؛ آن هم عليه بزرگترين دشمن اسلام و بشرين يعني رژيم صهيونيستي.

معاون رئيس جمهور كشورمان در ادامه گفت، امروز جوانان پيرو امام عظيم الشان و رهبر عاليقدر انقلاب اسلامي اگر قرار باشد در ماه مبارك رمضان دور هم جمع شده و راجع به چيزي بينديشند و يا واكنش نشان دهند آن مساله چيزي جز قدس شريف و آزادي آن و تعبير امام عظيم‌الشان يعني انديشيدن به جهاني كه در آن صهيونيست نباشد، نيست.

حجت‌الاسلام و المسلمين علي‌اكبري ضمن ارائه‌ي گزارشي مختصر از روند فعاليت‌هاي اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان ادامه داد: به همين ترتيب 200 جلسه در كشور تشكيل مي‌شود كه خط روشن ما در اين جلسات ترويج روح حماسه و جهاد در جوانان امت اسلامي مي‌باشد.

نماينده مقام معظم رهبري در اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان تاكيد كرد: قدس هم ديروز ماست و هم فرداي ما؛ قبله‌ي اول مسلمين و قدمگاه پيامبر عظيم‌الشان در سفر معراج حضرت محمد (ص) و به زودي انشاءالله قدمگاه آخرين حجت حق بقيه‌الله الاعظم در نمازي كه به امامت حضرت وليعصر در آن سرزمين مقدس خوانده خواهد شد، خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد‌: جوانان مومن ايران اسلامي با برداشتي صحيح از آرمان‌هاي انقلاب حمايتشان را از كساني كه در خط مقدم مبارزه با رژيم صهيونيستي قرار گرفته‌اند اعلام مي‌كنند و آماده مي‌شوند تا وظيفه‌ي پرچمداري براي حذف رژيم صهيونيستي از نقشه‌ي جهان را انجام دهند.

پس از اظهارات نماينده‌ي مقام معظم رهبري در اتحاديه‌ي انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان، دكتر محمود احمدي‌نژاد، رييس جمهور كشورمان به ايراد سخناني پرداخت.

حاضران رييس جمهور را با شعار "صلي علي محمد، بوي رجايي آمد" تا تريبون سخنراني همراهي كردند و برخي از حاضران نيز نامه‌هايي را به وي مي‌دادند.

احمدي‌نژاد پيش از آغاز سخنانش خطاب به حاضران گفت كه اگر قرار است شعار "مرگ بر اسراييل" بدهيد، آن را درست و حسابي بگوييد.

رييس جمهور به تمامي سران دنياي اسلام هشدار داد كه مراقب فتنه باشند؛ اگر كساني از فشار نظام سلطه، كج فهمي و ساده لوحي يا خودخواهي و دنيا پرستي قدمي را در راه شناسايي رژيم صهيونيستي بردارند بدانند كه در آتش اهل امت اسلام خواهند سوخت و لكه‌ي ننگ ابدي را بر پيشاني‌شان خواهند نشاند.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي نژاد، رييس جمهور كشورمان با شركت در همايش "جهان بدون صهيونيسم" از سلسله برنامه‌هاي سراسري جنبش دانش آموزي كه به همت اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش آموزان برگزار مي‌شد اظهار داشت: از اينكه توفيق بزرگ در اين جمع بسيار ارزشمند را كسب كرده‌ام خداي بزرگ را سپاس مي‌گويم.

وي افزود: براي زيارت چهره‌هاي نوراني و فرزندان رشيد، آگاه، مومن و فداكار انقلاب كه با هوشياري و هوشمندي مهم‌ترين مسايل زمان‌شان را درك كرده و در خصوص محوري‌ترين مساله جهان اسلام، حضوري با نشاط و تعيين كننده دارند و به خاطر وجود شما جوانان عزيز من خداي بزرگ را سپاس مي‌گويم.

احمدي نژاد با طرح اين سوال كه واقعا صهيونيسم چيست؟ گفت: حتما در طول اين مراسم برنامه‌هاي متعددي را در اين خصوص داشته و مطالعاتي را نيز در اين زمينه داشته‌ايد و چه بسا مطلبي را كه مي‌خواهم مورد تاكيد قرار دهم را بدانيد، ولي بيان آن خالي از لطف نيست.

رييس جمهور كشورمان افزود: بايد ببينيم واقعا ماجرا فلسطين چيست، آيا درگيري در فلسطين جنگ بين عده‌اي يهودي با مسلمانان و غير يهوديان است؟ آيا جنگ بين يهودي‌ها با ساير مذاهب است؟ آيا جنگ يك كشور با بقيه كشورهاست؟ آيا جنگ بين يك كشور با دنياي عرب است؟ آيا دعوا بر سر سرزمين محدود فلسطين است؟ به نظرم پاسخ تمام اين سوالات منفي است.

وي هم چنين اظهار داشت: تاسيس رژيم اشغالگر قدس يك حركت سنگين از جانب نظام سلطه و استكبار عليه دنياي اسلام است. بين دنياي استكبار و جهان اسلام يك نبرد تاريخي در جريان است و عمق آن به صدها سال مي رسد.

احمدي نژاد افزود: در اين نبرد تاريخي بارها وضعيت جبهه‌ها عوض شده؛ در دوره‌اي مسلمان‌ها غلبه داشته‌اند و حركت‌ فعال و رو به جلو داشته‌اند و دنياي استكباري در حال عقب نشيني بوده است.

احمدي نژاد در ادامه گفت: متاسفانه در طول سيصد سال اخير دنياي اسلام در حال عقب نشيني در مقابل دنياي استكبار بوده است.

وي با بيان اينكه قصد ريشه‌يابي اين موضوع را ندارد و تنها به بررسي سير تاريخي آن مي‌پردازد ادامه داد: طي صد سال گذشته آخرين سنگرهاي جهان اسلام فرو ريخت و دنياي استكبار رژيم اشغالگر قدس را به عنوان سرپل سلطه بر دنياي اسلام بنا كرد.

رييس جمهور كشورمان با بيان اينكه سرپل يك اصطلاح جنگي و نظامي است افزود: هنگامي كه دو گروه يا دو لشگر با يكديگر درگيرند اگر گروهي حركتي كند و به جبهه مقابل رفته و قطعه‌اي از زمين را گرفته در آن استحكامات بسازد و ضمن تقويتش آنجا را پايگاهي براي توسعه سرزميني‌اش قرار دهد به آن مي‌گوييم سرپل.

احمدي نژاد ادامه داد: اين كشور اشغالگر در واقع سرپل دنياي استكبار در قلب جهان اسلام است. در واقع پايگاهي ساخته‌اند تا از آن سلطه‌شان را به كل جهان اسلام توسعه دهند و بدون اين، وجود و موضوعيتي ندارند.

وي خاطر نشان كرد: بنابراين نبردي كه امروز در فلسطين در جريان است خط مقدم جهان اسلام با دنياي استكبار و نبرد سرنوشت است كه سرنوشت اين چند صد سال را در فلسطين رقم خواهد زد.

رييس جمهور كشورمان هم چنين گفت: امروز ملت فلسطين به نمايندگي از امت اسلام در مقابل نظام سلطه ايستاده است و به حمد‌الله از روزي كه ملت فلسطين به سوي مبارزه اسلامي، اهداف اسلامي و فضاي اسلامي حركت كرد، رفتار و جهت‌گيري‌هاي اسلامي را بر مبارزه‌اش حاكم نمود و هر روز شاهد پيشرفت و موفقيت ملت فلسطين هستيم.

احمدي نژاد با اشاره به عنوان همايش جهان بدون صهيونيسم اظهار داشت: درباره عنوان اين نشست شما بايد بگويم كه عنواني بسيار ارزشمند است.

وي افزود: خيلي‌ها در اين نبرد سنگين بين دنياي اسلامي و جبهه‌ي كفر دايما تخم ياس و نااميدي مي‌پراكنند و مي‌خواهند در دل دنياي اسلام را خالي كنند.

احمدي نژاد با بيان اين كه اين افراد الفاظي چون "نمي‌شود" و يا "مگر مي‌شود؟" را به كار مي‌برند گفت: اينها مي‌گويند "مگر مي‌شود دنياي بدون آمريكا و صهيونيسم را شاهد باشيم؟" ولي شما به خوبي مي‌دانيد كه اين شعار و هدف يك هدف دست يافتني و حتما شدني است.

رييس جمهور كشورمان با اشاره به دوران طاغوت در ايران افزود: يك گام به عقب برگرديم. در كشور ما حكومتي بسيار خشن، ضد مردمي وابسته و تا دندان مسلح حاكم بود و اعضاي ساواك تمامي تحركات را تحت نظر داشتند و وحشت عجيبي حاكم بود.

وي افزود: وقتي امام عزيز گفت اين حكومت بايد از بين برود و ما خواهان دنيايي بدون حكومت وابسته هستيم بسياري از كساني كه مدعي دانش سياسي و خيلي چيزهاي ديگر بودند گفتند مگر مي‌شود؟

احمدي نژاد ادامه داد: روزي كه امام حركتشان را آغاز كردند همه قدرتها حامي آن حكومت فاسد بودند و حتي پس از جمعه‌ي خونين در هفدهم شهريور قدرت‌هاي شرقي غربي و منطقه‌اي از آن دفاع كردند و گفتند نمي‌شود.

رييس جمهور كشورمان در ادامه اظهار داشت: ولي ملت ما ايستاد و الان 27 سال است كه ما بدون حكومت وابسته به آمريكا زندگي مي‌كنيم. امام فرمودند: سلطه شرق و غرب بر دنيا بايد از بين برود، ولي آدم‌هاي ضعيفي كه فقط دنياي كوچك اطرافشان را مي‌ديدند اين سخن را باور نمي‌كردند.

رييس جمهور كشورمان افزود: كسي باور نمي‌كرد كه ما يك روز سقوط امپراطوري شرق را ببينيم و مي‌گفتند اين يك حكومت آهنين است، ولي ما در طول عمر كوتاهمان اين را ديديم و اين حكومت آنچنان فرو ريخت كه بايد براي جستجوي آن به كتابخانه‌ها مراجعه كرد و هيچ آثاري از آن نيست.

احمدي نژاد در ادامه اظهار داشت: امام فرمودند صدام بايد برود و فرمودند به آنچنان ذلتي گرفتار خواهد شد كه نظير ندارد. امروز چه مي‌بينيد، آقايي كه 10 سال پيش با چنان غروري حرف مي‌زد كه گويا جاودانه است، امروز زنجير در دست و پا، در كشور خودش و توسط كساني كه به حمايتشان دلخوش بود و با حمايت آنها جنايت مي‌كرد دارد محاكمه مي‌شود.

رييس جمهور كشورمان افزود: و امام عزيز ما فرمودند كه اين رژيم اشغالگر قدس بايد از صفحه روزگار محو شود اين جمله بسيار حكيمانه است. مساله فلسطين مساله‌اي نيست كه بتوانيم با بخشي از آن سازش كنيم.

احمدي نژاد ادامه داد: مگر مي‌شود جبهه‌اي اجازه دهد كه در قلبش جبهه‌اي ديگر ايجاد شود؟ اين به معناي شكست است و هر كس كه موجوديت اين رژيم را به رسميت شناسد در واقع شكست دنياي اسلام را امضا كرده است.

وي همچنين گفت: امام عزيز ما در مبارزه خود با دنياي استكبار نقطه مركزي و فرماندهي قرارگاه دشمن يعني رژيم اشغالگر قدس را هدف گرفتند و من ترديد ندارم كه موج جديدي كه در فلسطين عزيز به راه افتاده و امروز در دنياي اسلام نيز شاهد آن هستيم كه موجي از معنويتي است كه سراسر دنياي اسلام را فراگرفته و به زودي اين لكه ننگ را از دامان دنياي اسلام پاك خواهد كرد و اين شدني است.

وي خاطر نشان كرد: البته بايد مراقب فتنه‌ها باشيم. بيش از 50 سال است كه جهان استكبار تلاش مي‌كند به موجوديت اين رژيم مجعول رسميت بدهند و تلاش‌هاي بسياري را در اين راستا انجام داده‌اند تا در گام اول آن را تثبيت و آنگاه گامهاي بعدي را بردارند.

احمدي نژاد همچنين گفت: نزديك به 27،28 سال پيش گام مهمي را در اين خصوص برداشتند و يكي از كشورهاي خط مقدم متاسفانه اين اشتباه را مرتكب شد كه اميدواريم آن را اصلاح نمايد.

رييس جمهور كشورمان ادامه داد: اخيرا مجددا فتنه‌اي در راه است آنها مي‌خواهند با تخليه اجباري كه توسط ملت فلسطين به آنها تحميل شد و گوشه‌اي را تخليه كردند آنرا به عنوان پيروزي نهايي غالب كنند و به بهانه تخليه نوار غزه و تشكيل دولت فلسطيني در كنار خودشان اين مساله و آرمان فلسطين را خاتمه دهند.

وي همچنين اظهار داشت: امروز مي‌خواهند با شيطنت و فريب‌گري جبهه مبارزه را به جبهه خودي منتقل كنند و تعبير آنها در داخل فلسطين گروه‌هاي فلسطيني را به طمع مسايل سياسي و چند پست با يكديگر درگير كنند تا آنها مساله‌ سرنوشت ساز فلسطين را رها كرده و به جان هم بيفتند.

احمدي نژاد خاطر نشان كرد: آنها قصد دارند به بهانه‌ي اعلام حسن نيت در تخليه نوار غزه جمعي از كشورهاي اسلامي اين رژيم فاسد را به رسميت شناسند كه بسيار اميدوارم و از خدا مي‌خواهم كه ملت فلسطين و گروه‌هاي عزيز فلسطيني مراقب اين فتنه باشند.

رييس جمهور كشورمان با بيان اينكه امروز وحدت آرمان جبهه و همراهي در فلسطين يك اصل ضروري و قطعي است تاكيد كرد: مساله فلسطين به هيچ وجه تمام نشده است مساله فلسطين زماني تمام مي‌شود كه در تمام فلسطين حكومتي متعلق به ملت فلسطين بر سر كار آيد. آوارگان به خانه‌هايشان برگشته و حكومتي مردمي به تشخيص اين ملت اوضاع را در دست گيرند و البته كساني كه براي چپاول و از جاهاي دور به اين سرزمين آمده‌اند هيچ حقي براي تصميم‌گيري براي اين ملت ندارند.

به گزارش ايسنا، احمدي نژاد گفت: من اميدوارم ملت فلسطين همان گونه كه در ده سال اخير مبارزاتشان را ادامه داده‌اند همچنان آگاهي و هوشمندي‌شان را حفظ كنند. اين مقطعي كوتاه است كه اگر با موفقيت آن را پشت سر گذاريم انشا‌ء‌الله مسير محو رژيم صهيونيستي مسيري هموار و سرازيري خواهد بود.

رييس جمهور كشورمان ضمن هشدار به تمامي سران دنياي اسلام گفت: به تمامي سران دنياي اسلام هشدار مي‌دهم كه بايد مراقب اين فتنه باشند؛ اگر كساني از فشار نظام سلطه، كج فهمي و ساده لوحي يا خودخواهي و دنيا پرستي قدمي را در راه شناسايي اين رژيم بردارند بدانند كه در آتش اهل امت اسلام خواهند سوخت و لكه‌ي ننگ ابدي را بر پيشاني‌شان خواهند نشاند.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه مساله‌ي فلسطين مساله جهان اسلام است اظهار داشت: كساني كه در اتاق دربسته نشسته‌اند نمي‌توانند براي اين موضوع تصميم‌گيري نمايند و ملت اسلام نمي‌تواند اجازه دهد كه اين دشمني تاريخي در قلب جهان اسلام وجود داشته باشد.

وي با بيان اينكه در تحليل‌هايمان بايد عرصه جهاني را مدنظر داشته باشيم افزود: عرصه جهاني را ببينيد عزيزان! ما با چه كساني مواجهيم؟ بايد عمق رذالت دشمن را درك كنيم تا كينه‌ي مقدسمان همواره تداوم يافته و موج بزند.

رييس جمهور كشورمان با بيان اينكه در سالگرد شهادت شهيد فتحي شقاقي قرار داريم، ادامه داد: ما با كساني مواجهيم كه به هيچ اصل انساني و ديني كوچكترين پايبندي‌اي ندارند و فقط اعلام مي‌كنند كه مي‌خواهيم فلان كس را ترور كنيم. شهيد فتحي شقاقي شهيدي عظيم بود كه خون پاكش به سرعت گريبان عاملان اصلي شهادتش را گرفت.

احمدي نژاد همچنين اظهار داشت: اين ها اعلام مي‌كنند كه ما قصد ترور فلان كس را داريم، مزارع را مي‌سوزانند، خانه‌ها را ويران مي‌كنند، بچه‌ها را در مقابل چشم مادرانشان مي‌كشند، بمباران مي‌كنند و سلاح‌هاي هسته‌يي و انواع سلاح‌ها را انباشته كرده‌اند و بعد مدعي حقوق بشر هستند.

وي با اشاره به ديدار اخيرش با يكي از سفراي كشورهاي غربي در تهران اظهار داشت: يكي از سفراي غربي همين كشورهايي كه با ما مذاكره مِي‌كنند پيش من آمده بود. من اين موضوع را مطرح كردم و گفتم چگونه است كه در نزديكي ما رژيمي غاصب اين گونه با مردمش برخورد مي‌كند، اعلام سركوب مي‌كند و زندانهايش پر است از جواناني كه در خانه‌هايشان دستگير شده‌اند و انواع سلاح‌هاي هسته‌يي و تسليحات نظامي را انبار كرده است و شما زيپ دهانتان را كشيده‌ و از او حمايت مي‌كنيد؟ پيش من نشسته‌اي و از حقوق بشر حرف مي‌زني؟

رييس جمهور كشورمان همچنين ضمن بيان چند خاطره از دوران دانشجويي‌اش گفت: در همين خيابان‌هاي تهران گروه‌هاي تروريستي مردم را به شهادت مي‌رساندند.

احمدي نژاد ادامه داد: گفتم اينها در كنگره و دولت شما به راحتي رفت و آمد دارند و شما خرجشان را مي‌دهيد حال مدعي حقوق بشريد؟

وي با بيان اينكه همه اين مسايل بر سر دعواي اصلي است كه عرض كردم تاكيد كرد: بايد اين جبهه را درست تشخيص دهيم و ببينيم در كجا ايستاده‌ايم و حرفي كه زده مي‌شود را در نظام سلطه تحليل كنيم تا واقعيت مطلب پيدا شود.

رييس جمهور كشورمان با اشاره به تشكل انجمن اسلامي دانش آموزان گفت: قدر اين تشكل را بدانيم چرا كه اگر امروز كشور مستقل است و خدماتي يا پيشرفتي در آن انجام مي‌شود براي همين بچه‌هايي است كه با فرهنگ تعالي و آرمان‌خواهي و تعالي در راه آرمان تربيت شده‌اند. اين تشكل تشكلي بسيار ارزشمند است.

احمدي نژاد همچنين اظهار داشت اگر بخواهيم پرونده گروه‌ها و احزاب را در خدمت رساني و پيشرفت كشور بررسي كنيم، سهم‌شان نزديك به صفر است، ولي بچه‌هايي كه در اين تشكل‌ها رشد كرده‌اند منشا بسياري از خدمات و كشور مي‌باشند.

پس از پايان سخنان رييس جمهور كشورمان و هجوم برخي از حاضران به سوي سن همايش، براي مدت كوتاهي نظم جلسه بر هم خورد و حاضران ضمن صحبت با رييس جمهور نامه‌هاي را نيز به وي مي‌دادند.

پس از اظهارات رييس جمهور كشورمان هم‌چنين پيام خالد مشعل، رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) به همايش "جهان بدون صهيونيسم" توسط ابواسامه عبدالمعطي، نماينده‌ي اين جنبش در تهران قرائت شد.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي ايسنا، ابواسامه عبدالمعطي، نماينده‌ي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) در تهران ضمن قرائت پيام خالد مشعل، رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) به همايش "جهان بدون صهيونيسم" گفت: امروز امت اسلام اين توان را در خود مي‌بيند كه در برابر صهيونيسم و آمريكا بايستد.

وي ضمن قرائت اين پيام اظهار داشت: از همين جا به ملت مظلوم فلسطين كه امروزه در سايه‌ي ظلم متجاوزان به سر مي‌برند، درود و تهيت مي‌فرستيم. ملتي كه مقدساتش غصب شده و خانه و كاشانه‌اش ويران شده، ملتي كه بر اثر انديشه‌هاي تجاوزگرايانه‌ي صهيونيستي به سر مي‌برد و هم‌چنان ايستاده است.

ابواسامه افزود:‌ به عبارتي كوتاه جنبش صهيونيستم يك جنبش استعماري، جعلي، توسعه‌طلب، تجاوزگر و غده‌اي سرطاني است كه حاصلي جز استعمار پير ديروز يعني انگليس و استكبار جهاني امروز يعني آمريكا نيست؛ رژيم بر آمده از جنبش صهيونيسم، در واقع غده‌اي غربي است كه مي‌خواهند آن را در قلب جهان اسلام بكارند، تا زيربناهاي فكري، سياسي، جغرافياي، فرهنگي و امنيتي جهان اسلام را در هم بكوبد.

نماينده‌ي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) در تهران خاطرنشان كرد: ‌حقيقتا جهان امروز كه در سايه‌ي نظام سلطه‌ي جنبش صهيونيسم و آمريكا قرار دارد، جهان ظلم و ستم است، جهاني كه ظلم و ستم فرايش گرفته و ما هر روز شاهد كشتار مسلمانان در آن هستيم.

وي هم‌چنين گفت:‌ جهان امروز شاهد پليدترين نوع استعمار است؛ اشغال فلسطين، عراق، افغانستان، تهديد جمهوري اسلامي ايران، سوريه و لبنان و در واقع در يك كلام، تهديد هر كس كه پرچم عدالت را برافراشته كند و در مقابل اين طرح استعماري صهيونيست‌ها بايستد. اگر غرب و آمريكا توانستند جهان اسلام و ملت فلسطين را دچار اين حركت شيطاني كرده و اين غده را در جهان اسلام بكارند، مطمئن باشيد كه امت اسلام كه همواره به همت ملت پايدار، سلحشور و مقاوم فلسطين كه امروزه نوك پيكان امت اسلام محسوب مي‌شود به ياري خداوند و با پشتيباني شما و همه امت اسلامي اين توان را در خود مي‌بيند كه در برابر صهيونيسم و آمريكا بايستد تا انشاء‌الله اين غده‌ي سرطاني را ريشه كن نمايد، حال چه دير يا زود حتما اين اتفاق خواهد افتاد.

ابواسامه هم‌چنين گفت:‌ در پايان از همه‌ي مسولان جمهوري اسلامي ايران به خاطر حمايت‌هاي معنوي و نامحدودشان از ملت مجاهد فلسطين سپاس و تشكر دارم و از تمام متوليان اين برنامه تشكر مي‌كنم و اميدوارم به زودي زود همديگر را در سرزمين فلسطين و در مسجد الاقصي مبارك كه آزاد و رها شده باشد، ملاقات نماييم.

در اين مراسم هم‌چنين دكتر مظفر، حجه‌الاسلام و المسلمين پورمحمدي، وزير كشور، دكتر الهام، رييس دفتر، رييس جمهور كشورمان و نيز صلاح زواوي، سفير فلسطين در تهران به همراه نمايندگان جنبش‌هاي جهادي فلسطين و لبنان حضور داشتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha