• شنبه / ۲ آذر ۱۳۸۷ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8709-00776
  • خبرنگار : 71091

فاطمه معتمدآريا و گله از وضعيت «صد سال به اين سالها»: تلاش جمعي از حرفه‌يي‌ترين‌هاي سينما بلااستفاده مانده است

فاطمه معتمدآريا و گله از وضعيت «صد سال به اين سالها»: 
تلاش جمعي از حرفه‌يي‌ترين‌هاي سينما بلااستفاده مانده است

فاطمه‌ معتمدآريا بازيگر فيلم «صد سال به اين سالها» با گلايه از وضعيت بلاتکليف اين فيلم خواستار به وجود آمدن شرايطي براي اکران آن پس از مدتها شد.

اين بازيگر سينماي ايران در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: به‌نظرم هيچ کس با فيلم مسئله‌اي ندارد و «صد سال به اين سالها» فيلمي بوده که تمامي عوامل حرفه‌اي سينما در آن فعاليت داشته‌اند که هر کدام از آنها در سينماي ايران داراي شان واعتباري مناسب هستند و جز کار فرهنگي واحترام گذاشتن به مخاطب و سينما کار ديگري نکرده‌اند.

وي ادامه داد:هم‌اکنون با بلاتکليفي وضعيت اين فيلم تلاش بيش از 20 تا 30 تن از حرفه‌اي‌ترين عوامل سينما بدون نتيجه و بلااستفاده مانده است.

معتمد آريا بيان كرد: اين دور از شان سينماست که اصلا نخواهند درباره وضعيت فيلم پاسخ مثبتي بدهند يا حتي اينکه پاسخ بدهند.

وي با طرح اين پرسش که در حيطه فعاليتهاي فرهنگي ما هنرمندان سينما چقدر مي‌توانيم موجودات خطرناکي باشيم و با نمايش اين فيلم چه اتفاقي قرار است بي‌افتد خاطرنشان كرد: خود من فردي هستم که هيچ کار خلافي را در حيطه کاري‌ام انجام نمي‌دهم و هميشه سعي کرده‌ام در کارهايم همه چيز به سمت تعالي آفرينش و رشد حرکت کند و مطمئن هستم که چون خودم وهمکارانم اين نيت را نداريم کمي غيرقابل تصور است که با اين فيلم چرااينگونه برخورد مي‌کنند؟

معتمدآريا معتقد است: ما نمي‌توانيم به سالهاي 62 و 63برگرديم، ما هم‌اکنون بعد از سي‌سال همديگر را مي‌شناسيم و شناخت خوبي از افکار و موقعيت‌مان داريم.

او اذعان داشت: در کار فرهنگي مانع ايجاد کردن بزرگترين اشتباه است و بايد توجه داشت که هنرمنداني که فعاليت فرهنگي و هنري انجام مي‌دهند بزرگترين خدمت را به جامعه مي‌کنند و نبايد براي آنها مانع‌تراشي کرد.

بازيگر «گيلانه» در بخش ديگري از گفت‌وگويش به ايسنا گفت: ما بايد ياد بگيريم که باهم حرف بزنيم و گفت‌وگو داشته باشيم تا بتوانيم مشکلات موجود را حل کنيم و گرنه اگر نگاه مناسبي وجود نداشته باشد ممکن است با وضعيتي مواجه شويم که تعدادي از فيلمها براي اکران مشکل دارند و يا در وضعيت بلاتکليفي به‌سر مي‌برند.

معتمد آريا وجود سوتفاهم وسوظن را عامل اصلي مشکلات فعلي در سينما دانست و خواستار رفع اين سو تفاهمات و سوظن‌ها شد.

وي با اشاره به «صد سال به اين سالها» سامان مقدم گفت: واقعيت اين است که يک فيلم سينمايي مانند يک فصل مي‌ماند همانطور که وقتي زمستان مي‌آيد پاييز معنايي ندارد و هرکدام شکل وموقعيت خودش را دارد.

فيلم «صد سال به‌اين سالها» براي اينکه طراوت و خاصيت خودش را داشته باشد بايد هرچه زودتردر زمان مناسبي اکران شود وگرنه فيلم کهنه و بيات مي‌شود.

اين بازيگر سينما درعين حال با طرح اين پرسش که سينماي ايران مگر چقدر ثروتمند است که مثلا فيلمي با هزينه 400 ميليون تومان اينگونه بلاتکليف بماند و چقدر توان دارد که فيلمي يکسال معلق شود گفت: در دوره‌هاي گذشته که سينماي ما از رونق خوبي برخوردار بود و حتي از فيلمهايي که امکان اکران نداشت به لحاظ اقتصادي ومالي حمايت مي‌شد همين موضوع سبب رشد سينماي ايران شده بود.

به گزارش ايسنا، در «صد سال به اين سالها» رضا كيانيان، پرويز پرستويي و فاطمه معتمدآريا به ايفاي نقش پرداختند و اين فيلم روايتگر زندگي زني در طول سالهاي مختلف است.

عوامل اين پروژه عبارتند از: نويسنده وكارگردان: سامان مقدم، مدير فيلمبرداري: محمود كلاري، صدابردار: اسحاق خانزادي، طراح صحنه‌ولباس: آيدين ظريف، طراح چهره‌پردازي: مهين نويدي، مديرتوليد: محمد شايسته، دستياراول كارگردان و برنامه‌ريز امير شهاب اسماعيلي، مدير تداركات: حميدرضا حاجي‌زاده، تهيه‌كننده مرتضي شايسته محصول هدايت فيلم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha