• یکشنبه / ۱۵ دی ۱۳۸۷ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8710-09957
  • خبرنگار : 71234

سعيد قاسمي در جمع دانشجويان متحصن در فرودگاه مهرآباد: با مقام معظم رهبري تجديد بيعت مي‌كنيم راهكار حضرت امام براي آزادي فلسطين بايد دنبال شود

سعيد قاسمي گفت: مادام كه راهكار امام براي آزادي فلسطين دنبال نشود هيچ اتفاقي نمي‌افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين فرمانده دوران دفاع مقدس كه در جمع متحصنان فرودگاه مهرآباد سخن مي‌گفت، افزود: امروز پس از 27 سال تصوير حاج احمد متوسليان به مدت پنج شبانه روز در اين مكان قرار داده شده است. اين موضوع باعث شد بسياري از مردم عادي از خودشان بپرسند اين فرد چه كسي است و البته در مقابل به آن‌ها پاسخ داده شد كه اهتزاز پرچم حزب‌الله در دست مردم ما اثر اين سربازان واقعي روح‌الله است.

وي در ادامه با تاكيد بر اين كه بايد پرچم حزب‌الله در كشورهاي دنيا به اهتزاز درآيد، به حضور ناصر افشاري يكي از جانبازان دوران دفاع مقدس در جمع متحصنان اشاره كرد و به بيان ويژگي‌هاي اين جانباز پرداخت.

قاسمي هم‌چنين با خير مقدم به حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان در جمع متحصنان با اشاره به تحت امر ولايت بودن دانشجويان متحصن گفت: ما به دنبال حركات احساسي در خيابان‌ها نرفته‌ايم، اين حركت يك حركت تشكلي با انگيزه خاص احزاب هم نبوده است. اين دانشجويان تحت پوشش نهضت دانشجويي حزب‌الله در نقطه‌ رهايي (فرودگاه) و با عنوان فدائيان رهبر حركت خود را آغاز كردند.

وي به پيام مقام معظم رهبري درباره فجايع غزه نيز اشاره و خاطرنشان كرد: پيام ايشان همچون پيام‌هاي ديگرشان نيست؛ البته متاسفانه برخي مسئولان با اين پيام همچون پيام‌هاي ديگر برخورد كردند.

قاسمي اضافه كرد: وهابي‌هاي خائن، سران كشورهاي قطر، بحرين، كويت و كشورهاي ديگر كه ما شيعيان را محكوم مي‌كنند و همه افرادي كه پس از انقلاب اسلامي تلاش كردند براي اين كشور مشكل ايجاد كنند، ما را محكوم مي‌كنند كه مگر ديوانه هستيد در اينجا جمع شده‌ايد و خواستار اعزام و كمك به مردم غزه هستيد. آن‌ها مي‌گويند مردم غزه سني هستند و به شما چه ربطي دارد، آن‌ها طبق يك دروغ تاريخي زمين‌هاي خودشان را فروخته‌اند.

قاسمي تاكيد كرد: با اين وجود حركات دانشجويان در اين مكان در رسانه‌هاي دنيا برد خبري بسياري داشت. ما در اينجا كلاس‌هاي مختلفي را تشكيل و نشان داديم اين حركت تنها يك حركت احساسي نبود؛ البته در اين بين فرودگاه را اشغال نكرديم و سعي كرديم در تمام مدت و در اين سرما در بيرون از فرودگاه باشيم.

وي ادامه داد: اين دانشجويان و طلاب در اينجا جمع شدند تا نشان دهند با دست‌هايي خالي حاضر به كمك هستند.

قاسمي هم‌چنين تاكيد كرد: مادام كه راهكار امام براي آزادي فلسطين دنبال نشود هيچ اتفاقي نمي‌افتد.

وي ادامه داد: در اين چند روز دانشجويان و طلاب راهكارهاي خوبي را بررسي كردند.

قاسمي افزود: ما ايراني‌ها تظاهرات را در ابعاد مختلف در كشور راه انداختيم و بر اين اساس مردم ديگر نيز همچون ما در كشورشان تظاهرات مي‌كنند اما ما بايد يك قدم از آن‌ها جلو باشيم.

قاسمي به ارائه راهكاري در زمينه آزادي فلسطين و مردم غزه پرداخت و توضيح داد: مي‌توان با حضور در كشورهاي آسيايي، آفريقايي و كشورهاي خاورميانه همچون مصر، مالزي، اندونزي، پاكستان، هند، بنگلادش و تركيه، دانشجويان و طلاب آن‌ها را براي حضور در فرودگاه‌هايشان و انجام اين گونه حركات ترغيب كرد. بر اين اساس پيشنهاد ما به وزارت خارجه اين است كه با توجه به ايجاد چنين موجي نمايندگاني از شما دانشجويان و طلاب را به اين كشورها اعزام كنند تا با دانشجويان و طلاب آن كشورها براي ارائه راهكارهاي جديد مشورت كنند.

به گزارش ايسنا، هم‌چنين با اشاره به پيام مقام معظم رهبري درباره فجايع غزه گفت: اين حركت يك موج احساسي عقلاني بود، ما امروز با حضور در بيت رهبر معظم انقلاب با ايشان تجديد بيعت و سلام و درود خود را به ايشان مي‌فرستيم، پس از آن نيز اگر ايشان يا مسئولان دفتر ايشان تصميم گرفتند به دليل برد تبليغاتي خوب اين حركت آن را ادامه دهيم، اين موضوع را پي‌گيري خواهيم كرد.

وي همچنين با تاكيد بر اين كه همه زير سايه ولايت هستيم، گفت: اين كه چند جوان احساسي شوند و بگويند ما بايد اينجا بمانيم اساس نيست؛ چرا كه جمعي تحت ولايت تصميم مي‌گيرند. امروز در آرايشي بزرگ به سمت بيت رهبري حركت مي‌كنيم. اگر ايشان تصميم گرفتند اين حركت را ادامه مي‌دهيم.

وي در پايان از مسئولان فرودگاه براي همكاري تشكر كرد.

به گزارش ايسنا، ناصر افشاري يكي از جانبازان دوران دفاع مقدس نيز در جمع متحصنان اظهار كرد: ما بايد خدا را شاكر باشيم كه فرزند خلف امام امروز كشور را هدايت مي‌كند. ما بايد خدا را شكر كنيم كه رهبري آگاه نسبت به تمام مسائل، امور كشور را زير نظر دارد، بر اين اساس بايد همواره هر را چه ايشان فرمودند اجرا كنيم.

وي با بيان اين‌كه امروز جهان اسلام بيش از هر چه چيز به وحدت نياز دارد، گفت: بيشترين فشار امروز براي گرفتن وحدت از ماست. آن‌ها در بحث لبنان، بحث مذاهب و شيعه بودن را مطرح مي‌كردند؛ اين در حالي است كه امروز در بحث غزه همه مسلمانند و هيچ كس شعاري غير از مسلمان سر نمي‌دهد.

افشاري همچنين با اعتراض نسبت به سكوت مجامع مختلف درباره فجايع غزه گفت: قانون حقوق بشر از قانون جنگل نيز بي‌ارزش‌تر است. مشخص نيست اين افراد چه كساني را بشر مي‌دانند. اگر يك سرباز اسرائيلي سرما بخورد هزاران بيانيه و اعتراض مي‌كنند اما اگر هزاران فلسطيني كشته شوند هيچ خبري نيست.

اين جانباز شيميايي در پايان با تاكيد بر اين كه همه بايد تابع محض ولايت باشند، گفت: ما همواره آماده‌ايم. اگر من را هزار بار بكشند، قطعه قطعه و تجزيه كنند، جز نام مقدس خميني چيزي نخواهم گفت.

به گزارش ايسنا، پس از بيان اين سخنان قطعنامه پاياني متحصنان فرودگاه مهرآباد خوانده و پس از آن مراسم نوحه‌خواني و عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) از سوي دانشجويان در مقابل ترمينال شماره يك فرودگاه برپا شد.

اين دانشجويان هم‌اكنون در حال حركت به سمت بيت مقام معظم رهبري براي تجديد بيعت با ايشان هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha