• دوشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ / ۱۹:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8801-08597
  • منبع : نمایندگی قزوین

كروبي: هم من و هم آقاي موسوي اعتقاد به تكثر و چندصدايي داريم بايد تلاش گسترده‌اي جهت حضور مردم در انتخابات انجام شود

كروبي:
هم من و هم آقاي موسوي اعتقاد به تكثر و چندصدايي داريم
 بايد تلاش گسترده‌اي جهت حضور مردم در انتخابات انجام شود

دبير كل حزب اعتماد ملي ابراز داشت: هدف من آن است تا آنجا كه در توان دارم نگذارم حادثه‌ي تلخي در دانشگاه‌ها رخ ندهد و با كسي در محيط دانشگاه به واسطه‌ي صحبت، اطلاعيه، نقد و انتقاد برخورد نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام مهدي كروبي در جمع دانشجويان دانشگاه بين‌المللي امام خميني قزوين با بيان اين مطلب، افزود: بزرگترين نگراني من از دانشجوياني است كه حتي دو ساعت بازداشت شوند ،چرا كه بعد از اتمام درس و خدمت سربازي براي پيدا كردن شغل مناسب بايد به صورت مداوم دنبال رفع سوء پيشينه‌ي خود باشند.

وي همچنين از دانشجويان خواست تا از نظام، انقلاب، ايران و مقام معظم رهبري حمايت نموده و از سوي ديگر مسئولان نظام نيز دانشجويان را مانند فرزندان خود همواره در آغوش داشته باشند.

اين كانديداي رياست جمهوري با بيان اين/ كه دانشگاه بايد برخوردار از فضاي سياسي، پويايي و تحرك باشد، بيان داشت: دانشجويان بايد بدانند كه تحركاتشان بايد در چارچوب قوانين كشور بوده و با ديد باز و وسعت نظر به مسائل بپردازند.

كروبي در ادامه به سوال دانشجويان پاسخ گفت و در پاسخ به سوالي درباره ميزان پاپيندي وي به گفتمان امام خميني و برخورد وي با توهين‌هايي كه در مجلس ششم به حضرت امام خميني مي‌شد، اظهار كرد: در مجلس ششم به حضرت امام اهانتي انجام نشد و اگر نطق‌هايي صورت مي‌گرفت و مخالف سليقه‌ي ما بود بايد از خود آن افراد جوياي مواضع‌شان باشيم.

وي افزود: مواضع من در دفاع از نظام، جمهوري اسلامي و حقوق مردم قبل و بعد از انتخابات مجلس ششم مشخص بوده است.

اين كانديداي رياست جمهوري در پاسخ به سوالي درباره كانديداتوري ميرحسين موسوي و اصلاح‌طلب بودن او بيان داشت: هم من و هم آقاي موسوي اعتقاد به تكثر و چندصدايي داريم و اعتقاد داريم كه هر كدام ما مخاطبان مشترك و جدا داشته و هيچ تفرقه‌اي بين ما وجود ندارد.

وي با اشاره به اهميت حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي اظهار كرد: اگر مردم حضور حداكثري داشته باشند قطعا در دور اول رييس‌جمهور انتخاب خواهد شد و اگر انتخابات به مرحله دوم كشيده شود يكي از كانديداها از جريان اصلاحات خواهد بود.

كروبي با اشاره به آنچه آن را افزايش نارضايتي، تورم و فشار در سطح جامعه مي دانست گفت: با توجه به وعده‌هاي عمل نشده بايد تلاش گسترده‌اي جهت حضور مردم در انتخابات انجام شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه برنامه‌اي جهت صيانت از آراي مردم در نظر گرفته‌ايد، اظهار كرد: من تاكنون دو بار تذكر دادم و به ياري خداوند با تمام توانم از آراء صيانت و حفاظت خواهم كرد.

كروبي همچنين از تربيت نيروهايي جهت حفاظت و صيانت از آراء خبر داد.

اين كانديداي رياست جمهوري پيرامون فعاليت گشت ارشاد گفت: همه‌ي مردم اعتقاد به امنيت در جامعه داشته و كسي نبايد مزاحم نواميس و خانواده‌ها شود.

وي افزود: من برخورد به حالت فعلي را قبول ندارم و برخوردها بايد به صورت منطقي، آموزنده و قاطع باشد.

كروبي در پاسخ به اين‌كه با توجه به وضعيت اقتصادي فعلي كشور آيا كمك به غزه و فلسطين در اولويت قرار مي‌گيرد، اظهار كرد: هر حكومتي بر اساس منافع و شرايط خود كمك‌هايي به كشورهاي ديگر خواهد داشت؟، اما اين كمك‌ها حساب شده و تنظيم شده است.

وي گفت: ما اكنون نمي‌دانيم كمك‌هاي به حزب‌الله و حماس در قالب حمايتي، سياسي و يا مالي است.

كروبي گفت: آنچه مسلم است چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است و حل مشكلات مردم خودمان در اولويت اول قرار داشته و سپس كمك به ديگران بر اساس منافع كشور تعريف مي‌شود.

كروبي در پاسخ به سوال دانشجوي ديگري در رابطه با مواضع هسته‌اي كشور و پافشاري رييس‌جمهور بر آن گفت: پافشاري بر دانش هسته‌اي حق مردم ايران است.

وي افزود: از سوي ديگر بايد از سوي ايران اعتمادسازي انجام شده كه كشور ما به دنبال سلاح كشتار جمعي نيست.

به گفته كروبي، بيان برخي از حرف‌هاي نسنجيده موجب دشمن‌تراشي مي‌شود.

وي در واكنش به سوالي مبني براين‌كه به گفته يك فعال سياسي در آستانه انتخابات رياست جمهوري برملاء شدن پرونده مالي كروبي موجب ردصلاحيت وي خواهد شد، بيان كرد: من چيزي براي برملاء شدن ندارم اگر حرف مي‌زنم، نامه مي‌دهم و زبانم دراز است به خاطر نداشتن مساله‌اي براي برملاء شدن است وگرنه سكوت مي‌كردم.

كروبي در پاسخ به تفسير خود از اصلاحات، اصلاحات را برگشت به قانون و رعايت حقوق مردم دانست.

وي گفت: عدم ردصلاحيت غيرقانوني، غيرقانوني عمل نكردن قوه مجريه، تثبيت مديريت‌ها و اجراي حقوق اساسي مردم بر اساس ديدگاه‌هاي شهيد مطهري‌ها و شهيد بهشتي‌ها اصلاحات است.

كروبي در پاسخ به سوال ديگري قانون اساسي را متعلق به همه ملت دانست.

وي گفت:‌ قانون اساسي بايد براي همه مردم اعم از شيعه و سني و همه‌ي قوميت‌ها يكسان اجرا شود.

اين كانديداي رياست جمهوري بر اجراي هر چه بيشتراصول 15 و 19 قانون اساسي در صورت انتخاب خود تاكيد كرد.

كروبي در ادامه با اشاره به به كارگيري نيروهاي مجرب در كابينه‌ي خود اظهار كرد: من از تمام نيروها چه اهل سنت و چه شيعه و خانم‌ها در كابينه و غيركابينه به بهترين نحو استفاده خواهم كرد.

وي افزود: به ياري خدا كابينه‌اي جامع خواهم داشت كه در قدرت، اجرا و جامعيت بي‌نظير است.

اين كانديداي رياست جمهوري در رابطه با وضعيت حقوق بشر در ايران گفت: من به شدت مدافع حقوق بشر هستم و براي اجراي آن با ريسك و فداكاري كار انجام مي‌دهم. از سوي ديگر همه بايد تلاش كنند كه نواقض و نارسايي‌ها برطرف شود.

وي افزود: هر چند در تمام دنيا حقوق بشر نقض مي‌گردد، اما بايد بپذيريم كه فشار وارده به كشور ما سياسي است.

به گفته كروبي، برخي فعاليت‌هاي نابخردانه و كارهاي تنگ‌نظرانه نبايد موجب بهانه براي دشمن گردد.

كروبي در رابطه با نظر وي پيرامون رابطه با آمريكا بيان كرد: بايد با حفظ اصول، حرمت و حسن نيت با تمام دنيا به غير از اسرائيل رابطه برقرار نمود.

وي افزود: متاسفانه به دليل رابطه‌ي سرد برخي كشورها با ايران؛ به ملت اهانت شده و مردم ما تحقير مي‌شوند.

كروبي بيان كرد:‌ در اجراي رابطه با آمريكا بايد تلاش شود تا ديوار بي‌اعتمادي برداشته شود.

وي در پايان در پاسخ به اين‌كه چه تضميني براي اجراي شعارهاي خود داريد،‌ بيان داشت: من اهل توجيح نيستم و اگر كاري را نتوانم انجام دهم، علت انجام نشدن را صريح و شفاف به مردم مي‌گويم اما فكر مي‌كنم اين توانايي را دارم تا به وعده‌هايم عمل نمايم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha