• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8906-05171
  • منبع : صدا و سیما

فياض موسوي در آستانه پخش فيلم «اروند»: قصه در بستر دفاع مقدسي اتفاق مي‌افتد روزي مي‌رسد كه با كمبود سوژه مواجه مي‌شويم

فياض موسوي در آستانه پخش فيلم «اروند»:
قصه در بستر دفاع مقدسي اتفاق مي‌افتد
روزي مي‌رسد كه با كمبود سوژه مواجه مي‌شويم

فياض موسوي كه كارگرداني و نويسندگي تله فيلم «اروند» را در گروه حماسه و دفاع شبكه اول سيما بر عهده داشته‌است، درباره اين فيلم تلويزيوني گفت: قصه اين فيلم در يك بستر دفاع مقدسي اتفاق مي‌افتد. اما داستان آن كاملا امروزي است و تنها فلاش‌بك‌هاي بسيار كوتاهي از جنگ داريم.

اين نويسنده و كارگردان در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، با اعلام اين‌كه فيلم تلويزيوني «اروند» پيش از اين «راز گل سرخ» نام داشت، در اين باره خاطرنشان كرد: شخصيت اصلي تله فيلم «اروند» يك پليس جوان است. اين تله فيلم در ژانر پليسي قرار مي‌گيرد ولي به آن معنا كه انتظار داريم تيري شليك يا كسي دستگير شود، اتفاقي نمي‌افتد.

وي ادامه داد: فيلم درباره‌ پليس جواني است كه پس از وقوع جنايت، درباره‌ي آن تحقيق مي‌كند تا قاتل و مقتول را بيابد. پليس در حين تحقيق با ماجراهايي مواجه مي‌شود كه به گونه‌اي مخاطب را به جنگ و جنايت‌هايي كه در خلال آن رخ داده متصل مي‌كند.

اين كارگردان و نويسنده به اين پرسش ايسنا كه آيا ساخت حجم بالاي فيلم‌هاي تلويزيوني انتخاب بازيگران و ساير عوامل را دشوار مي‌كند؟ پاسخ مثبت داد و در عين‌حال گفت: ساخت حجم بالايي از فيلم‌هاي تلويزيوني باعث مي‌شود كه بازيگران و ساير عوامل بيكار نمانند و نقش‌هايي كه دوست دارند را بازي كنند.

موسوي هم‌چنين اضافه كرد: ساخت حجم بالاي تله فيلم‌ها از طرفي به انتخاب عوامل توسط كارگردان و تهيه‌كننده لطمه مي‌زند و بر اين اساس انتخاب‌ها بر اساس اتفاق‌ صورت مي‌گيرد.

وي بالا بردن كيفيت اين آثار را راهكاري بر جلوگيري از انتخاب‌هاي اتفاقي دانست و افزود: در حال حاضر در مرحله‌ي گذار قرار داريم. با ساخت حجم بالايي از تله فيلم‌ها روزي مي‌رسد كه يقينا سوژه‌هاي دم دستي به پايان مي‌رسد و با كمبود سوژه مواجه مي‌شويم؛ در اين شرايط بايد از عمق سوژه‌هايي را پيدا كنيم كه كار دشوارتر مي‌شود و در نتيجه فيلم‌هاي عميق‌تري ساخته مي‌شوند.

موسوي بار ديگر با تأكيد بر اين‌كه نسبت به حجم بالاي ساخت تله فيلم‌ها اعتراضي ندارد، ابراز اميدواري كرد كه روزي برسد كه هر ايراني يك فيلم بسازد.

فياض موسوي زمان تصويربرداري تله فيلم «اروند» را حداكثر يك ماه اعلام و اظهار كرد: از آن‌جا كه حدود 15 ـ 16 روز را بايد در آبادان مي‌گذرانديم، تمام تلاشمان بر اين بود كه 5 فروردين ماه به آبادان برويم تا قبل از اين‌كه هوا گرم شود، تصويربرداري را در اين شهر به اتمام برسانيم.

به گزارش ايسنا، فيلم تلويزيوني «اروند» به کارگرداني فياض موسوي و تهيه‌کنندگي علي حجازي مهر، چهارشنبه (10شهريور ماه) مصادف با شهادت حضرت علي (ع) ساعت 8 ازشبکه يک سيما روي آنتن مي‌رود.

درخلاصه داستان اين فيلم آمده‌است: پيداشدن جنازه يک بسيجي در حاشيه رود اروند پليس را به معماي پيچيده اي روبرو مي کند . چرا که بسيجي به شهادت رسيده است وچند نوجوان دانشجو که جنازه راپيداکرده اند ،در نوک پيکان اتهام قرار دارند. در تحقيقات بيشتر معلوم مي‌شود، بسيجي هويت يک رزمنده زمان جنگ را دارد که در همان زمان نيزبه شهادت رسيده است. روبرويي با پيکر شهيد موجب تعجب همرزمان او مي‌شود. کيکاوس ياکيده ، رضا توکلي و راستين کبريتي درفيلم تلويزيوني «اروند» به ايفاي نقش پرداختند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha