• چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 9011-03092.1927421

پست عادي با سفارشي و پيشتاز چه تفاوتي دارد؟

سرويس پست عادي اين شركت شامل نامه‌ها و مطبوعاتي هستند که فرستندگان برروي آن‌ها تمبر الصاق كرده و در صندوق پستي انداخته يا به باجه‌هاي پستي تحويل مي‌دهند و مرسوله به‌صورت عادي در جريان کار، مبادله و به مقصد ارسال مي‌شود و هيچگونه ثبت و ربطي برروي آن صورت نمي‌گيرد.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرويس پست سفارشي شامل واحد ارائه‌دهنده خدمت از طريق باجه‌هاي پستي دولتي، آژانس‌هاي پستي و دفاتر خدمات ارتباطي و دفاتر پيشخوان دولت است.

تعريف هم خدمت شامل مرسولاتي است كه قبول آن از فرستنده و تحويل آن به گيرنده در قبال صدور و اخذ رسيد صورت پذيرفته و امكان پيگيري سرنوشت مرسوله وجود دارد.

تعريف خدمت، قوانين و مقررات مرتبط با خدمت كه اعم از قوانين و مقررات پستي، مقررات ممنوعات پستي، مقررات ممنوعات هوايي، مقررات گمرکي قوانين و مقررات مرتبط با خدمت است و زمان ميانگين انجام خدمات كه به ازاي هر مرسوله 4 دقيقه بدون احتساب مدت سپري شده در نوبت‌ و براي هر مرسوله در داخل كشور (درون شهري 24 الي 48 ساعت, ‌شهرستان‌ها 48 الي 72 ساعت، در خارج از كشور (‌حداکثر 72 ساعت بعد از رسيدن به كشور مقصد)‌ در نظر گرفته شده است.

اين سرويس شامل فرآيند انجام خدمت و تكميل مدارك و فرم‌هاي خدمت كه شامل راهنماهايي براي متقاضيان است نيز مي‌شود.

* سرويس پست سفارشي * 

سرويس پست سفارشي شامل واحد ارائه‌دهنده خدمت شامل باجه‌هاي پستي دولتي، آژانس‌هاي پستي و دفاتر خدمات ارتباطي و دفاتر پيشخوان دولت، تعريف خدمت شامل ارائه خدمات قبول، ارسال و توزيع مرسولات به سريع‌ترين روش ممکن، قوانين و مقررات مرتبط با خدمت از جمله قوانين و مقررات پستي، مقررات ممنوعات پستي، مقررات ممنوعات هوايي، مقررات گمرکي و هم‌چنين زمان ميانگين انجام خدمت تشكيل شده از براي هر مرسوله در داخل كشور ( درون شهري 12 الي 24 ساعت ,‌شهرستان ها 24 الي 48 ساعت و در خارج از كشور (‌ با اولين پرواز 72 ساعت بعد از رسيدن به كشور مقصد )‌ و در آخر نيز مدت زمان انجام كار به ازاء هر مرسوله 5 دقيقه بدون احتساب مدت سپري شده در نوبت است.

اين سرويس نيز همانند سرويس پست سفارشي شامل فرآيند انجام خدمت و تكميل مدارك و فرم‌هاي خدمت است كه شامل راهنماهايي براي متقاضيان مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha