• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 90120900696
  • خبرنگار : 71145

شيخ الازهر هتك حرمت قرآن در افغانستان را محكوم كرد

شيخ الازهر هتك حرمت قرآن در افغانستان را محكوم كرد

شيخ الازهر ضمن محكوم كردن اهانت نظاميان آمريكا به قرآن كريم در افغانستان اين اقدام را وحشيانه و عبور از خط قرمز دانست.

شيخ الازهر ضمن محكوم كردن اهانت نظاميان آمريكا به قرآن كريم در افغانستان اين اقدام را وحشيانه و عبور از خط قرمز دانست.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از پايگاه اينترنتي المحيط، احمد الطيب، شيخ الازهر با صدور بيانيه‌اي ضمن ابراز تاسف نسبت به حادثه قرآن‌سوزي در افغانستان، اين اقدام نظاميان آمريكايي را به شدت محكوم كرد.

وي در ادامه افزود: خروج فوري نيروهاي نظامي آمريكا از خاك افغانستان تنها راه براي حل بحران موجود است تا به اين وسيله ملت افغانستان بتوانند خودشان براي سرنوشت‌شان تصميم بگيرند.

شيخ الازهر خطاب به عاملان اين قرآن‌سوزي و نظاميان آمريكايي گفت: اي متجاوزان مردم را رها كنيد تا خودشان براي خود تصميم بگيرند و راهشان را انتخاب كنند. آنها را به زندان‌هاي گوانتانامو، بگرام و ابوغريب نفرستيد و به اقدامات شرم‌آورتان كه تاريخ هرگز آن را نخواهد بخشيد پايان دهيد!

وي ضمن وحشيانه خواندن اين اقدام آن را عبور از خط قرمز دانست و گفت: مسلمانان جهان هرگز اين تجاوز را نمي‌پذيرند حتي اگر جان خود را در اين راه از دست بدهند چرا كه چنين اقداماتي در حقيقت دشمني عليه مقدسات است و احساسات ميليون‌ها مسلمان را خدشه‌دار مي‌كند.

شيخ الازهر افزود:

قرآن كريم والاترين و باارزش‌ترين جايگاه را در قلب مسلمانان دارد، لذا هرگونه توهين و بي‌حرمتي به آن از سوي مسلمانان بخشيده نخواهد شد.

وي تاكيد كرد: الازهر اين اقدام وحشيانه عليه قرآن را نمي‌پذيرد، همان‌طور كه هيچ انسان متدين و غيرمتديني، اين مساله را نمي‌پذيرد.

شيخ الازهر در پايان، پيشنهادها براي حضور بيشتر آمريكايي‌ها در افغانستان براي مبارزه با پديده تروريسم را سرپوش‌گذاري بر ادامه جنايات آمريكايي‌ها در افغانستان دانست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha