• پنجشنبه / ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 91011001098
  • خبرنگار : 71434

طي سخناني خطاب به مسلمانان جهان؛

شيخ الازهر از مسلمانان خواست كه از حقوق قانوني‌شان در فلسطين اشغالي دفاع كنند

در آستانه فرارسيدن روز زمين و آماده باش رژيم صهيونيستي براي مقابله با طرفداران بيت‌المقدس، شيخ الازهر طي سخناني از مسلمانان جهان خواست كه از حقوق قانوني خود در فلسطين و در راس آن از مقدسات خود از جمله بيت المقدس دفاع كنند.

در آستانه فرارسيدن روز زمين و آماده باش رژيم صهيونيستي براي مقابله با طرفداران بيت‌المقدس، شيخ الازهر طي سخناني از مسلمانان جهان خواست كه از حقوق قانوني خود در فلسطين و در راس آن از مقدسات خود از جمله بيت المقدس دفاع كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از روزنامه اماراتي دارالخليج احمد الطيب، شيخ الازهر طي ديدار با هياتي از اعراب منطقه 48 به رياست شيخ عبدالله نمر، موسس جنبش اسلامي فلسطين از مسلمانان جهان خواست تا از حقوق قانوني خود در فلسطين اشغالي و مقدساتشان به ويژه بيت المقدس و مسجد الاقصي دفاع كنند.

وي عنوان داشت: حمايت از مقدسات اسلامي و مسيحي موجود در سرزمين‌هاي فلسطيني يك امر واجب بر همه مسلمانان است و همه بايد تمام تلاش خود را براي سيطره دوباره مسلمانان بر مسجد الاقصي و همه مقدسات اسلامي و نيز رويارويي با نقشه‌هاي رژيم صهيونيستي در يهودي سازي مقدسات اسلامي به كار ببندند.

شيخ الازهر همچنين افزود: بيت المقدس تنها يك سرزمين اشغال شده نيست بلكه يك زيارتگاه اسلامي و مسيحي مقدس است كه همچون عقيده‌اي اسلامي در باطن همه مسلمانان جهان وجود دارد.

وي در پايان از ملت فلسطين خواست كه براي پايان دادن به اختلافات داخلي تلاش كنند چرا كه اين اختلافات تنها به خواسته‌ها و طمع‌هاي مسئولان رژيم صهيونيستي خدمت رساني مي‌كند.

از سوي ديگر شماري از نيروهاي رژيم صهيونيستي به همراه گروهي از شهرك نشين‌هاي يهودي روز چهارشنبه وارد صحن‌هاي مسجد الاقصي شدند.

موسسه الاقصي در اين باره گفت: سه گروه از شهرك نشينان يهودي به همراه شماري از سربازان رژيم صهيونيستي كه تعداد آنها به 100 تن مي‌رسيد عصر روز چهارشنبه وارد مسجد الاقصي شدند و در صحن‌هاي اين مسجد به گشت زني پرداختند.

اين در حالي است كه شهرك نشينان تلاش كردند تا مراسم مذهبي خود را در صحن‌هاي اين مسجد و با حضور شمار زيادي از نيروهاي رژيم صهيونيستي به اجرا درآورند.

اين موسسه همچنين از ملت‌ها و دولت‌هاي مسلمان خواست كه به مسئوليت‌هاي خود در قبال مسجد الاقصي و بيت المقدس عمل كنند و براي رويارويي با تجاوزات پياپي رژيم صهيونيستي به اولين قبله مسلمانان و بيت المقدس وارد عمل شوند.

علاوه بر اين احمد قريع رييس اداره امور بيت المقدس در سازمان آزادي بخش فلسطين ساف نيز نسبت به سياست‌هاي يهيودي سازي رژيم صهيونيستي كه از سه ماه پيش اقدام به اجراي آنها در بيت المقدس كرده است هشدار داد.

قريع همچنين گفت: هدف اين اقدامات و تجاوزات مكرر در حقيقت تقسيم مسجد الاقصي و يهودي سازي آن است.

از سوي ديگر يكي از سازمان‌هاي حقوقي رژيم صهيونيستي تحت عنوان "ييش دين" با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه نيروهاي پليس اين رژيم پرونده‌هاي تحقيق درباره اكثر شهرك نشين‌هايي را كه به فلسطينيان و املاك و مقدساتشان در كرانه باختري حمله كرده‌اند بستند.

در بيانيه اين سازمان آمده است كه بر اساس اطلاعات به دست آمده 91 درصد از پرونده‌هاي تحقيقات در خصوص حملات اسرائيلي‌ها عليه فلسطينيان و اموال و دارايي‌هايشان بدون ارائه هيچگونه لايحه اتهامي بسته شده است.اين در حالي است كه 84 درصد از اين پرونده‌ها به دليل شكست خوردن محققان در دستگيري افراد مظنون و جمع آوري اسناد و مدارك بسته شده‌اند.

بنا به گزارش اين موسسه از ميان 781 پرونده تحقيقاتي كه ميان سالهاي 2005 تا مارس 2012 در اين خصوص ارائه شده است تنها 9 درصد از پرونده‌ها تو سط نيروهاي پليس رسيدگي شده و به حد ارائه لايحه رسيده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha