• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 91012004798

4 طريق براي اتمام پروژه «نقش جهان»

عاصمي: نقش جهان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد/اساسنامه واگذاري استقلال‌ و پرسپوليس تدوين شده

عاصمي: نقش جهان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد/اساسنامه واگذاري استقلال‌ و پرسپوليس تدوين شده

سعيد رضا عاصمي اعتقاد دارد كه پروژه «نقش جهان» به علت قرار گرفتن در قالب طرح «مهر ماندگار» با كمبود اعتبار مواجه نخواهد بود و از آغاز كار مجدد اين طرح در طول ماه جاري خبر مي دهد و تاكيد دارد كه اين پروژه تا پايان امسال و يا حداكثر اوايل سال آينده به بهره برداري مي‌رسد.

سعيد رضا عاصمي اعتقاد دارد كه پروژه «نقش جهان» به علت قرار گرفتن در قالب طرح «مهر ماندگار» با كمبود اعتبار مواجه نخواهد بود و از آغاز كار مجدد اين طرح در طول ماه جاري خبر مي دهد و تاكيد دارد كه اين پروژه تا پايان امسال و يا حداكثر اوايل سال آينده به بهره برداري مي‌رسد.

رييس هيات مديره شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره تكليف پروژه «نقش جهان» اظهار كرد: پروژه نقش جهان به همراه ساير پروژه‌هاي بزرگ به دليل وسعت و اعتبار زياد مورد نياز سال‌ها به طول انجاميده است. ما راهكارهاي مختلفي براي اتمام اين پروژه ها تعريف ‌كرده‌ايم و در حال پيگيري آن‌ها هستيم. در حال حاضر به چهار طريق بحث تكميل اين پروژه مطرح است.

وي افزايش اعتبارات شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي را يكي از اين راهها عنوان كرد و يادآورشد: براي تكميل اين پروژه اعتباري شش ميلياردي سال گذشته در سال 91 به 12 ميليارد تومان افزايش يافته است. پيمانكار جديد اين پروژه از طريق فراخوان عمومي انتخاب شده و قرارداد همكاري هم به امضا رسيده است. قرار است طي ماه جاري كار اين پروژه آغاز شود.

عاصمي با اشاره به دستور رييس جمهور براي تكميل پروژه‌هاي مهر ماندگار خاطر نشان كرد: تعدادي از پروژه‌هاي بزرگ توسط رييس جمهور در قالب طرح مهر ماندگار شناسايي شده و قرار است تا پايان دولت دهم به اتمام برسد. 22 پروژه ورزشي در اين طرح جاي گرفته است كه از اين بين مي‌توان به پروژه «نقش جهان» اشاره كرد. دولت پذيرفته براي افتتاح اين پروژه تا پايان سال هر گونه هزينه مورد نياز را تامين كند. اين تصميم هم توسط محرابيان وزير صنايع به ما ابلاغ شده است. بنابراين در سال جاري مشكل اعتباري نخواهيم داشت.

رييس هيات مديره شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي، تكميل پروژه از طريق فاينانس و يا واگذاري به استانداري اصفهان را دو راه ديگر براي اتمام اين طرح قلمداد كرد و به ايسنا گفت: طرح واگذاري نقش جهان به استانداري اصفهان با هدف جذب اعتبار بيشتر مطرح شده است. اگر از اين دو طريق اعتبار مورد نياز جذب شود، تا پايان سال جاري و يا حداكثر اوايل سال آينده، نقش جهان به بهره‌برداري خواهد رسيد.

عاصمي در پاسخ به اين پرسش كه تكليف واگذاري پروژه نقش جهان به استانداري اصفهان چه خواهد شد؟ اظهار كرد: اگر اعتبار مورد نياز اتمام اين پروژه تخصيص يابد، ديگر نيازي نيست كه اين مسير را طي كنيم. همه بحث ما اين بود كه براي استفاده از اعتبار بيشتر اين پروژه به استانداري واگذار شود. در حال حاضر پروژه نقش جهان از دو مسير مناسب در حال پيگيري است. استانداري هم اصرار دارد كه اين ورزشگاه بزرگ به اتمام برسد. قطعا اگر تكميل اين پروژه با اعتبار وزارت صورت گيرد، آقايان راحت‌تر خواهند بود و مشكلي ندارند.

وي در پاسخ به اين پرسش كه با چه مشكلاتي براي تكميل اين پروژه مواجه بوديد؟ به ايسنا گفت: ان‌شاءالله اين پروژه امسال به اتمام مي‌رسد. بحث خلعيت پيمانكار در پايان سال «90» و اين كه اعتبار ساليانه براي اتمام اين طرح جوابگو نبود، مشكلات ما براي تكميل اين پروژه بود. خوشبختانه با افزايش اعتبار واريز بودجه اي از محل يك درصد و قرار گرفتن اين طرح در قالب پروژه «مهر ماندگار» مانعي براي اتمام اين پروژه وجود نخواهد داشت.

مدير عامل صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزش كشور همچنين در پاسخ به اين پرسش كه مراسم تجليل از قهرمانان و مدال آوران سال‌هاي 89 و 90 چه زماني برگزار خواهد شد؟ تصريح كرد: قول مي‌دهم در بهار 91 اين مراسم برگزار شود. ما مجري هستيم كه آن چيزي را كه وزارت ورزش و جوانان تصميم مي‌گيرد، به ورزشكاران اهدا كنيم.

مامور رسيدگي به پرونده‌ واگذاري دو باشگاه استقلال و پرسپوليس درباره آخرين اقدامات صورت گرفته در اين رابطه به ايسنا گفت: ما اساسنامه پيشنهادي را تقديم وزير كرديم و ايشان نقطه نظراتشان را در اين باره به ما اعلام كرده‌اند. قرار است دوباره اساسنامه اصلاح شود. در مرحله بعد هم بايد تعاوني را تشكيل دهيم. خوشبختانه روندي كه وزير در پيش گرفته با شتاب است و در تلاش هستيم كه هر چه سريع‌تر شرايط را براي واگذاري اين دو باشگاه مهيا كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha