• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 91012004877

تنها «اعتياد» دانش آموزان را تهديد نمي‌كند

وزير آموزش و پرورش: ضريب آگاهي دانش‌آموزان در برابر آسيب‌هاي اجتماعي افزايش مي‌يابد

وزير آموزش و پرورش: ضريب آگاهي دانش‌آموزان در برابر آسيب‌هاي اجتماعي افزايش مي‌يابد

وزير آموزش و پرورش گفت: در حوزه بهداشت و سلامت داشتن مراقب بهداشت در مدارس كافي نيست بلكه در كنار آن بايد بهداشت محيط مدارس و آگاهي دادن به دانش‌آموزان و ارتقاء دانسته‌هاي آنها در اين حوزه نيز مورد توجه قرار بگيرد.

وزير آموزش و پرورش گفت: در حوزه بهداشت و سلامت داشتن مراقب بهداشت در مدارس كافي نيست بلكه در كنار آن بايد بهداشت محيط مدارس و آگاهي دادن به دانش‌آموزان و ارتقاء دانسته‌هاي آنها در اين حوزه نيز مورد توجه قرار بگيرد.

حميدرضا حاجي‌بابايي در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به برنامه‌هاي حوزه سلامت وزارت آموزش و پرورش براي دانش‌آموزان اظهار كرد: با توجه به اهميت مباحث بهداشتي و سلامت احساس كرديم در حوزه فرهنگي پيشگيري و سلامت و يا اقدامات جديدي تعريف و ظرفيت‌هاي اين حوزه را گسترش دهيم و در اين راستا تبديل اداره كل سلامت تربيت بدني به معاونت و تشكيل سه زيرمجموعه در ذيل اين معاونت از اقداماتي است كه انجام شده است.

وي افزود: در حال حاضر سه اداره كل در معاونت سلامت تربيت بدني با عنوان اداره كل سلامت و بهداشت، اداره كل تربيت بدني و اداره كل مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسيب‌هاي اجتماعي شكل گرفته است.

حاجي‌بابايي گفت: در بحث مراقبت‌ها تنها بحث اعتياد نيست كه ممكن است براي دانش‌آموزان خطرآفرين باشد بلكه آسيب‌هاي ديگري نيز وجود دارد كه بايد سعي كنيم در تمام كشور فرهنگسازي كرده و با كار در مدارس و همچنين كمك گرفتن از اولياء و خانواده‌ها از بروز آسيبها جلوگيري كنيم.

وي ادامه داد: با افزايش ضريب آگاهي دانش‌آموزان نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي از مهمترين اهدافي است كه براي اداره كل مراقبت در برابر آسيب‌هاي اجتماعي تعريف شده و بايد در تمام استان‌ها يك كار وسيع صورت بگيرد.

وزير آموزش و پرورش عنوان كرد: در حوزه بهداشت و سلامت نيز تنها داشتن مراقب بهداشت در مدارس نيست بلكه در كنار آن بايد بهداشت محيط مدارس و آگاهي دادن به دانش‌آموزان و ارتقاء دانسته‌هاي آنها در اين حوزه نيز مورد توجه قرار بگيرد. همچنين در اين زمينه همكاري خانواده‌ها نيز با آموزش و پرورش مورد تاكيد قرار گرفته است.

به گفته وي همكاري مشتركي بين وزارتخانه‌هاي آموزش و پرورش و بهداشت و درمان صورت گرفته تا موضوعات در مباحث بهداشت و سلامت دانش‌آموزان توسعه و گسترش پيدا كند.

حاجي‌بابايي درباره دانش‌آموزان با بيماري‌هاي خاص نيز به ايسنا گفت: در حال حاضر 12.5 ميليون دانش‌آموز در آموزش و پرورش در حال تحصيل هستند و اين تعداد جزئي از جمعيت 75 ميليون نفري كشور را تشكيل مي‌دهند بنابراين ممكن است براي نمونه پنج نفر دچار يك بيماري شوند كه به صورت نسبي يكي از آنها نيز در جمعيت دانش‌آموزي اتفاق بيفتد.

وي در توضيح بيشتر گفت: پيگيري عمومي بهداشت و بيماري‌ها از وظايف وزارت بهداشت و درمان است و برخي از مساعدت‌ها نيز از سوي وزارت آموزش و پرورش در قالب برخي برنامه‌ها صورت مي‌گيرد كه اين اقدامات در يك حيطه ملي توسط وزارت بهداشت صورت مي‌گيرد و ما نيز همراه اين وزارتخانه هستيم.

حاجي‌بابايي درباره مناسب نبودن وضعيت بهداشتي دانش‌آموزان عشاير نيز عنوان كرد: عشاير در نقاطي زندگي مي‌كنند كه بايد خدمت‌رساني به آنها صورت بگيرد كه يكي از اين خدمات‌رساني ايجاد مدرسه است و همچنين در دسترس قرار دادن آب شرب شرايط محيطي و بهداشتي، ايجاد شرايط مناسب اقتصادي ـ اجتماعي ـ فرهنگي از شرايط ديگري است كه بايد براي اين افراد مهيا شود.

وي ادامه داد: طي دوسال گذشته در خصوص تعداد معلم اقداماتي صورت گرفته و همچنين با تشكيل مجتمع‌هاي روستايي مدارس ساماندهي شدند و معلمان عشاير نيز مورد توجه ويژه قرار گرفتند و سال 89 براي اولين‌بار اردوهاي ويژه دانش آموزان عشاير به مشهد مقدس انجام شد.

وزير آموزش و پرورش گفت: مدرسه‌سازي براي دانش‌آموزان عشاير نيز به سرعت در حال انجام است و با توجه به تعابيري كه از مجتمع‌هاي روستايي صورت گرفته وضعيت تحصيل دانش‌آموزان در تمامي روستاها به ويژه عشاير رشد پيدا مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha