• پنجشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 91012407811
  • خبرنگار : 71191

/ همزمان با هفته سلامت /

«داشتن و نداشتن» نيكي كريمي نقد و بررسي شد

«داشتن و نداشتن» نيكي كريمي نقد و بررسي شد

مستند سينمايي «داشتن و نداشتن» به كارگرداني نيكي كريمي صبح امروز (24 فروردين ماه) در فرهنگسراي «انديشه» همزمان با هفته سلامت به نمايش درآمد و نقد و بررسي شد.

مستند سينمايي «داشتن و نداشتن» به كارگرداني نيكي كريمي صبح امروز (24 فروردين ماه) در فرهنگسراي «انديشه» همزمان با هفته سلامت به نمايش درآمد و نقد و بررسي شد.

به گزارش خبرنگار بخش سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نيكي كريمي پس از به نمايش درآمدن اين فيلم مستند درباره‌ي روند شكل‌گيري آن يادآور شد: حدود 12 سال پيش، زماني كه 28 سال سن داشتم، اين مستند را ساختم و در آن زمان به صورت محدود به نمايش درآمد اما اكنون خوشحال هستم كه اين اتفاق فرهنگي همزمان با آخرين روز از هفته سلامت رخ مي‌دهد.

وي ادامه داد: همه ما بسياري از مسايل را هر روز گذرا مي‌بينيم اما تا زماني كه وارد آنها نشويم درك درستي از آنها نداريم و نمي‌دانيم چه تاثيري مي‌تواند بر روي مردم بگذارند.

نيكي كريمي با اشاره به مضمون فيلم «داشتن و نداشتن»، گفت: اكنون كه در سن 40 سالگي قرار دارم به برخي از اعتقادات 28 سالگي‌ام پافشاري مي‌كنم بنابراين اگر زماني آدم بخواهد صاحب فرزند شود ولي دچار مشكل باشد مي‌تواند يك بچه از بيرون آورده و به آن كمك كند.

وي در عين حال گفت: قطعا بچه‌دار شدن زيبا است و نظام خانواده به آن نياز دارد اما در دنياي فعلي خوب است با انجام كارهايي به يكديگر كمك كنيم.

نيكي كريمي يادآور شد: 12 سال پيش منزل من كنار انيستيتو ناباروري «رويان» بود. يك روز يكي از خانم‌هايي كه از اين مكان بيرون آمد را سوار كردم. او درباره خودش و وضعيت بچه‌دار شدنش صحبت كرد، تحت تاثير قرار گرفتم و زمان زيادي درباره اين قضيه فكر كردم. سرانجام مصاحبه‌هاي زيادي در اين زمينه گرفتم ولي با توجه به اينكه زمان فيلم مستند معمولا پنجاه دقيقه است به همين دليل تاثير‌گذارترين‌ها را براي اين فيلم انتخاب كردم.

به گزارش ايسنا،‌ در اين مراسم قائم مقام شهرداري منطقه هفت تهران نيز با اشاره به فعاليت‌هاي متنوعي كه شهرداري اين منطقه با هدف آگاه سازي اطلاع رساني‌ و هماهنگي‌ در جهت سلامت و استفاده از خرد جمعي انجام داده است‌، اظهار كرد: در اواخر سال 89 ، شهرداري منطقه هفت به انجام فعاليت‌هايي در زمينه موضوعات سلامت از ديدگاه‌هاي مختلف اقدام كرد، همچنين «سينما سلامت» به عنوان ابتكار اين منطقه كار خود را آغاز كرد و مقوله اجتماعي و سلامت را با يكديگر آميخت.

مفاخري ادامه داد: برنامه‌ريزي‌هايي انجام داده‌ايم تا فضاي فرهنگي جامعه را به سمتي ببريم تا از فرصت‌ها براي بالا بردن سطح بهداشت و سلامت استفاده كنيم و خانم نيكي كريمي با ارائه اين فيلم توانست به بيان موضوعي خاص بپردازد.

او ادامه داد: استفاده از ابزار هنر براي انتقال مفاهيم جامعه در اين گونه موضوعات به سرزندگي جامعه شهري مي‌تواند كمك زيادي كند و از آنجايي كه موضوع سلامت و سالمندي در دستور كار شهرداري تهران است ما نيز در صدد هستيم با روش‌هاي نوين اين كار را اجرايي و عملياتي كنيم.

به گزارش ايسنا،‌ معاون پيشگيري اداره كل سلامت نيز در ادامه اين مراسم اظهار كرد: موضوع سلامت از بحث جسم خارج است. اخيرا در دنيا عوامل اجتماعي موثر در سلامت بسيار مورد توجه است پس همه سازمان‌ها بايد در اين زمينه كمك كنند.

قهرماني ادامه داد: شهرداري نيز از يك دهه گذشته وارد عمل شده و تلاش مي‌كند سهم خود را در اين زمينه اجرايي كند.

او ادامه داد: شهرداري تهران مي‌خواهد از همه ظرفيت‌ها براي ارتقاء سلامت و آموزش سلامت استفاده كند به همين منظور ما بايد با استفاده از ابزارهاي مختلف مفاهيم سلامت را به مردم گوشزد كنيم.

اين مسوول، استفاده از هنر در بحث سلامت را بهترين و موثرترين راهكاري دانست كه مي‌تواند به آحاد جامعه كمك كند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم،‌ كتاب «گزارش عملكرد سينما سلامت محور2» با حضور نيكي كريمي رونمايي شد و سپس نشست نقد فيلم مستند «داشتن و نداشتن» با حضور نيكي كريمي و دكتر احمدنيا ـ‌عضو هيات مديره انجمن جامعه شناسي ايران ـ ،‌مديرگروه جامعه شناسي پزشكي و سلامت در ايران و متخصص بهداشت و سلامت و نيره توكلي ـ‌ مديرگروه بخش مطالعات زنان ـ و دكتر خرازي‌هاي ـ پزشك و منتقد سينما ـ در سالن آمفي‌تئاتر فرهنگسراي انديشه برگزار شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha