• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 91021307068
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ورزشگاه نقش جهان، حسرت 17 ساله اصفهانی‌ها

ورزشگاه نقش جهان، حسرت 17 ساله اصفهانی‌ها

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان گفت: در كل كشور حدود 800 طرح عمراني تحت عنوان پروژه‌هاي مهر ماندگار وجود دارد كه از اين تعداد بيش از 40 پروژه آن در استان اصفهان است.

استاندار اصفهان گفت: در كل كشور حدود 800 طرح عمراني تحت عنوان پروژه‌هاي مهر ماندگار وجود دارد كه از اين تعداد بيش از 40 پروژه آن در استان اصفهان است.

عليرضا ذاكر اصفهاني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه اصفهان، در خصوص ماهيت پروژه‌هاي مهر ماندگار اظهاركرد: منظور دولت از پروژ‌ه‌هاي مهر ماندگار آن دسته از طرح‌هاي عمراني دولت است كه از اهميت حياتي بيش‌تري برخوردار است و كلا به نظر مي‌رسد و تاثيرات زيادي بر روي توسعه پايدار كشور دارد و در كل كشور حدود 800 طرح عمراني تحت عنوان پروژه‌هاي مهر ماندگار وجود دارد كه از اين تعداد بيش از 40 طرح‌ عمراني در استان اصفهان و در بخش‌هاي مختلف بهداشت، آب‌ رساني، ورزشي و صنعتي تا پايان دولت دهم به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي با بيان اينكه پروژه ورزشگاه نقش جهان يك مطالبه ملي تلقي مي‌شود، افزود: از ديگر پروژه‌هاي مهر ماندگار، پروژه ورزشگاه نقش جهان است كه ساخت آن به حسرتي 17 ساله تبديل شده است و خوشبختانه در بازديد اخير مهندس محرابيان، دستيار ويژه رييس جمهور از اين پروژه، اعتبار خوبي براي تكميل ورزشگاه نقش جهان تخصيص پيدا كرد و مدت‌ها قرار بود مديريت اين پروژه را به اصفهان بدهند كه متاسفانه با تغيير مديريت ورزش، خللي در اين مهم به وجود آمد كه با تلاش مديريت استان در اواخر فروردين امسال، مديريت پروژه ورزشگاه نقش جهان به طور كامل به اصفهان واگذار شد.

وي در همين خصوص افزود: در بازديد اخير مهندس محرابيان كه مديريت پروژه‌هاي مهر ماندگار را در كشور بر عهده دارد، پيمانكار جديد متعهد شد كه به زودي زمين چمن ورزشگاه، سكوهاي تماشاگران و سرويس‌هاي مورد نياز ورزشگاه را با سرعت به اتمام برساند و چون كارهاي ديگر اين پروژه جزو تعهدات پيمانكار نبوده است، ما شفاهی تعهد دادیم كه كمك‌هايي را تخصيص دهيم كه مجموعه ورشي نقش جهان تا پايان كار دولت دهم به بهره‌برداري برسد.

ذاكر اصفهاني در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايسنا كه چه تاريخي ما شاهد بهره‌برداري از زمين فوتبال ورزشگاه نقش جهان خواهيم بود، گفت: با سرعت كار پيمانكار، بدون شك زمين فوتبال ورزشگاه در ايام دهه فجر امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي تصريح‌كرد: ظرفيت سكوهاي ورزشگاه نقش جهان 75 هزار نفر است كه نخستين ورزشگاه بزرگ در جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود و استانداري اصفهان به منظور تسريع در عمليات ساخت اين ورزشگاه دفتري را در محل پروژه مستقر كرده است كه ما هر روز بتوانيم بر حسن اجراي كار نظارت ويژه داشته باشيم.

استاندار اصفهان افزود: بنده و معاونانم 4 جلسه ويژه با مهندس محرابيان داشتيم كه وي 2 روز به اصفهان آمد و به همراه او از پروژه‌هاي مختلف مهر ماندگار در استان اصفهان بازديد كرديم و يكي از پروژه‌هاي مهم مهر مانگار در استان اصفهان ساخت سالن اجلاس سران است كه خوشبختانه روند عملياتي خوبي را طي مي‌كند و قرار است اين پروژه در واقع ملي تا پايان كار دولت دهم به بهره‌برداري برسد كه اين سالن مي‌تواند پذيراي ديپلمات‌ها و ميهمانان خارجي باشد.

ذاكر اصفهاني با بيان اينكه پروژه قطار شهري اصفهان نيز در قالب پروژه‌هاي مهر ماندگار تعريف شده است، گفت: طبق گفته مهندس محرابيان براي قطار شهري چهار شهر قم، اصفهان، تبريز و شيراز 2هزار ميليارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است كه تاكنون 220 ميليارد تومان اين بودجه تخصيص يافته است و مابقي آن نيز به تدريج آزاد مي‌شود و به احتمال قوي بخش قابل توجهي از مترو اصفهان تا پايان كار دولت دهم به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي افزود: 9 پروژه بيمارستاني هم در قالب پروژه‌هاي مهر ماندگار در استان اصفهان تا پايان كار دولت دهم به بهره‌برداري مي‌رسد.

ذاكر اصفهاني خاطرنشان‌كرد: اميدواريم براي تحولي بزرگ در استان اصفهان، دستگاه‌هاي مختلف، پيمانكارها و مردم همكاري خوبي جهت پيش‌برد امور داشته باشند.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha