• شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 91023017779

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران شهريور ماه برگزار مي‌شود

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران شهريور ماه برگزار مي‌شود

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران در دو بخش اصلي و دانشجويي شهريور ماه سال جاري در بوستان «جوانمردان» برگزار مي‌شود.

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران در دو بخش اصلي و دانشجويي شهريور ماه سال جاري در بوستان «جوانمردان» برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،سازمان زیباسازی شهر تهران چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران را با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی معاصر ایران و تلطیف فضاهای شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش‌های هنری، تعمیم نگاه زیباشناسانه در جامعه، تبادل تجربیات، اطلاعات و مهارت‌ها در زمینه مجسمه سازی شهری در میان هنرمندان و آشنایی شهروندان با مراحل اجرای آثار برگزار مي‌كند.

اين سمپوزیوم از 20 شهریور تا 10 مهرماه جاري در دو بخش اصلی و دانشجویی برگزار می‌شود.

در بخش «اصلی» حداکثر 12 هنرمند ایرانی و 10 هنرمند خارجی با نظر شورای انتخاب آثار حضور خواهند داشت اما در بخش «دانشجویی» تنها دانشجویان رشته مجسمه سازی تجربیاتی از مجسمه سازی با سنگ را داشته‌اند امكان حضور پيدا مي‌كنند. در این بخش حداکثر 10 نفر به سمپوزیوم راه می‌یابند.

رییس سمپوزیوم : سید محمدجواد شوشتری ،رییس شورای سیاستگذاری : برزین ضرغامی و دبیر سمپوزیوم: سیدمجتبی موسوی هستند.

شورای انتخاب آثار را هنرمنداني چون سعید شهلاپور، ایرج محمدی، طاهر شیخ الحکمایی،سیمین اکرامی،سهند حسامیان و هیات داوران را گروهي متشكل از بهروز دارش،سعید شهلاپور و یک داور خارجی تشكيل مي‌دهند.

بر اساس فراخوان اين سمپوزيوم، از آنجا كه کشور ايران دارای معادن مختلفي از انواع سنگ است واين متريال به عنوان یکی از بهترین مواد مجسمه سازی به صورت ارزان و راحت در دسترس قرار دارد و متاسفانه استفاده از آن در مجسمه سازی ايران جایگاه خود را بدست نیاورده است، در این دوره از سمپوزیوم نیز همانند دوره پيشين، توسعه مجسمه سازی با سنگ مورد توجه است.

از اين رو کلیه داوطلبان شرکت در سمپوزیوم باید دارای تجربه و توانایی کار با سنگ بوده و بتوانند ایده‌های خلاق خود را در مدت سمپوزیوم شخصاً برروی سنگ به اجرا درآورند.

متقاضیان شرکت در سمپوزیوم می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه سمپوزیوم و تکمیل فرم ثبت نام، ارائه یک قطعه عکس پرسنلی، ارائه رزومه مستند و تصاویر آثار خود برروی CD با فرمت JPEG با کیفیت DPI 300 به همراه ماکت طرح پیشنهادی خود، ثبت نام كنند.

ماکت ارائه شده باید در مقیاس 10/1 باشد. (هر متقاضی می‌تواند فقط یک پیشنهاد عرضه كند که نباید پیش از این در جایی اجرا شده باشد.) ماکتها باید از جنس مقاوم که قابلیت نمایش در بخش نمایشگاه جنبی را داشته باشند ارایه شود.

علاقه‌مندان از تاریخ 27 تا 31 خردادماه جاري به مدت چهار روز فرصت دارند تا در ساعات اداری ثبت نام کنند.

هنرمندان منتخب به فاصله 10 روز از آخرین مهلت ثبت نام از طریق وب سایت سازمان زیباسازی و خبرگزاری‌ها معرفی خواهند شد و انتخاب هنرمندان براساس داوری ماکت‌های ارائه شده به سمپوزیوم و باتوجه به سوابق کاری هنرمندان صورت خواهد گرفت.

اين سمپوزیوم شهريور ماه در بوستان جوانمردان واقع در بزرگراه همت،رود دره کن برگزار مي‌شود.

علاقه‌مندان براي دريافت اطلاعات كامل‌تر مي‌توانند به وب سایت www.zibasazi.ir مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha