• شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 91040301153

اولين افت سنگين بورس در تابستان رقم خورد؛

نقل مكان شاخص بورس به كانال 25 هزار واحدي/بازدهي بورس به صفر نزديك شد

نقل مكان شاخص بورس به كانال 25 هزار واحدي/بازدهي بورس به صفر نزديك شد

شاخص كل بورس پس از يك ماه مقاومت در كانال 26 هزار واحدي، امروز و در اولين روز معاملاتي تير ماه از مقاومت بازايستاد و به كانال 25 هزار واحدي نقل مكان كرد.

شاخص كل بورس پس از يك ماه مقاومت در كانال 26 هزار واحدي، امروز و در اولين روز معاملاتي تير ماه از مقاومت بازايستاد و به كانال 25 هزار واحدي نقل مكان كرد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، شاخص بورس پس از يك ماه چرخش و ريزش در كانال 26 هزار واحدي امروز اولين افت سنگين تابستان را تجربه كرد و براي اولين بار در سال 91 به كانال 25 هزار واحدي پرتاب شد.

شاخص كل بورس كه براي اولين بار در سال 91 به دليل افزايش قيمت سهام شركتها در روز 27 فروردين ماه وارد كانال 27 هزار واحدي شده بود به دليل ابهامات سياسي و اقتصادي در اين رقم دوام نياورد و دومين ماه سال را در انتظار و ركود سپري كرد.

از روز اول خرداد ماه صبر بازار سرمايه به سر رسيد و بورس تهران با احتمال مثبت بودن مذاكرات هسته اي سوم خرداد در استانبول مجددا رشد خود را آغاز كرد تا اينكه در روز سوم خرداد ماه بار ديگر توانست وارد كانل 27 هزار واحدي شود.

اما اين دورن خوش نيز زود گذر بود و با تشديد فضاي انتظار و ابهام در خرداد، دماسنج بازار سرمايه هر روز ارزش خود را از دست داد تا اينكه در روز سوم تير ماه از مقاومت يك ماهه خود دست كشيد و براي اولين بار در سال 91 به كانال 25هزار واحدي پرتاب شد.

افت 227 واحدي شاخص بورس و رسيدن آن به كانال 25 هزار و 938 واحدي موجب شد تا دماسنج بازار به ارقام انتهاي سال 91 كه 25 هزار و 905 واحد بود، نزديك شده و با اين اتفاق بازدهي بورس به صفر درصد برسد.

علت افت سنگين بورس در كنار ادامه فضاي ابهام و انتظار در بازار، ناشي از تامين نقدينگي براي عرضه اوليه‌اي است كه قرار است پس از مدتها انتظار فردا در بازار سرمايه رقم بخورد.

به اين ترتيب سرمايه گذاران متضرر بورس كه از دو ماه گذشته تا كنون دچار زيان هاي شديدي شده‌اند، به اميد كسب اندكي سود و جبران زيان خود نسبت به فروش ساير سهم ها اقدام كردند تا بتوانند نقدينگي مورد نياز براي خريد سهام"پالايشگاه بندرعباس" فراهم كنند.

پس از مدتها انتظار قرار است فردا 5 درصد سهام "شبندر"معادل 650 ميليون سهم در بورس تهران به فروش برسد.

بر اين اساس در بازار امروز شدت عرضه ها در بازار موجب تشکیل صف هاي فروش سنگين و ريزش 227 واحدي شاخص بورس شد؛ صنعت پتروشیمی بیشترین تاثیر منفی را داشت و پتروشيمي پرديس، نفت وگاز پارسيان، پتروشيمي خارك، مخابرات، چادرملو، سرمايه گذاري غدير، گروه بهمن و بانكهاي پاسارگاد، ملت، پارسيان و پتروشيمي شازند بيشترين تاثير منفي را روي شاخص بورس گذاشتند.

در معاملات امروز حجم سهام معامله شده به شدت كاهش پيدا كرد و 135 ميليون سهم به ارزش 475 هزار و 33 ميليون ريال مورد معامله قرار گرفت؛با اين اتفاق ارزش بازار سرمايه نيز به 122 هزار ميليارد تومان نزول كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha