• دوشنبه / ۵ تیر ۱۳۹۱ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91040502449
  • خبرنگار : 71365

محمدهاشم اكبرياني خبر داد:

تغيير دبير جايزه‌ي شعر خبرنگاران

تغيير دبير جايزه‌ي شعر خبرنگاران

محمدهاشم اكبرياني از تغيير دبير جايزه‌ي شعر خبرنگاران خبر داد.

محمدهاشم اكبرياني از تغيير دبير جايزه‌ي شعر خبرنگاران خبر داد.

اكبرياني كه دبير شش دوره‌‌ي گذشته‌ي جايزه‌ي شعر خبرنگاران بوده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ادبيات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، عنوان كرد: بعد از اين‌كه از دبيري جايزه شعر خبرنگاران به صورت خودخواسته انصراف دادم، با دوستاني كه از ابتداي تأسيس جايزه همراه ما بودند، جلسه‌اي گذاشتيم تا با دعوت از خبرنگاران حوزه ادبيات، يك مجمع عمومي تشكيل دهيم و بعد از اين، آن مجمع، دبير و اعضاي داوري را مشخص كند؛ اما متأسفانه چون با كمبود وقت مواجه هستيم، اعضايي كه همان اعضاي هيأت مؤسس بودند، تصميم گرفتند در دوره هفتم خود دبير جايزه را مشخص كنند، تا فرصت مناسبي براي دعوت از خبرنگاران فراهم شود.

اين شاعر در ادامه، پونه ندائي، عليرضا بهرامي، پوريا گل‌محمدي و ياسين نمكچيان را اعضاي هيأت مؤسس جايزه شعر خبرنگاران اعلام كرد و افزود: اين اعضا پس از برگزاري جلسه‌اي، عليرضا بهرامي را به عنوان دبير جايزه انتخاب كردند و از اين به بعد من هيچ‌گونه حضوري در اين جايزه ندارم و اعضاي هيأت مؤسس به دبيري عليرضا بهرامي كارها را پي خواهند گرفت.

اكبرياني در ادامه درباره علت انصراف از دبيري اين جايزه، با بيان اين‌كه تفويض دبيري جايزه به دوستان مي‌تواند جايزه را ماندگارتر كند، اظهار كرد: هر چند از ابتداي تأسيس هيأت مؤسس، همواره دبير و دوستان هيأت موسس به عنوان ياري‌دهنده در كنار من بودند و من نيز با توجه به اين‌كه فكر مي‌كردم كار بايد به شكل گروهي پيش رود، تصميم گرفتم از جايزه كناره‌گيري كنم، دليل عمده آن هم اين بود كه فكر مي‌كردم اگر اين كار موكول به يك فرد نباشد و يك جمع كار را پيش ببرد، اين جايزه ماندگارتر مي‌شود. توجيه من هم اين بود كه در ايران معمولا حركت‌هاي ادبي از جمله جوايز ادبي متكي به يك فرد هستند و با غايب شدن آن فرد، جايزه و آن حركت ادبي هم از بين مي‌رود و به اين دليل بود كه تصميم گرفتيم اين جايزه را از متكي بودن به يك فرد خارج كنيم و جمع هدايت كار را به عهده بگيرند. به همين دليل من هم سراغ جمعي رفتم كه از ابتداي شكل‌گيري جايزه شعر خبرنگاران با من همكاري داشتند و براي راه‌اندازي جايزه طرف مشورت من بودند.

او در ادامه با بيان اين‌كه اگر جايزه به شكلي جمعي برگزار شود، بهتر است و از بين رفتن آن به حداقل مي‌رسد، در پاسخ به اين‌كه دليل كناره كناره‌گيري‌‌اش از هيأت مؤسس جايزه چيست، پاسخ داد: دليل عمده اين كار اين است كه در حوزه ادبيات، كارهايي دارم و مي‌خواهم همه وقت و انرژي خود را صرف نوشتن كنم.

اكبرياني در پايان اشاره كرد: بعد از مراسم ششمين دوره جايزه شعر خبرنگاران، طبق روال هر سال، يك جلسه محدود با اعضاي هيأت موسس برگزار كرديم و طي اين جلسه قرار شد امسال در هفتمين دوره اين جايزه از سيمين بهبهاني تقدير شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha