• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: بیداری اسلامی
  • کد خبر: 91070403016
  • خبرنگار : 71405

در ديدار با تعدادي از نمايندگان پارلمان سوريه

ولايتي: سوريه حلقه‌ طلايي مقاومت در منطقه است

ولايتي: سوريه حلقه‌ طلايي مقاومت در منطقه است

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: سوريه حلقه‌ طلايي مقاومت در برابر صهيونيسم‌ها بوده و جمهوري اسلامي ايران نيز از اين مقاومت حمايت مي‌كند؛ چرا كه اگر اين حلقه از بين برود ساير كشورهاي منطقه نيز با بحران روبرو مي‌‌شوند.

دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: سوريه حلقه‌ طلايي مقاومت در برابر صهيونيسم‌ها بوده و جمهوري اسلامي ايران نيز از اين مقاومت حمايت مي‌كند؛ چرا كه اگر اين حلقه از بين برود ساير كشورهاي منطقه نيز با بحران روبرو مي‌‌شوند.

به گزارش خبرنگار سرويس بيداري اسلامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌اكبر ولايتي كه عصر امروز با تعدادي از نمايندگان كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي پارلمان سوريه ديدار داشت با بيان اينكه دولت و مردم سوريه در طي يك و نيم سال گذشته در معرض آزمايش مهمي قرار داشتند، گفت: خوشبختانه با همت مردم سوريه اين توطئه‌ها بي‌نتيجه‌ مانده و آنها همچنان استوار بر جاي هستند.

وي افزود: با تحليلي از شرايط فعلي سوريه و بررسي تحولات اين كشور در طي 30 سال گذشته متوجه مي‌شويم كه اتفاقات اخيري كه در اين كشور رخ داد واكنش مجموعه‌‌اي از كشورهاي غربي به سركردگي آمريكا، كمك صهيونيست‌ها و حمايت مرتجعين عرب بوده البته گروه‌هايي هم در اين جريانات دخالت داشتند كه در زمره‌ هيچ يك از گروه‌هاي گفته شده قرار نداشتند و طي محاسبات اشتباهشان در اين اتحاد ضد سوري شركت كردند.

ولايتي با بيان اينكه ما با گفت‌وگو با برخي از اين گروه‌ها به آنها نشان داديم كه در چه مسيري گام برداشتند، گفت: به تدريج آنهايي كه به صهيونيست‌ها، غرب و مرتجعين عرب وابسته نبودند از اتحاد ضدسوري جدا شدند.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود تاكيد كرد: اين بحث كه چرا بعد از شروع بيداري اسلامي در شمال آفريقا اين وقايع رخ داده است جاي سوال دارد البته به عقيده‌ي ما ناكامي آمريكايي‌ها در عراق يكي از دلايل اين امر است چرا كه آنها فكر مي‌كردند كه مي‌توانند اين بار در سوريه از وضعيت موجود استفاده كرده و ظرف چند هفته دولت اين كشور را ساقط كنند.

وي گفت: اين در حالي است كه اتحاد اصلي حكومت فعلي سوريه يك حلقه است كه ميان مقاومت فلسطين و لبنان در مقابل صهيونيسم‌ها قرار گرفته است.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل افزود: اگر اين حلقه طلايي مقاومت در برابر صهيونيسم‌ها از بين برود منطقه نيز با چالش‌هاي زيادي روبرو خواهد شد.

وي با بيان اينكه مردم سوريه نشان دادند افراد آگاهي هستند، تاكيد كرد: آنها با پيگيري مطالبات خود از حكومت به خواسته‌هايشان مي‌رسند چرا كه بشار اسد نيز در خواست اصلاحات آنها را پذيرفته و جمهوري اسلامي ايران نيز از اصلاحات سوريه حمايت كرده است.

ولايتي در پايان گفت: مردم سوريه در عين درخواست مطالباتشان در كنار دولت ايستاده‌اند و ما نيز از استمرار اصلاحات در سوريه و حفظ تماميت ارزي اين كشور حمايت مي‌كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha