• شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 91071509517
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی تهران

يك جراح و متخصص زنان: عوارض قرص‌هاي ضدبارداري با مصرف واژينالي آن كاهش می‌یابد

يك جراح و متخصص زنان: عوارض قرص‌هاي ضدبارداري با مصرف واژينالي آن كاهش می‌یابد

يک جراح و متخصص زنان گفت: تهوع شديد پس از مصرف قرص‌هاي خوراكي پيشگيري از بارداري، از شايع‌ترين علت عدم مصرف قرص است كه با مصرف واژينالي آن مي‌توان از اين عارضه پيشگيري كرد.

يک جراح و متخصص زنان گفت: تهوع شديد پس از مصرف قرص‌هاي خوراكي پيشگيري از بارداري، از شايع‌ترين علت عدم مصرف قرص است كه با مصرف واژينالي آن مي‌توان از اين عارضه پيشگيري كرد.

دكتر الهام السادات هاشميان ناييني در گفت وگو با خبرنگار سلامت ايسنا منطقه دانشگاه علوم پزشكي تهران، با اشاره به اينكه تجويز واژينال قرص‌هاي خوراكي پيشگيري از بارداري روشي جايگزين براي تجويز قرص‌هاي ضدبارداري است، اظهار داشت: با استفاده از اين روش در افرادي كه قادر به مصرف خوراكي قرص‌هاي ضدبارداري نيستند، اثرات ضد بارداري با مصرف واژينال قرص‌هاي خوراكي ايجاد مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به افزايش تعداد بيماراني كه نيازمند شيمي درماني هستند، گفت: التهاب مخاط و درجات شديد استفراغ و تهوع در اين بيماران مانع از مصرف خوراكي قرص‌هاي ضدبارداري مي شود، بنابراین بيماران مي‌توانند با مصرف واژينال خوراكي قرص‌هاي ضدبارداري خوراكي، از مزاياي پيشگيري از بارداري اين قرص‌ها بهره‌مند شوند.

اين جراح و متخصص زنان كاربرد ديگر استفاده از اين روش را در بيماران متقاضی جراحي چاقي عنوان كرد و افزود: در هجده ماه اول پس از جراحي چاقي، بارداري ممنوع است و بدليل سوء جذب گوارشي قرص‌ها در اين دوره‌ي زماني، تجويز واژينال قرص‌هاي پيشگيري از بارداري روشي مناسب جهت پيشگيري از بارداري است.

دكتر هاشميان با تاكيد بر اينكه بسياري از زنان قادر به مصرف خوراكي قرص‌هاي پيشگيري از بارداري نيستند، گفت: تهوع شديد پس از مصرف اين قرص‌ها از شايع‌ترين علت عدم مصرف قرص است كه با مصرف واژينال مي‌توان از اين عارضه پيشگيري كرد.

وي با اشاره به اينكه هنگام مصرف واژينال بايد قرص در قسمت فوقاني واژن قرار داده شود، يادآور شد: بر اساس آخرين مطالعات، تجويز واژينال يك قرص در روز كارآيي معمول قرص‌هاي ضد بارداري را دارد ولي قبل از انجام اين تحقيقات مصرف روزانه دو قرص جهت رسيدن به سطح خوني مورد نظر هورمون توصيه مي‌شود.

اين جراح و متخصص زنان با تاكيد بر اينكه انواع قرص‌هاي ضد بارداري خوراكي موجود در بازار با اين روش قابل تجويز است، ادامه داد: تجويز واژينال قرص با كاهش چشمگير عوارض جانبي همراه است و بايد حداقل 4 ساعت پس از مصرف قرص، فرد از انجام هر گونه حرکت جدا پرهيز كند.

دكتر هاشميان با تاكيد بر اينكه ممنوعيت مصرف واژينال قرص‌ها، مواردي است كه در خصوص مصرف خوراكي قرص وجود دارد، خاطرنشان كرد: مصرف سيگار، سنين بالاتر از 35 سال، سابقه‌ي لخته شدن خون در پاها، افزايش فشار خون كنترل نشده، ديابت كنترل نشده، كلسترول بالاي خون و سرطان شناخته شده يا مشكوك از موارد منع مصرف قرص است.

انتهاي پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha