• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۱ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 91072717682
  • خبرنگار : 71427

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

آخرین جزییات نحوه پرداخت حق بیمه خدمت سربازی

سربازي

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: بیمه شدگان متقاضی پرداخت حق بیمه در دوره سربازی، باید هفت درصد آخرین حقوق خود را در تعداد ماه‌های خدمت سربازی ضرب کنند تا بدین ترتیب میزان حق بیمه پرداختی برای احتساب دوران سربازی در سال‌های بیمه‌ پردازی بدست آید.

محمد حسین زدا در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر اینکه آیین‌نامه جدید معافیت از خرید خدمت سربازی عطف به ماسبق نمی‌شود، گفت: به موجب این آیین‌نامه که به تمام شعب تامین اجتماعی ابلاغ شده است، تمامی بیمه‌شدگانی که تا قبل از هفت مرداد ماه 1385 خدمت سربازی آنها به اتمام رسیده و قبل از آغاز خدمت سربازی و بعد از آن بیمه پرداز تامین اجتماعی باشند، از خرید خدمت سربازی معاف می‌شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: متقاضیانی که مشمول این آیین‌نامه بوده، اما نسبت به پرداخت حق بیمه اقدام کرده‌اند، نمی‌توانند از معافیت برخوردار شوند.

مدیرکل فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: افرادی که بعد از سال 85 خدمت آنها به اتمام رسیده، مشمول این قانون نمی‌شوند.

زدا در ادامه خاطر نشان کرد: مبنای محاسبه خدمت نظام وظیفه همان مدت زمانی است که به عنوان طول دوره سربازی در کارت پایان خدمت افراد درج شده است.

بنابر اظهارات وی، امکان پرداخت قسطی حق بیمه دوران سربازی وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۱-۰۷-۲۷ ۱۲:۳۶

مگر ما که قبلا و در سال 72 برای این کشور خدمت کردیم و کارگر ساده هستیم و حتی قسطی هم نمی‌شود حق بیمه را پرداخت کرد، گناه کردیم و یا فرقی با سربازهای الان داریم که هم حقوق بالا می‌گیرن و هم بیمه هستند!

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۱ ۰۷:۳۴

با سلام و دعاي خير، مدت‌زمان جبهه را چگونه محاسبه مي‌كنند؟

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۰۷ ۰۹:۲۰

کسانی که حق بیمه سربازی را پرداخت کرده‌اند و هنوز بازنشسته نشده‌اند، تکلیف آن مبلغ چی می‌شود؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۲ ۲۰:۲۶

من 12 سال سابقه پرداخت بیمه دارم و سال 76 خدمتم تمام شده است. اما قبل از سربازی بیمه نبودم و دانشجو بودم. آیا مشمول معافیت از خریر هستم؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۲ ۲۰:۳۴

کسانی‌که قبل از سربازی بیمه نبوده و دانشجو بوده‌اند ولی بعد از سربازی بیمه شده‌اند، آیا مشمول این طرح هستند؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۲ ۲۲:۰۵

با سلام، من در سال 62 خدمت سربازی را تمام کردم و در سال 88 حق بیمه سربازی از من گرفتن. آیا با توجه به ماده 95 معافیت شامل حال ما هم می‌شود؟ آن موقع این ماده در قانون نبود.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۳ ۱۴:۲۱

اين چيز جديدي نيست.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۴ ۰۹:۴۱

چرا قانوني كه در مملكت ما به تصويب مي‌رسد، چندان پايدار نمي‌باشد و مدام در حال تغيير است؟! چرا برخي مسئولين به فكر كساني كه با بدبختي پول بيمه سربازي را فراهم كردند و پرداختند، نيستند؟ من سال قبل به اميد اضافه شدن دو سال به سابقه بيمه‌ام زير بار قرض رفتم تا بتوانم مبلغ يك ميليون و هشتاد هزار تومان پرداخت كنم، ولي الان قانون مي‌گذارند كه از پرداخت حق بيمه معاف هستيد. چرا...؟ لطفا اقايان قانونگذار توضيح دهيد؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۹ ۲۲:۵۱

تکلیف کسانی که سال گذشته خرید خدمت سربازی انجام دادند و پول واریز کردند، چه می‌شود؟ پولشان قابل برگشت هست؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۱ ۱۰:۲۰

اینجانب در حدود 14000000 ریال حق بیمه سربازی به تامین اجتماعی پرداخت کرده‌ام. فرق من با آنی که حق بیمه پرداخت نکرده، چیست؟ من هم کارمند مخابرات تبریز هستم. این حق بیمه پرداخت‌شده‌ی من چی می‌شود. برای من چه فائیده‌ای{فايده‌اي} دارد؟ لطفأ در این مورد بررسی نموده و اینجانب را هم بدون اطلاع نگذارید. با تشکر. منتظر جواب هستم. شماره تماس 09144157899

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۳ ۰۸:۳۹

سلام، بنده خدمت سربازي را در سال{تاريخ} 1377/9/18 تمام كردم و اولين بار در سال 1387 بيمه‌پرداز شدم. قانون معافيت خدمت سربازي شامل بنده مي‌شود يا نه؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۸ ۱۹:۰۴

با سلام تکلیف ما که قبل از سربازی محصل بودیم وبعد سربازی بیمه تامین اجتماعی هستیم و قبل از 85 هم خدمت کردیم چیه ؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۴ ۰۸:۱۲

با سلام، اینجانب مدت 6 ماه قبل از خدمت سابقه بیمه دارم و در تاریخ 1/4/85 خدمتم به پایان رسیده و بعد از آن در تاریخ 11/6/91 مجدد رفتم سر کار. با توجه به قانون جدید به بیمه مراجعه کردم ولی عنوان می‌کنن که این قانون شامل من نمی‌شود. خواهشمند است راهنمایی فرمایید.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۳۰ ۰۸:۰۳

با عرض سلام و خسته‌نباشید، خواستم بپرسم که من هفت سال سابقه بیمه دارم ولی این سابقه بعد از خدمتم است. ولی من دوره سربازیم قبل از 85 بوده. آیا معافیت سربازی به من هم تعلق مي‌گیرد یا نه؟

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۰۲ ۱۴:۰۶

با سلام، این بخشنامه بیشتر انگار واسه یه افراد خاص صادر شده. آخه بیشتر پسرها که می‌رن سربازی یا قبلش محصل بودن یا دانشجو، بدون کارت پایان خدمت هم که جایی نمی‌تونن سرکار برن. خب حالا از کجا می‌خواستن قبل از سربازی حق بیمه پرداخت کنند؟ یه کمی بیشتر فکر کنید. ماشاءالله تامین اجتماعی هم که فقط پول می‌گیره و هزینه دوران خدمت هم با آخرین حقوق حساب می‌کنه. آخه این‌طوری که نمی‌شه! همیشه کارمند بیچاره باید ضرر کنه.

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۰۴ ۱۳:۱۷

آیا من که قبل از سال 1385 خدمت سربازی خود را به اتمام رسانده‌ام بعدش بیمه واریز کرده‌ام، خدمت جزو سنوات بیمه محسوب می‌شود؟

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۱۳:۲۳

من طلبه هستم. یک حق بیمه حوزه برای اینجانب واریز مي‌کند و الان که سرباز هستم یک حق بیمه از طریق خدمت سربازی من واریز مي‌گردد. آیا لازم هست که یکی از بیمه‌ها را قطع کنم یا خیر؟ هر دو بیمه تامین اجتماعی مي‌باشد!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۵ ۰۰:۲۹

متاسفم براي کسانی که این قوانین تبعیضی را می‌گذارن. کسانی که قبل از سربازی محصل بوده‌اند، سابقه تامین اجتماعی را چطور باید داشته باشند؟

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۵ ۱۹:۳۶

با سلام، می‌خواستم اطلاع داشته باشم که اضافه کار هم روی پرداخت بیمه‌ی سربازی دلالت دارد یا نه؟ با تشکر

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۱ ۱۶:۵۵

سلام، من قبل از خدمت سربازی 5 ماه بیمه بودم و این مربوط به سال 75 می‌باشد. مدارک و فرم مربوطه را نیز در شعبه یک ارومیه پر کرده و تحویل دادم. اما تاکنون بعد از گذشت چند ماه در سابقه بیمه من لحاظ نشده. راهنمایی فرمایید.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۲۲ ۱۷:۱۴

باسلام بنده در سال 66خدمت سربازی در منطقه جنگی انجام دادم وازسال 68تاکنون بیمه تامین اجتماعی هستم آیا این بخشودگی خرید سربازیبه من تحلق میگیرد ؟با تشکر