• پنجشنبه / ۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 91080402579
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

دهکده گردشگری حاشیه سد امند آذربایجان شرقی شاخص خوب توسعه گردشگری استان

دهکده گردشگری حاشیه سد امند آذربایجان شرقی شاخص خوب توسعه گردشگری استان

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری سد امند با سرمایه گذاری بخش خصوصی، شاخص خوب توسعه گردشگری استان محسوب می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اظهار کرد: منطقه نمونه گردشگری سد امند با سرمایه گذاری بخش خصوصی، شاخص خوب توسعه گردشگری استان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، مهندس تراب محمدی در بازدید از طرح سرمایه‌گذاری سد امند، افزود: این طرح سرمایه‌گذاری در زمینی به وسعت بیش از 80 هکتار توسط بخش خصوصی در حال اجراست.

وی تشریح کرد: ساخت ویلاهای اقامتی در محوطه اطراف رودخانه، هتل پنج ستاره، کافی شاپ های سنتی و مدرن، رستوران و دهکده سنتی عشایری با آلاچیق های ساخته به سبک عشایر که به ارائه غذاهای سنتی و بومی آذربایجان شرقی می‌پردازد، از جمله اماکن اقامتی و پذیرایی در حال ساخت در منطقه نمونه گردشگری سد امند هستند.

محمدی با اشاره به طبیعت بسیار زیبای حاشیه سد امند و نزدیکی آن به شهر تبریز به عنوان پتانسیل‌های جذب گردشگر در آیند‌ه‌ای نزدیک، یادآور شد: در دریاچه سد خاکی امند که زیستگاه درناهای روسی است، ماهی کپور پرورش و نگهداری می‌شود و برای زیبایی مسیر دسترسی به آن بیش از 6 هزار اصله نهال درخت اقاقیا توسط سرمایه گذار طرح کاشته شده است.

عضو شورای مشورتی گردشگری کشور اظهار کرد: شرکت ژئو تجارت سیمرغ به عنوان سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری سد امند، تا کنون بالغ بر 90 میلیارد ریال برای ساخت فاز نخست این طرح دهکده توریستی تفریحی، اقامتی هزینه کرده است.

محمدی منطقه نمونه گردشگری سد امند شهرستان شبستر را به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی، نزدیکی به مسیر فرودگاه و راه آهن و فاصله کم تا شهر تبریز بهترین مکان جهت سرمایه‌گذاری طرح گردشگری، اقامتی و تفریحی عنوان کرد.

سرمایه‌گذار منطقه نمونه گردشگری سد امند نیز در این بازدید با اشاره به اتمام بخش عمده‌ای از فاز نخست این طرح یادآور شد: ساخت امکانات ورزش های آبی طرح شامل اسکی روی آب، جت اسکی و قایقرانی به اتمام رسیده که پس از عید نوروز و مساعد شدن هوا آماده بهره برداری خواهد بود.

مهندس سعید رحیمی ضمن تقدیر از حمایت‌های بی‌دریغ و موثر سازمان میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: با اتمام آخرین مراحل ساخت مجموعه سالن پذیرایی و بوفه‌های ساحلی حاشیه سد امند، شهروندان و گردشگران می توانند از فروردین ماه سال 92 از این منطقه نمونه گردشگری زیبا استفاده کنند.

وی با اشاره به فازهای بعدی این طرح سرمایه‌گذاری تشریح کرد: هتل 5 ستاره، سالن نمایش‌های بین‌المللی، سوئیت آپارتمان، باشگاه اسب سواری، زمین‌های گلف و زمین چمن تمرین فوتبال برای استفاده باشگاه‌های فوتبال در سطح بین‌المللی و کافی شاپ‌های سنتی و مدرن فازهای دیگر پروژه سد امند را تشکیل می‌دهند که هم اکنون در دست احداث هستند.

این سرمایه گذار با بیان اینکه 56 هکتار دیگر نیز در صورت موافقت اداره کل منابع طبیعی استان به مجموع 80 هکتار وسعت این طرح افزوده خواهد شد، اظهار کرد: باغ وحش، کمپ های اقامتی کوتاه مدت خانوادگی و آلاچیق‌های جنگلی امکانات و تاسیسات پیش بینی شده در این فضای الحاقی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha