• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 91080905987
  • منبع : ریاست جمهوری

با تصویب هیات وزیران

شرایط بازنشستگی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تعیین شد

سازمان تامين اجتماعي

با موافقت دولت، آیین‌نامه اجرایی بند 66 قانون بودجه سال 1391 کل کشور برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و به استناد بند 66 قانون بودجه سال 1391 کل کشور آیین‌نامه اجرایی بند 66 قانون بودجه سال 1391 کل کشور را تصویب کرد.

بر این اساس، مشمولان بند 66 قانون بودجه سال 1391 کل کشور که از تاریخ 1391/1/1 تا تاریخ 1391/12/29 حائز شرایطی از جمله بیمه‌شدگان مرد دارای حداقل شصت سال سن و بیمه‌شدگان زن دارای حداقل پنجاه و پنج سال سن که حداقل ده سال حق بیمه پرداخت کرده باشند و افرادی که به تشخیص کمیسیونهای موضوع ماده 91 قانون تأمین اجتماعی - مصوب 1354 - و اصلاحات بعدی آن در سنین کمتر از بند الف از کارافتاده شده‌اند ولی از حق مستمری برخوردار نیستند، باشند می‌توانند درخواست بازنشستگی کنند.

همچنین افرادی که کمتر از ده سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما تا ده سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی برخوردار شوند.

بر اساس این مصوبه، مبنای کسر حق بیمه ماهانه بیمه‌شدگان موضوع این آیین‌نامه که کمتر از ده سال حق بیمه پرداخت کرده‌اند، حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورایعالی کار در سال 1391 است.

نحوه محاسبه و تعیین میزان مستمری نیز بر اساس، میزان مستمری بازنشستگی متقاضیان استفاده از مزایای این آیین‌نامه با رعایت مفاد ماده 77 قانون تأمین اجتماعی و تبصره آن محاسبه و تعیین می‌شود و مستمری قابل پرداخت معادل مستمری استحقاقی بیمه شده و متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی - معاون اول رییس‌جمهور - برای اجرا ابلاغ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود راا با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۱۰ ۱۱:۵۰

با سلام، من سنم 52 ساله، 23 سال و هشت ماه سابقه بیمه دارم. شرایط بازنشستگی برای اینجانب به چه شکل است؟

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۲۱ ۲۳:۱۶

باسلام بنده متولد 1329/11/12 هستم تقاضای بازنشستگی کردم62 سالمه ولی میگویند باید 19 سال سابقه داشته باشم علت چیست نمیدانم؟

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۰۴ ۱۳:۰۰

سلام، اینجانب کاظم سلیمانی، شاغل در پتروشیمی واقع در عسلویه 28 سال سابقه بیمه دارم و سن بنده هم 46 ساله، شرایط بازنشستگی برای بنده چطوری می‌باشد؟ کی باید اقدام کنم؟ ممنون می‌شوم پاسخ بدهید.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۱۶ ۱۲:۵۵

چرا طرح 25 سال در تامین اجتماعی اجراء نمی‌شود؟

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۳۰ ۱۰:۲۱

سلام علیکم، بنده از 67 تا به‌حال بیمه‌ام را رد کرده‌ام حتی 2 سال خدمتم را نیز خریده‌ام. آیا قانون بازنشستگی پیش از موعد شامل بنده می‌شود یا نه؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. با احترام

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۴ ۱۳:۴۱

با سلام، چرا قانون سن بازنشستگی{را} کاهش نمی‌دهد؟ بنده 55سال سن و 21 سال سابقه بیمه دارم.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۱۶ ۱۲:۴۶

دورود{درود} بر دولت و احمدی‌نژاد!

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۵

با سلام، من داراي 13 سال سابقه كار بدون احتساب بيمه خدمت سربازي، در محل كارم دچار حادثه ناشي از كار جزئي شده‌ام و داراي سن 35 سال مي‌باشم. آيا با پرداخت حق بيمه خدمت سربازي و خريد حق بيمه 5 سال، داراي 20 سال سابقه شوم، مي‌توانم درخواست بازنشستگي كنم يا خير؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۲۹ ۱۹:۱۹

بنده چهارده سال سابقه كار سخت و زيان‌آور مي‌باشم كه با امسال ضريب 1.5 مي‌شود 21 سال و 9 سال سابقه كار ادي{عادي} دارم كه جمعا مي‌شود 30 سال. آيا با سن 39 سالگي مي‌توانم بازنشسته شوم يا شرط سني را بايد رعايت كنم؟ سئوال دوم اينكه حداقل سابقه كار سخت و زيان‌آور بايد چند سال باشد تا شرط سني پنجاه سال لغو گردد؟

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۱ ۲۳:۲۰

سلام من 48سال سن دارم یعلت تعطیلی محل کارم بیکار شدم با توجه به شرایط سنی هیج جایی نمیتوانم کارکنم آیا دولت فکری برای ما که 26سال سابقه کارداریم و سن ماهم به شصت سال نرسیده کرده است یا نه من حاضرم مابه اتفاوت بیمه را پرداخت کنم ضمنا اگر راهی دارد مارا بازنشسته کنید و حق بیمه متعلقه را از حقوق ماهانه ( مستمری ) ما کسر کنید این موجب رضای خدا می باشد دارای سه فرزند دانشجو می باشم و هزینه های تحصیل مرا کلافه کرده و در آمدی هم ندارم بعلت ناتوانی قادر به انجام هیچ کاری هم نیستم

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۲۴ ۱۱:۲۴

با سلام، اينجانب مدت دويست ماه بيمه پرداخت نموده‌ام ولي در حال حاضر از كار بركنار شده و بيكار مي‌باشم. آيا مي‌توانم تقاضاي بازنشستگي كنم؟

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۷ ۱۰:۲۷

سلام، اینجانب محمد آقایی، با 28 سال سابقه پرداخت بیمه و 52 سال سن اکنون در آستانه تعطیلی محل کار و بیکار شدن هستم. لطفا توضیح دهید به چه صورتی می‌توانم بازنشست شوم. البته حاضرم بقیه حق بیمه را که بیست ماه می‌باشد بر اساس آخرین حقوق و مزایا پرداخت نمایم و بازنشست شوم. ممنون می‌شوم اگر جواب به ایمیلم ارسال گردد.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۱ ۱۲:۳۹

با عرض سلام و خسته نباشید اینجانب 20 سال سابقه پرداخت بیمه دارم و متولد اردیبهشت 1350 هستم. آیا می توانم بازنشسته شوم. با تشکر

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۴ ۰۸:۳۹

بااجرانکردن ماده 10 اندک تعادل روانی که داشتم را هم از دست دادم با27سال سابقه تاکی باید انتظاراجرایی شدن این ماده را بکشم ای کاش این ماده از اول تصویب نمیشد که اینچنین اجرا نشدنش روی کارم وزندگیم تاثیرمنفی بسیارزیادی بگذارد

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۸ ۲۱:۰۱

11 ماه جبهه در سوابق كاري سختي كار محسوب مي‌شود؟

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۵ ۱۸:۰۳

حقوق من يك‌ميليون و 350 هزار تومان است با 27 سال سابقه كار. 61 ساله هستم. اگه بازنشست بشوم چند روز در ماه حقوق دريافت خواهم نمود؟ متشكرم راهنمايي فرمائيد.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۴

سلام بیمه من جزو کشاورزان هست میخواستم بدونم درصورتی که نه پیرم و نه مشکل جسمی دارم