• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۱ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 91083019699
  • منبع : مطبوعات

تاجی اعلام کرد:

تبدیل وضع مابقی نیروهای شرکتی در دست اقدام

تاجی گفت: تبدیل وضع حدود 60 هزار نیروی شرکتی تاکنون موجب انبساط خاطر و بالابردن امنیت شغلی آنان و همچنین باعث کاهش هزینه های دستگاهها اجرایی شده است

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری گفت: ایرادات و مشکلات مصوبه قبلی دولت در خصوص تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برطرف شده و تمام دستگاههای اجرایی مکلف شدند تا نسبت به تبدیل وضع مابقی نیروهای خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، عبدالعلی تاجی تصریح کرد: دولت مصوب کرده بود که از ابتدای بهمن ماه 1390 نیروهای شرکتی را به قراردادی تبدیل وضع کند اما در حین اجرا مورد ایراد مجلس قرار گرفت و چون مراحل بررسی آن با عدم تصویب 2 فوریتی طرح به طول می انجامید دولت ناچار شد مصوبه خود را اصلاح و مجددا به دستگاههای اجرایی ابلاغ کند.

وی افزود: قبل از ایراد مجلس حدود 60 هزار نفر در استانهای کشور تبدیل وضع شده بودند و از طرفی هم دولت در مصوبه خود دستگاههای اجرایی را موظف کرده بود تا با شرکتهای واسطه قطع ارتباط کنند که این بلاتکلیفی هم برای نیروها و هم برای دولت مشکل ساز بود لذا دولت ناچار شد برای برون رفت از مشکلات، ایرادات مصوبه قبلی را اصلاح و وضعیت نیروهای شرکتی را مشخص کند.

تاجی خاطر نشان کرد: دولت در مصوبه اصلاحی خود که اخیرا ابلاغ شده است به دستگاههای اجرایی تکلیف کرده تا نسبت به تبدیل وضع مابقی نیروهای شرکتی خود اقدام کنند.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به برخی رفع ایرادات اشاره کرد و گفت: در مصوبه قبل شرط سابقه حداقل یک ساله برای تبدیل وضع نیروهای شرکتی وجود داشت که این شرط در مصوبه جدید حذف شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای نیروهای شرکتی که با مصوبه دولت تبدیل وضع شده بودند فرمتی برای حقوق و مزایایشان در معاونت توسعه مدیریت طراحی شد تا حقوق نیروهای قراردادی یکسان شود اما پس از ابلاغ، گزارشی از دستگاهها دریافت کردیم که حاکی از کاهش حقوق نیروهای قراردادی قدیمی بود لذا این موضوع بررسی شد و قرار بر این شد تا بخشنامه و فرمت مربوط به حقوق نیروهای قراردادی انجام کار معین اصلاح شود تا مشکلات ایجاد شده نیروهای قراردادی قدیمی حل شود.

در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی دولت وی در پایان افزود: تبدیل وضع نیروهای شرکتی یکی از زیباترین و مهمترین اقدامات دولت عدالت محور بود که با برده داری جدید از نیروی انسانی مقابله و ان شاالله تا تحقق کامل آن تلاش خواهد کرد.

تاجی گفت: تبدیل وضع حدود 60 هزار نیروی شرکتی تاکنون موجب انبساط خاطر و بالابردن امنیت شغلی آنان و همچنین باعث کاهش هزینه های دستگاهها اجرایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود راا با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

avatar
۱۳۹۱-۰۸-۳۰ ۱۳:۳۹

نیروهای شرکتی بانک ملت هنوز تبدیل وضعیت نشده‌اند. لطفا نسبت به تعیین تکلیف نیروهای شرکتی در بانکها هم رسیدگی شود.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۰۱ ۱۰:۵۹

آیا این مصوبه شامل نیروهای شرکتی مخابرات می‌شود؟ چرا در این شرکت نیروهای رسمی 10 الی 15 برابر نیروهای خصوصی حقوق می‌گیرند؟

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۰۱ ۱۱:۰۵

با سلام و احترام، آیا نیروهای شرکتی شهرداری نیز مشمول این قانون می‌باشند؟

avatar

تعدادي زيادي از نيروهاي سازمان امور عشاير هنوز تغيير وضعيت نشده‌اند. متاسفانه عدم تخصيص اعتبار مشكل اصلي دستگاههاست. تو را به دو دست بريده حضرت ابوالفضل(ع)! تو ماه محرم دل اين نيروها را شاد كنيد.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۰۱ ۲۳:۱۱

انشاله تاکی بخدا اصلا تو شرکت ما و استان این موضوع را نادیده میگیرن ومیخندن محل کار شرکت غله منطقه 12 استان لرستان تو رو امام رضا پیگیری کنید

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۰ ۰۹:۰۱

سلام، خسته نباشید. در سایتها اعلام کرده‌اند که نیروهای شرکتی که قراردادی نشده‌اند وضعیت خود را پیگیر باشند. (از کجا، چطور، به کی بگیم؟) به کی بگیم با حقوق کم توی یه شهر دورافتاده بدون امنیت شغلی کار کردن یعنی چه!؟

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۳ ۰۹:۴۲

نیروهای شرکتی دانشگاه پیام نور هم هنوز تبدیل وضع نشدند. مسئولین فقط دستور می‌د‌ن کی اجرا می‌کنه؟!

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۲۶ ۱۲:۲۷

واقعا همه رو فیلم کردین به خدا. راه‌آهن هیچ اقدامی نکرده.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۳۰ ۰۷:۴۹

باور کنید همه‌اش در حد حرفه! اگه اینجور نبود بحث داغ حجمی و غیرحجمی به میان کشیده نمی‌شد. ان‌شاء‌الله طوری تصمیم‌گیری شود که مبحث حجمی و غیرحجمی برداشته شود و تمام نیروهای شرکتی قراردادی شوند و سرمایه شرکتهای پیمانکاری هم به جای واسطه‌گری به سمت تولید سوق داده شود و برای آبادانی کشور مورد استفاده قرار گیرد نه برای نظام برده‌داری.

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۳۰ ۱۰:۲۵

باور کنید ذره‌ای امید نداریم با مدرک لیسانس حقوقمون نصفه زیره دیپلمه‌های قراردادی هم نیست! می‌گن شرکتی نباید وجود داشته باشه. پس ما نیروهای شرکت نوین شهرداری کرمانشاه چی هستیم؟

avatar
۱۳۹۱-۰۹-۳۰ ۲۰:۵۳

آیا نیروهای شرکتی بانک ملت هم قراردادی می‌شوند؟ لطفا جواب دهید.

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۱ ۰۸:۵۰

تبديل وضع نيروهاي شركتي بسيار كار زيبا و خداپسندانه است. ان‌شاءالله به ياري پروردگار مشكل ناامن بودن شغل حل گردد. با تشكر

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۲ ۰۸:۲۴

آیا این مصوبه شامل نیروهای شرکتی صندوق مهر امام رضا(ع) نیز می‌شود؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۲ ۱۳:۵۶

خواهشمند است بررسي فرمائيد آيا نيروهاي شركتي شهرداري نيز مشمول شيوه‌نامه تبديل وضعيت هستند؟

avatar

خواهش می‌کنم پیگیری کنید آیا این مصوبه شامل نیروهای پروژه‌ای اداره گاز هم می‌شود یا ما همچنان شرکتی خواهیم ماند؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۱۵:۳۱

با تشکر از دولت خدمتگذار{خدمتگزار} آیا واقعا این قانون برای همه دستگاهها بدون استثناء اجرایی می‌شه؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۵ ۲۱:۳۵

با سلام، من از نیروهای شرکتی وابسته به بانک ملی(شرکت داده‌ورزی سداد)می‌باشم و کار پشتیبانی و تعمیرات نرم‌افزار و سخت‌افزار بانم{انجام مي‌دهم} و 72 درصد سهام شرکت متعلق به بانک ملی است. آیا موضوع قرارداد شامل شرکت ما می‌شود؟

avatar
۱۳۹۱-۱۰-۰۹ ۱۴:۰۵

سلام، برادر من! بنده با داشتن سابقه كاري و مدرك هنوز در سازمان بنادر و دريانوردي - بندر خرمشهر- {به‌طور}شركتي فعاليت مي‌كنم ولي هنوز علي‌رغم دستورات و مصوبه‌هاي دولت هيچ اقدامي در خصوص بقيه نيروهاي شركتي انجام نمي‌دهند. پس لطفاً بازرسي از اين سازمان و اداره انجام دهيد. با تشكر

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۰۵ ۰۰:۰۳

مصوبه جدید دولت درباره تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی درباره نفت و نیرو بالخص{بالاخص} برق مناطق جاری است یا نه؟

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۰۵ ۱۷:۱۷

تبدیل وضع مابقی نیروهای شرکتی وزارت نیرو و نفت دروغ است؟

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۷ ۱۰:۰۲

جناب آقای تاجی! سلام، تو را به قرآن! آیا این بخشنامه شامل پیام نور می‌شود؟ بنده با پنج سال سابقه شرکتی و دارای مدرک کارشناسی حقوق هنوز تا این تاریخ مورخ 17/11/1391 هنوز هیچ جوابی دریافت نکردم و همه نیروهای شرکتی دانشگاه پیام نور دهدشت با سابقه کار خیلی کمتر حتی از دو سال نسبت به بنده تبدیل وضعیت شدند و به ما گفتند نورم دانشگاه پیام نور تکمیل است امکان تبدیل وضعیت وجود ندارد و گفتند این هم شانس شماست. تو را به ابولفضل(ع) به من هم توجه کنید.

avatar
۱۳۹۱-۱۱-۲۹ ۱۳:۲۳

بابا! در سازمان بنادر و دريانوردي بندر خرمشهر، همه دارن پيماني مي‌شن. آن‌وفقت ما هنوز شركتي فعاليت مي‌كنيم. آيا اين است عدالت شما؟

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۵ ۱۲:۲۵

چی شد شرکتی‌های پیام‌نور ...!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۳ ۱۱:۵۱

اصلا عین خیالشون هم نیست، شرکتی‌ها هم انسانن! هرکی پارتی داره تبدیل وضعیت می‌شه و هر کی نداره، بیچاره می‌مونه مثل من! اصلا این نظرات رو کسی می‌خونه همین جوری می‌نویسیم؟!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۷ ۱۱:۱۹

متاسفم. شما یک نمونه به ما معرفی کنید که قراردادی شده باشن. نیروی شرکتی پیام‌نور

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۰۸ ۱۳:۵۶

سلام، یک سری به مخابرات بزنید، 40 هزار نیروی شرکتی دارد. تفاوت حقوق‌ها 10 برابره!

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۱۲ ۱۸:۰۲

یه سری به تعاونیهای آموزش و پرورش بزنید.

avatar
۱۳۹۱-۱۲-۲۶ ۰۹:۲۰

جناب آقای ریس‌جمهور عدالت‌محور و عدالتمند! تنها نیروی شرکتی دانشگاه پیام نور دهدشت هستم تازه موفق به اخذ مدرک کارشناسی رشته حقوق شده‌ام. در خصوص تبدیل وضعیتم از شرکتی به قراردادی کمکم کن.

avatar
۱۳۹۲-۰۱-۱۸ ۰۸:۳۲

با سلام، تو دانشگاه پیام‌نور عده‌ای تبدیل وضعیت شده و عده‌ای که 7 الی 10 سال می‌باشد شرکتی هستند و چون مدرک ندارند، مثلا خدمات، راننده، نگهبان، سرایدار و امور دفتری، تبدیل وضعیت نشده‌اند. به‌خدا قسم که ما نیازمند این تبدیل وضعیت هستیم. لطفا این مطلب رو ثبت نمایید. خدایا کمکمون کن.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۰۵ ۱۲:۳۴

با سلام، ما 400 نفر نيروي شركتي خدمات حمايتي كشاورزي وابسته به وزارت جهادكشاورزي هستيم هر كدام ازماها بالاي 15 سال سابقه دارند كدام بخشنامه از چي از مهرآفرين حتي مصوبه در شركت مذكور موجود مي باشد ولي يكي از ارگانهاي معاونت توسعه رياست جمهوري از عدم مهرآفرين ابلاغ نموده ما كه 15 سال نيروي شركتي هستيم بايد چي بگيم فقط و فقط دستتون درد نكنه گاهي نظري مي كنيد ما كه جز اون 60 هزار نفر نيستيم.

avatar
۱۳۹۲-۰۲-۱۲ ۱۱:۱۱

باسلام وعرض ادب خدمت رییس جمهور محبوب ودلسوز کشورمان ایران*از شما خواهشمندم قبل از اتمام دوره ریاست جمهوری نیروهای قرارداد کار معین آموزش و پرورش را تبدیل وضعیت به پیمانی ویا رسمی نمایید. بنده به نمایندگی از تمام ملت غیور ایران از جنابعالی که در طول این 8سال ازجان خود مایه گذاشتید کمال تشکر وقدردانی را مینمایم. اجرکم عندا... .