• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۱ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91092715956

سردار فدوی: خط تولید «اسکن ایگل» را داریم/ساخت 300 موج‌شکن را در دستور کار داریم

سردار فدوی: خط تولید «اسکن ایگل» را داریم/ساخت 300 موج‌شکن را در دستور کار داریم

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به این پرسش که "آیا احتمال می‌دهید تنگه هرمز بسته شود؟" گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز برای تمام دنیا اهمیت حیاتی دارد و این آمریکاست که می‌خواهد با سوءاستفاده از آن بر دنیا مسلط شود و این مغایر با روال طبیعی منافع سایر کشورهاست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پاسخ به این پرسش که "آیا احتمال می‌دهید تنگه هرمز بسته شود؟" گفت: خلیج فارس و تنگه هرمز برای تمام دنیا اهمیت حیاتی دارد و این آمریکاست که می‌خواهد با سوءاستفاده از آن بر دنیا مسلط شود و این مغایر با روال طبیعی منافع سایر کشورهاست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سردار فدوی در حاشیه در همایش سراسری جغرافیا، توسعه، دفاع و امنیت (فرصت‌ها و چالش‌های خلیج فارس و تنگه هرمز با چشم‌انداز آینده) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات آمریکا اگر تشدیدکننده ناامنی باشد، مانند آن چیزی که در سال‌های 66 و 67 اتفاق افتاد و مسلما امنیت خلیج‌فارس و تنگه هرمز را به خطر می‌اندازد و این برای اقتصاد دنیا قابل قبول نیست، چراکه شوکی بسیار سخت و عظیم را به خود می‌بیند.

وی افزود: البته آمریکایی‌ها خود مراقبت می‌کنند و می‌دانند که نباید دست به حماقت بزنند اما اگر روند استکباری خود را در پیش بگیرند برای جامعه جهانی خطر به وجود می‌آورند.

فدوی درباره شکار پهپاد «اسکن‌ایگل» نیز گفت: این هواپیما رکوردهای بالایی در ساعت پرواز دارد به طوری که می‌تواند 30 ساعت به صورت مداوم پرواز کند و پهپادی که ما شکار کردیم، یک و نیم میلیون ساعت پرواز را تجربه کرده است؛ البته این اولین پهپاد از این نوع نبود که شکار کردیم بلکه سومین آن بود که تصمیم گرفتیم خبری کنیم و در اولین باری که آن را شکار کردیم توانستیم تکنولوژی آن را انتقال دهیم و هم‌اکنون خط تولید آن را در کشور داریم و در نیروی دریایی و سایر نهادهایی که به آن نیاز دارند از این پهپاد استفاده می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه درباره رزمایش این نیرو نیز اظهار کرد: ما هر سال یک رزمایش را اعلام می‌کنیم که برگزار خواهیم کرد و البته علاوه بر آن تمرینات نظامی زیادی را انجام می‌دهیم. امسال نیز تا آخر سال رزمایشی را در تنگه هرمز برگزار خواهیم کرد که زمان دقیق آن را به زودی اعلام می‌کنیم.

فدوی در ادامه درباره دستاوردهایی که در دهه فجر رونمایی خواهد شد گفت: ما همواره بخش کمی از دستاوردهای خود را رونمایی می‌کنیم و بسیاری از دستاوردهایمان را نمی‌گوییم و در برخی موارد دشمنان حتی از موضوعات آن نیز اطلاع ندارند. به طور کلی دشمنان نسبت به توانمندی‌های نیروهای ما اطلاع ندارند.

وی همچنین، با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت تنگه هرمز اظهار کرد: وضعیت اقتصادی دنیا ناپایدار است و امروز حتی از سال‌هایی که در بحران اقتصادی فرو رفته بود بیشتر نیاز به انرژی خلیج‌فارس دارد و اگر خدشه‌ای بر این امنیت وارد شود و روند انتقال انرژی مختل شود، اقتصاد دنیا در شوکی کشنده و مخرب قرار خواهد گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران، درباره تاثیر چنین همایش‌هایی بر دیدگاه‌های حاکم بر نیروی دریایی اظهار کرد: چنین همایش‌هایی و همچنین ارتباط با دانشگاه‌ها می‌تواند رویکرد کشور را از بری به بحری تغییر دهد و با توجه به اینکه هم‌اکنون تهدیدات ما بیشتر از ناحیه دریاست و همین‌طور بزرگ‌ترین منبع اقتصادی ما که درآمدهای نفتی است از طریق دریا به دست می‌آید، باید رویکردها را در کشورمان که با سابقه‌ای چندین هزار ساله خشکی‌محور است به دریامحور تغییر دهیم و این همایش‌ها می‌تواند روند این تغییر را سرعت ببخشد. ما هم‌اکنون در یک فرصت تاریخی هستیم که بتوانیم عقب‌ماندگی چند هزار ساله خود را در دریا جبران کنیم.

فدوی یادآور شد: کشور ما دارای سواحل زیادی در دریاست و متاسفانه جمعیت کمی در کنار دریا زندگی می‌کنند که ما باید امکانات بیشتری فراهم کنیم تا جمعیت بیشتری به سواحل بروند و توسعه در سواحل ما بیشتر اتفاق بیفتد.

وی به انتقال ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه به بندرعباس اشاره کرد و گفت: در همان روزی که من وارد این نیرو شدم این اتفاق افتاد و البته بر اساس فرامین امام خامنه‌ای، ستاد نیروی دریایی به بندرعباس منتقل شد و همین مساله منشاء اتفاقات خوبی در جنوب شده است به طوری که ما ساخت 300 موج‌شکن را در دستور کار داریم که تاکنون توانسته‌ایم نزدیک به 60 موج‌شکن در ساحل درست کنیم و این رکوردها در طول تاریخ ایران بی‌سابقه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان تاکید کرد: ما باید به استان‌های جنوبی نگاهی فرااستانی و فراملی داشته باشیم چرا که آنها برای ما اهمیت بسیار زیادی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha