• جمعه / ۱ دی ۱۳۹۱ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 91100100439

بیست و چهارمین دوره مسابقات تکواندوی جام فجر افتتاح شد

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقه‌های تکواندوی جام فجر برگزار شد.

مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره مسابقه‌های تکواندوی جام فجر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم افتتاحیه این مسابقات با حضور حمید سجادی معاون وزیر ورزش و رییس مرکز توسعه قهرمانی، مرضیه اکبرآبادی معاون وزیر ورزش در امور بانوان، احمد فولی نماینده فنی فدراسیون جهانی تکواندو، هادی ساعی و تنی چند از مسئولان ورزش کشور برگزار شد.

در ابتدای مراسم پیام محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان قرائت شد سپس احمد فولی رییس اتحادیه تکواندو آفریقا و نایب رییس فدراسیون جهانی سخنرانی کرد.

سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندوی ایران و نایب رییس فدراسیون جهانی نفر بعدی بود که سخنرانی کرد.

وی ضمن خیرمقدم به میهمانان و تیم‌ها گفت: " خوشحالیم فضایی ایجاد شده که کشورها در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و امیدواریم این رقابت‌ها دوستی و اتحاد بین کشورها را بیشتر کند."

در ادامه یعقوب شاطی از عراق و استکی از ایران سوگندنامه داوران را قرائت کردند.

محمود حیدری از افغانستان و پریسا فرشیدی از ایران هم سوگندنامه ورزشکاران را قرائت کردند.

در بخش دیگری از این مراسم افتتاحیه سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون ایران لوح تقدیری را به احمد فولی نماینده فنی فدراسیون جهانی و لوح تقدیر دیگری را به سفیر کره جنوبی در ایران اهدا کرد.

اجرای حرکات نمایشی هان‌مادانگ (شکستن اجسام) توسط کره‌ای‌ها و همچنین اجرای پومسه توسط ملی‌پوشان ایران در بخش مردان و زنان در ادامه این برنامه انجام شد.

در بیست و چهارمین دوره مسابقه‌های تکواندوی جام فجر در بخش مردان تیم‌های افغانستان (با دو تیم)، ارمنستان، روسیه، عراق، کرواسی و صربستان به عنوان‌ تیم‌های خارجی و تیم‌های استیل‌البرز و شهرداری ورامین به عنوان نمایندگان ایران حضور دارند.

در بخش بانوان هم که ششمین دوره خود را سپری می‌کند تیم‌های خارجی افغانستان، عراق و روسیه حضور دارند و خودروان وفا و هیات تکواندوی قزوین هم به عنوان نمایندگان ایران حاضر هستند.

در پایان این مراسم افتتاحیه برنامه هان‌مادانگ توسط یک گروه ایرانی و همچنین یک گروه کره‌ای انجام شد.

سفیر صربستان، هادی ساعی قهرمان تکواندوی المپیک و جهان، فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی، مهدی بی‌باک و علی‌محمد بسحاق مربی تیم ملی و سروی نایب رییس بانوان فدراسیون نیز در این مراسم حضور داشتند.

پیام‌های عباسی وزیر ورزش و جوانان و سیدمحمد فولادگر رییس فدراسیون تکواندوی ایران به بیست و چهارمین دوره مسابقات جام فجر به شرح زیر است:

در متن پیام دکترعباسی وزیر ورزش و جوانان آمده است:

حمد و ستایش خداوند متعال را که توفیق عنایت فرمود تا در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و همزمان با سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) و ایام غرور آفرین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیست و چهارمین دوره از مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر در کشور عزیزم ایران سرافراز برگزار می شود.

مسابقات بین المللی دهه فجر ،ضمن امر میزبانی که آیین کهن ایرانیان است نمایانگر توانمندی های ورزشکاران ایرانی در رشته های مختلف و جلوه ای از شکوه و اقتدار ایران اسلامی درجهان و کسب موفقیت ها و پیشرفت های علمی ،عمرانی ،زیرساختی،فرهنگی و بیانگر ثبات و نقش و تاثیر آن در میان دولت ها و ملت هاست.

امروزه ورزش نقش به سزایی در افزایش سلامت جسمی و روحی جوامع داشته و با توجه به نگاه ویژه دولت در امر ورزش همگانی و قهرمانی، وزارت ورزش و جوانان با همکاری موثر فدراسیون ها و با اجرای برنامه های مناسب،گامهای بلندی در این زمینه برداشته که طی آن و در سالهای اخیر شاهد افزایش سرانه ورزش کشور در ابعاد همگانی و قهرمانی و کثرت مدال آوری دلاورمردان و شیرزنان ایران اسلامی در رقابت های برون مرزی هستیم .

فدراسیون تکواندو نیز نمونه ای از فدراسیون های موفق در امر گسترش ورزش همگانی و قهرمانی در عرصه برون مرزی است.

میراثی که از برگزاری قدیمی ترین رویداد تکواندو آسیا برای مردم ایران برجای مانده نه تنها ریشه در ساختار آن دارد، بلکه بدون شک اشتیاق، علاقه به توسعه و ارتقاء این مسابقه معتبر بین المللی را در طول سالیان متمادی به نمایش گذاشته است.

لازم می دانم به کلیه ورزشکاران ،مربیان، سرپرستان، ناظران، داوران از کشورهای شرکت کننده در این رویداد مهم جهانی خیر مقدم عرض نموده و آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

هم چنین بر خود وظیفه می دانم از حسن همکاری تمامی دستگاههای ذیربط و دست اندرکاران برگزاری بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی تکواندو جام فجر که در اجرای هرچه باشکوهتر این رویداد مهم و ارزشمند تلاش بی وقفه ای داشتند، تقدیر و تشکر نموده و از درگاه خداوند متعال برای همه عزیزان توفیق روز افزون مسئلت نمایم.

در پیام سید محمد پولادگر آمده است:

بسیار خرسندم که در آستانه گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،‌ تلاش و پشتکار جامعه ورزش کشور به خصوص خانواده تکواندو به ثمر نشست و امروز شاهد برگزاری بیست و چهارمین دوره رقابتهای بین المللی جام فجر با حضور 6 تیم خارجی و 5 تیم داخلی هستیم.

تکواندو ایران در سال های اخیر به خوبی قدرت خود را به تمام تیم های جهان ثابت کرد و با کسب نتایج درخشان در میادین مختلف،‌ امروز به عنوان یکی از دو قدرت بزرگ تکواندو دنیا شناخته می شود.

امیدوارم مسابقات جام فجر زمینه ساز دوستی بیشتر بین کشورهای شرکت کننده،‌ تمامی ورزشکاران و مربیان شده و با انجام رقابتهای سالم و با رعایت روح جوانمردی ، خاطراتی خوبی از حضور در ایران برای تمامی عزیزان رقم بخورد.

هدف از برگزاری این مسابقات در کنار رقابتی سالم ، تحکیم دوستی ها و ایجاد بستری مناسب به منظور بروز استعداد های درخشان تکواندو است.

برای کلیه شرکت کنندگان در طول مدت اقامت در ایران ، موفقیت در مسابقات را آرزو دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha