• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 91101106687
  • خبرنگار : 71365

ابوالقاسم فقیری ادامه‌ی قصه‌های مردم فارس را به چاپ سپرد

ابوالقاسم فقیری ادامه‌ی قصه‌های مردم فارس را به چاپ سپرد

ابوالقاسم فقیری از به چاپ سپردن جلد سوم «قصه‌های مردم فارس» خبر داد.

ابوالقاسم فقیری از به چاپ سپردن جلد سوم «قصه‌های مردم فارس» خبر داد.

این نویسنده و پژوهشگر به خبرنگار ادبیات و نشر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: به تازگی جلد سوم کتاب «قصه‌های مردم فارس» را آماده کرده‌ام و آن را برای چاپ به انتشارات نوید شیراز سپرده‌ام. این کتاب دنباله‌ی جلدهای اول و دوم این مجموعه است که در هر کدام از آن‌ها حدود 50 داستان و قصه‌ی مردم فارس آمده است.

او افزود: در جلد سوم تعدادی از قصه‌ها برای اولین‌بار است که گردآوری شده و به چاپ می‌رسد.

فقیری همچنین از گردآوری مجموعه مطالبی که از سال 71 در برخی از جراید و روزنامه‌ها نوشته است، خبر داد و اظهار کرد: این مجموعه شامل مطالبی است که در رابطه با فرهنگ مردم، بازی‌ها، آداب و رسوم و جلوه‌های گوناگون فرهنگ مردم نوشته‌ام و بنا دارم آن‌ها را با عنوان «فرهنگ ولایت» در یک کتاب منتشر کنم.

این نویسنده همچنین درباره‌ی انتشار کتاب «مراسم عروسی در گوشه و کنار فارس» که مدتی است مجوز نشر گرفته است، گفت: همه‌ی مراحل چاپ این کتاب در انتشارات نوید شیراز انجام شده، ولی متأسفانه به دلیل مشکل کاغذ هنوز به چاپ نرسیده است.

این فرهنگ‌پژوه در ادامه از آماده شدن کتاب دیگری با عنوان «ضرب‌المثل‌های شیرازی» خبر داد که چاپ آن هم به مشکل گرانی کاغذ برخورده است.

ابوالقاسم فقیری سال 1316 در شیراز به دنیا آمده است. او که از پیشکسوتان قصه‌نویسی فارس است، در زمینه‌ی فرهنگ فارس نیز فعالیت‌هایی را انجام داده است. در زمینه‌ی ادبیات داستانی، «اجاق کور»، «خانه خانه‌ی خودمان»، «دیو»، «بارونی» و «با خودم در راه» از کتاب‌های منتشرشده‌ی اوست. همچنین در زمینه‌ی فرهنگ مردم فارس، این آثار از فقیری به چاپ رسیده‌اند: «ترانه‌های محلی»، «بازی‌های محلی فارس»، «گوشه‌هایی از فرهنگ مردم فارس»، «آداب و رسوم نوروزی در فارس» و «سیری در ترانه‌های محلی با تکیه بر گوشه‌هایی از ترانه‌های فارس».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha