• جمعه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 91111307546

ایسنا گزارش می دهد:

حاشیه سود 100 درصدی فروشندگان کفش/ حراج گرانی!

حاشیه سود 100 درصدی فروشندگان کفش/ حراج گرانی!

وقتی به بازار مراجعه می کنیم شاید این سوال کلیدی در ذهن ما مطرح شود که حاشیه سود فروشندگان کالا چقدر است. 20 درصد، 30 درصد یا 50 درصد؟ به نظر می‌رسد در بازار کفش حاشیه سود بسیار بالاست.

وقتی به بازار مراجعه می کنیم شاید این سوال کلیدی در ذهن ما مطرح شود که حاشیه سود فروشندگان کالا چقدر است. 20 درصد، 30 درصد یا 50 درصد؟ به نظر می‌رسد در بازار کفش حاشیه سود بسیار بالاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کفش از آن دسته اقلامی محسوب می شود که تقریبا هیچ نظارتی روی بازار آن وجود ندارد و هیچ کدام از سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز درباره قیمت ها در بازار کفش پاسخگو نیستند.

به این ترتیب می توان انتظار داشت که قیمت ها در بازار کفش صرفا براساس دلخواه فروشنده تعیین می شود. موضوعی که یک تولیدکننده کفش نیز بر آن صحه می‌گذارد.

صفری در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به حاشیه سود بعضا تا 100 درصدی برخی فروشندگان کفش می گوید: هم‌اکنون تفاوت قیمت تمام شده تولید کفش و قیمت این محصول در بازار بسیار زیاد است. چرا باید فلان مغازه‌دار بعضا از کنار فروش یک جفت کفش 50 و یا حتی تا 100 درصد سود کند؟ وقتی بسیاری از مواد اولیه تولید کفش داخلی است چرا قیمت ها باید یکباره اینقدر زیاد شود؟ این به خاطر سوءمدیریت در فرایند تامین مواد اولیه تولید است.

وی می افزاید: در زمانی که میرکاظمی وزیر بازرگانی بود من پیشنهاد کردم که در چهار نقطه شهر تهران چهار مغازه در اختیار تعاونی کفاشان تهران قرار بگیرد. در صورتی که این کار انجام می‌شد من قول می‌دهم ما می‌توانستیم قیمت کفش را در بازار به نصف قیمت در باغ سپهسالار برسانیم.

او با اشاره به گران‌فروشی‌های بی‌سابقه در بازار کفش می گوید: می‌توان با تقویت تعاونی های تهیه و توزیع مواداولیه به شدت از هزینه‌های تولید کفش کاسته و جنس ارزان قیمت را در اختیار مردم قرار داد.

به گفته صفری در شرایط کنونی هر فروشنده و یا تولیدکننده‌ای بتواند جنس ارزانتر در اختیار مردم قرار بدهد برنده واقعی است چرا که می‌تواند حجم بیشتری از تقاضا را به‌دست آورد.

اما این تولیدکننده کفش در حالی از حاشیه سود 100 درصدی برخی فروشندگان کفش خبر می دهد که بسیاری از فروشگاه های کفش این روزها روی در مغازه خود علامت حراج فوق العاده را حک کرده اند. حراجی هایی که بعضا با ارقام عجیب و غریبی مانند 50 تا 60 درصد نیز همراه است. مشخص نیست سود این فروشندگان چقدر بالاست که حاضر می شوند در زمان حراج تا 60 درصد از قیمت محصول خود را کم کنند؟!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha