• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91111609683

امیر پوردستان:تانک ارتقاء یافته ذوالفقار با تی 72 اس روسی رقابت می‌کند

امیر پوردستان:تانک ارتقاء یافته ذوالفقار با تی 72 اس روسی رقابت می‌کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تانک ارتقاء یافته ذوالفقار با تی 72 اس روسی رقابت می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تانک ارتقاء یافته ذوالفقار با تی 72 اس روسی رقابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر پوردستان در حاشیه مراسم رونمایی از تانک‌های ارتقا‌ء یافته ذوالفقار و صمصام که باحضور جمعی از فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بحث‌های مطرح در سال‌های اخیر موضوع جنگ‌های ناهمتراز بوده است، بدین معنا که یکی از کشورهای طرف جنگ نسبت به طرف دیگر دارای فناوری‌های پیشرفته‌تری است و قابلیت‌های دشمن به گونه‌ای است که طرف مقابل باید بتواند از خود دفاع کند.

وی با نام بردن از توانمندی مقابله با تهدیدات به عنوان یک ضرورت در جنگ‌های ناهمتراز، افزود: در این گونه نبردها ما ناچار از دفاع هستیم.

پوردستان با اشاره به اهمیت یگان‌های زرهی، اظهار کرد: تفکری وجود داشت مبنی بر این‌که ما باید یگان‌های زرهی را کنار بگذاریم ،اما با توجه به دانشی که در نیروی زمینی ارتش وجود داشت و بررسی‌ها و تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیدیم که با این تفکر باید مقابله کنیم و بلکه جایگاه یگان‌های زرهی و ماهیت آنها را مشخص سازیم، لذا آیین‌نامه گردان تانک نوشته شد و ما رزمایش‌های مختلف را بر اساس این آیین‌نامه برای یگان‌های زرهی خود انجام دادیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ یگان‌های زرهی اظهار داشت: بر این اساس تانک ذوالفقار را بهینه‌سازی کردیم و ارتقاء ‌دادیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطر نشان کرد: تانک ذوالفقار پیش از آنکه وسیله‌ای برای حضور در میدان رزم باشد، نماد ولایت‌مداری و تعهد نیروی زمینی به فرمانده کل قوا است. علیرغم تحریم‌های گسترده متخصصان داخلی توانستند این تانک را ساخته و متناسب با میدان‌های نبرد ارتقاء دهند. نصب استابلایز، سیستم کنترل آتش، امکان مورد اثبات قرار دادن اهداف در شرایط مختلف از ویژگی‌های این تانک است.

وی همچنین گفت: تانک ذوالفقار قابل قیاس با تانک تی 72 اس (تانک روسیه) است. سیستم کنترل آتش بر روی تانک ام 60 نیز منتقل شده است.

هیچ تهدیدی نمی‌تواند ما را به مخاطره بیندازد

همچنین امیر پوردستان در حاشیه مراسم رونمایی از تانک‌های ارتقاء یافته ذوالفقار و صمصام (M 60) در جمع خبرنگاران، در پاسخ به تهدیدات دشمنان علیه کشورمان گفت: هیچ تهدیدی نمی‌تواند ما را به مخاطره اندازد، جز آنکه زیر تانک‌های شنی ما نابود شود.

وی اظهار کرد: هیچ تهدیدی نمی‌تواند ما را به مخاطره بیندازد، جز آنکه زیر تانک‌های شنی ما نابود شود. ما هم در ساختار نیروی زمینی ارتش و هم بر اساس آمایش سرزمینی و متناسب با جنگ‌های ناهم‌طراز پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان این‌که ما سلاح‌های خود را متناسب با دکترین دفاعی‌مان تهیه می‌کنیم، افزود: تانک ذوالفقار مجهز به سیستم کنترل آتش و استاب‌لایزر شده است و کم کم نیز مجهز به سیستم‌های مقابله با جنگ الکترونیک شده و ارتقا یافته است، همچنین صمصام قابلیت انهدام موشک‌های هدایت شونده را نیز دارد.

پوردستان همچنین گفت: تانک M47 نیز طراحی شده است و با عنوان تانک سبلان ایران تا یک سال دیگر رونمایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش از قابلیت‌های بسیاری برای دفاع از مرزها برخوردار است و این در سایه تجربیات، تخصص‌ها، آموزش‌ها، ایمان و روحیه ولایت‌مداری کارکنان نیروی زمینی ارتش به وجود آمده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۱-۱۱-۱۶ ۲۳:۵۱

سلام، می‌شه بگین چرخش برجک تانک چند درجه است؟