• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۰۷:۴۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 91112212892
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

پایان دولت دهم، اعلام زمان جدید برای تحویل ورزشگاه نقش جهان!

پایان دولت دهم، اعلام زمان جدید برای تحویل ورزشگاه نقش جهان!

محمدرضا محمدجواهری گفت: پروژه ورزشگاه نقش جهان با مساعدت رییس جمهور و مشارکت مجتمع فولاد مبارکه از لحاظ تأمین اعتبار مشکلی نخواهد داشت.

محمدرضا محمدجواهری گفت: پروژه ورزشگاه نقش جهان با مساعدت رییس جمهور و مشارکت مجتمع فولاد مبارکه از لحاظ تأمین اعتبار مشکلی نخواهد داشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، اظهارکرد: تقریبا در سه هفته پیش صورتجلسه‌ای را امضا کردیم و قرار بر این شد که پیگیر تأمین اعتبارات پروژه باشیم و با فراهم کردن 250 نیروی کاری در کارگاه بتوان تأخیرهای به وجود آمده را جبران کرده و هم پروژه سر موعد مقرر که پایان دولت دهم است تحویل داده شود.

وی تصریح کرد: شرایط جوی روند تکمیل را کند می‌کند، در محوطه ورزشگاه نقش جهان بادهای شدیدی می‌وزد و هوا سردتر است، اما با این حال به غیر از تاور، جرثقیل 300 تن نیز بکارگیری شد و این جرثقیل آهن آلات ناقص را به خوبی چینش می‌کند و گرادن‌ها را می‌چیند.

محمدجواهری ادامه داد: چمن کاشته شده سبز شده و در حال مراقبت است، سرمای اخیر مقداری آسیب زد، ولی کارشناس مربوطه تضمین داده و گفته است که برای خرداد ماه آماده است، البته در آن زمان بازی برگزار نمی‌کنیم اما می‌توانیم از زمین استفاده کنیم چون معتقدم پروژه باید کامل شود، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ‌ها، ورودی‌ها، خروجی‌ها و صندلی‌ها و غیره باید به طور کامل انجام شود و زیرسازی پیست تارتان در حال انجام است و تقریبا 80 درصد آن انجام شده و با سرعت نیز پیش می‌رود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اگر بتوانیم جبهه شمال ورزشگاه را هرچه زودتر تکمیل کنیم ادامه پروژه کار خیلی زیادی نخواهد داشت و بقیه کارها مانند چسباندن چمن حاشیه، پروژکتور، اسکوربورد وصندلی‌ها که همشان خریداری شده‌اند، جنبه نصبی دارند.

وی در خصوص اعتبارات عنوان‌کرد: از زمانی که به این سمت منصوب شدم از 12 میلیاردی که حرفش برای این پروژه زده شده، تا این زمان 3 میلیارد و 700 میلیون تومان از اعتبارات ملی تزریق شد، 2 میلیارد هم استانداری اصفهان طبق تعهدی که داده بود تاکنون پرداخت کرده و جمع این دو مبلغ 5 میلیارد و 700 میلیون پولی است که به این پروژه تزریق شده است، 6 میلیارد هم تا آخر این ماه(بهمن) قول داده‌اند که به حساب واریز شود و امیدوارم و معتقدم که این پروژه با مساعدت رییس جمهور و مشارکت مجتمع فولاد مبارکه از لحاظ تأمین اعتبار مشکلی نخواهد داشت.

محمدجواهری در پاسخ به این سوال که وضعیت فروش ورزشگاه به فولاد مبارکه چگونه است؟ گفت: فروش به مجتمع فولاد مبارکه مصوبه هیئت وزیران است منتهی فولاد مبارکه مجمع دارد و این مجمع سال آینده برگزار می‌شود باید در این مجمع تصمیم گیری شود و نتیجه به هیئت وزیران اعلام شود، فولاد تا این لحظه یک میلیارد تومان کمک کرده است و قرار شده است در قالب قرارداد اجاره زمین پولی را کمک کنند و این قضیه به صورت تهاتری باشد، همچنین ما قیمتی بر روی مجموعه ورزشگاه نقش جهان نگذاشته‌ایم، هر زمان که خواستند این مجموعه واگذار شود کارشناس رسمی دادگستری قیمت می‌گذارد.

همچنین مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در خصوص میزبانی اصفهان در مسابقات ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: به دلیل اینکه در سنین نوجوانی از کشتی گیران بودم با ورزش‌های زورخانه‌ای خیلی عجین هستم و این رشته‌های ورزشی ریشه در فرهنگ دینی ما ایرانیان دارد و هر چقدر این رشته‌های ورزشی را توسعه دهیم فرهنگ اصیل ایرانی را حفظ کرده‌ایم.

وی افزود: با گسترش این رشته‌ها می‌توانیم گام مؤثری در جهت حفظ فرهنگ اصیل برداریم، اصفهان بیشترین تعداد زورخانه را در کشور دارد و یکی از دلایل نامیدن اصفهان به عنوان پایتخت ورزش‌های باستانی وجود همین زورخانه‌های متعدد است و اداره کل ورزش وجوانان امید دارد با میزبانی‌های خوب اصفهان بتواند حق مطلب را ادا کند و محمد رضا طالقانی سرپرست فدراسیون ورزش‌های باستانی و زورخانه ای که ماه گذشته در اصفهان بود چون شناخت کافی از ظرفیت‌ها و امکانات اصفهان داشت پیشنهاد داد که رقابت‌های پهلوانی پایتخت‌های جهان را نیز در اسفند ماه میزبانی کنیم.

وی ادامه داد: در صدد هستیم میزبانی‌های دیگر را کسب کنیم و در این ارتباط همکاری نهادهایی مانند شهرداری مورد نیاز است، در مجموع معتقدم اصفهان برای میزبانی‌های دیگر نیز آماده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha