• سه‌شنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 91120100578
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده مردم فلاورجان: فلاورجان پس از اصفهان بالاترین جمعیت روستایی استان را دارد

ایسنا/اصفهان براساس مصوبه هیئت دولت در یکم بهمن‌ماه سال جاری، شهر قهدریجان و روستای زازران که هر دو از توابع شهرستان فلاورجان هستند، به بخشداری قهدریجان و شهرداری زازران ارتقای کاربری یافتند.

براساس مصوبه هیئت دولت در یکم بهمن‌ماه سال جاری، شهر قهدریجان و روستای زازران که هر دو از توابع شهرستان فلاورجان هستند، به بخشداری قهدریجان و شهرداری زازران ارتقای کاربری یافتند.

نماینده مردم فلاورجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه اصفهان، با تأکید بر اینکه شهرستان فلاورجان با تعداد 60 روستا، پس از شهرستان اصفهان دارای بالاترین جمعیت روستایی استان است، گفت: قبل از تغییر کاربری شهر قهدریجان به بخشداری، دو بخشداری مرکزی و پیربکران در شهرستان فلاورجان وجود داشت که این دو بخشداری توانایی ارایه کافی خدمات به حجم بالای جمعیت روستایی را نداشتند.

سید"ناصر موسوی لارگانی" با بیان اینکه روستاهای اطراف شهر قهدریجان برای کارهای اداری خود به این شهر مراجعه می‌کنند، افزود: با توجه به وجود برخی از نمایندگی ادارات دولتی در شهر قهدریجان و حجم بالای مراجعان روستانشین به این شهر، بخشداری مجزایی را در قهدریجان به وجود آوردیم.

موسوی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور روستاهای شهرستان فلاورجان برای بخشداری مرکزی، دشوار بود، افزود: پس از تغییر کاربری قهدریجان به بخشداری، تعدادی از روستاها به بخش قهدریجان ملحق شد و روستاهای کمتری شامل بخش مرکزی می‌شوند. بنابراین اکنون با به وجود آمدن بخشداری قهدریجان در کنار بخشداری پیربکران و فرمانداری فلاورجان، خدمات‌رسانی به روستاهای این شهرستان نسبت به گذشته با کیفیت بالاتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان فلاورجان، سالها خواستار ایجاد بخشداری دیگری در این شهرستان بودند، ادامه داد: یکشنبه پانزدهم بهمن‌ماه عباس آقایی به عنوان سرپرست موقت بخشداری قهدریجان انتخاب شد و بخشدار اصلی نیز در آینده‌ای نزدیک معرفی و منصوب می‌شود.

نماینده مردم فلاورجان درباره روستاهایی که شامل بخشداری قهدریجان می‌شوند، گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت، برخی از روستاهای دو دهستان زازران و گلستان به بخشداری قهدریجان ملحق شدند، بنابراین جمعیت 32 هزار نفری شهر قهدریجان، اکنون با تبدیل شدن این شهر به بخشداری، بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد.

وی در رابطه با مزایای دیگر تغییر کاربری شهر قهدریجان به بخشداری، یادآور شد، همانگونه که می‌دانیم؛ بودجه شهرداری از طریق دریافت عوارض و مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود، اما به دلیل اینکه بخشداری تحت نظارت وزارت کشور است، دولت برای آن بودجه‌ای تعیین می‌کند تا بخشداری نسبت به رسیدگی به امور روستایی، عملکرد بهتری داشته باشد.

موسوی همچنین از تغییر کاربری یکی از بزرگترین روستاهای کشور به شهر، خبر داد و افزود: زازران یکی از بزرگترین روستاهای کشور است که در شهرستان فلاورجان قرار دارد و اکنون پس از پنج سال پیگیری، این روستا به عنوان شهر، تعیین شد که در آینده ای نزدیک، شهردار شهر زازران نیز منصوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha