• شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۹:۵۹
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 92013112982
  • خبرنگار : 71368

اعلام آمادگی جمعیت هلال احمر ایران برای همکاری با استرالیا؛

رییس نهضت بین‌المللی صلیب سرخ: توانایی هلال ایران در سطح جهان شناخته شده است

رییس نهضت بین‌المللی صلیب سرخ: توانایی هلال ایران در سطح جهان شناخته شده است

رییس کمیسیون دائمی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با بیان اینکه توانایی و ظرفیت‌های هلال احمر ایران در سطح جهانی شناخته شده است تصریح کرد: از هلال احمر ایران دعوت می شود تا این ظرفیت‌ها و توانمندی را برای کمک‌رسانی به دیگر کشورها استفاده کند.

رییس کمیسیون دائمی نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر با بیان اینکه توانایی و ظرفیت‌های هلال احمر ایران در سطح جهانی شناخته شده است تصریح کرد: از هلال احمر ایران دعوت می شود تا این ظرفیت‌ها و توانمندی را برای کمک‌رسانی به دیگر کشورها استفاده کند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویی ایران (ایسنا)، دکترابوالحسن فقیه، رییس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار با گرگ ویکلی، رییس کمیسیون دائمی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر با اشاره فعالیت‌های گسترده جمعیت هلال احمر در داخل و خارج از کشور و اهمیت آموزش اعضا، داوطلب و جوان این سازمان گفت: همچنین هلال احمر ایران در امور بین الملل نیز حضور فعال دارد به گونه ای که در 29 مرکز درمانی فعالیت دائمی دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه پاسخگویی به سوانح و حوادث بین المللی همچون سونامی ژاپن و.. نیز در دستور کار قرار دارد افزود: جمعیت هلال احمر ایران آمادگی شرکت در نشست مجمع عمومی و شورای همکاری های نهضت در سیدنی را دارد و همچنین اعلام آمادگی می کنیم تا در نشست‌های جانبی این اجلاس نیز شرکت کنیم و کنفرانس منا نیز می تواند مقدمه ای برای نشست سیدنی باشد.

وی با اشاره به همکاری های هلال احمر ایران با فدراسیون در سطح منطقه منا و آسیا گفت: هلال احمر ایران با فدراسیون تفاهم نامه ای در مورد بحث امدادی در کلان شهرها به امضا رسانده و همچنین هلال احمر ایران نیز با کمیته صلیب سرخ نیز چند برنامه مشترک به امضا رساند که این برنامه ها به خوبی پیش می رود.

فقیه با بیان اینکه با افزایش هماهنگی داخل نهضت و تقسیم‌بندی درست وظایف جمعیت‌ها، کارایی نهضت را می توان افزایش داد‎ افزود: مطمئنا در نشست سیدنی اتفاقات مهمی رخ می دهد که معتقدیم بعد از بحث سیدنی کمیسیون دائمی هماهنگی را بین کمیته و فدراسیون ایجاد کند که به عنوان مثال در بحث سوریه فعالیت فدراسیون و جمعیت های ملی علاقه‌مند هستند اما اگر این فعالیت ها در کنار هم انجام شود، قدرت بیشتری خواهیم داشت.

فقیه در پایان سخنانش با اعلام امادگی جمعیت هلال احمر ایران برای افزایش همکاری های فیمابین دو جمعیت گفت: ایران آمادگی دارد تا در تمامی زمینه ها با صلیب سرخ استرالیا همکاری کند.

همچنین گرگ ویکلی، رییس کمیسیون دائمی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز همدردی با مردم زلزله زده ایران، اقدامات و عملکرد هلال احمر ایران را خوب، تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: در قالب کمیسیون دائمی نهضت 2 هدف عمده را پیگیری می کنیم که یکی از آنها ایراد قانون، توازن و نظم در بخش های متعدد نهضت است که این هماهنگی موجب می شود از منظر بیرونی به عنوان یک نهضت کارآمد و قابل اعتماد نشان داده شود.

وی در تشریح هدف دوم این نهضت با بیان این که فلسفه وجودی این نهضت برگزاری اجلاس های جهانی در راستای هماهنگی هر چه بیشتر بوده است گفت: از جنابعالی و هیئت ایرانی دعوت می شود تا در این اجلاس در استرالیا شرکت کنند.

رییس کمیسیون دائمی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توانایی و ظرفیت های هلال احمر ایران در سطح جهانی شناخته شده است تصریح کرد: از هلال احمر ایران دعوت می شود تا این ظرفیت ها و توانمندی را برای کمک رسانی به دیگر کشورها استفاده کند.

وی با اشاره به ساختار نهضت آن را سخت و میراث گذشتگان عنوان کرد و افزود: با اینکه در این مدت سعی شده است با اصلاح روش و رویکرد کاری ساختار نهضت را تغییر داد اما این مهم مدتی زمان لازم دارد.

رییس کمیسیون دائمی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در مورد وضعیت سوریه نیز با بیان اینکه بزرگترین بحران بشر دوستانه جهان در سوریه در حال رخ دادن است افزود: پیش‌بینی می شود یکی از موضوعات دائمی که در نشست سیدنی مطرح شود، مسئله سوریه است که از جهات مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

فقیه با بیان اینکه هلال‌احمر ایران پاسخگویی به سوانح طبیعی و غیرطبیعی و انسان‌ساز را در داخل کشور برعهده دارد، گفت: پاسخگویی به حوادث و آسیب‌دیدگان سیل، زلزله، کوهستان و... برعهده امدادگران این جمعیت است.

وی با بیان اینکه پایگاه‌های ثابت و موقت این جمعیت توسط جوانان و داوطلبان این جمعیت ادامه می‌شود، گفت: جمعیت هلال‌احمر دو میلیون عضو جوان و داوطلب دارد و این در حالیست که این جمعیت حتی برای کودکانی که در سنین قبل از دبستان قرار دارد، تا سنین بزرگسالی برنامه‌های آموزشی در راستای آشنایی با فعالیت‌های بشردوستانه دارد.

فقیه با اشاره به اهمیت آموزش اعضای داوطلب و جوان این جمعیت به فعالیت‌های چشمگیر موسسه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: همچنین هلال‌احمر ایران نیز در امور بین‌الملل نیز حضور فعال دارد به گونه‌ای که این جمعیت 29 مرکز درمانی فعال و دائمی در کشورهای نیازمند دایر کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha