• سه‌شنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92023121444
  • منبع : مطبوعات

سحر هم «حجربن عدی» پخش می‌کند

مجموعه تلویزیونی «حجربن عدی» برای علاقه‌مندان به آثار تاریخی مذهبی از شبکه سحر پخش می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «حجربن عدی» برای علاقه‌مندان به آثار تاریخی مذهبی از شبکه سحر پخش می‌شود.

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، پس از اینکه شبکه‌های اول و آی‌فیلم به پخش سریال «حجربن عدی» اقدام کردند، شبکه جهانی سحر هم اعلام کرد که این سریال را که به سرپرستی امین عباس ‌اف در 12 قسمت 50 دقیقه‌ای در باکو به زبان‌آذری دوبله شده است، پخش می‌کند.

برهان حشمتی، مدیر سیمای آذری سحر گفت: با هتک حرمت مزار شریف «حجربن عدی» صحابی بزرگ امیرالمومنین حضرت علی‌ علیه السلام،‌ سیمای آذری به منظور محکومیت این رفتار اقدام به پخش مجموعه تلویزیونی «حجربن عدی» در قالب تله‌فیلم کرده است. به همین منظور از این پس، یکشنبه‌ها هر دو قسمت از این سریال در قالب یک قسمت تله‌فیلم، تنظیم مجدد و پخش می‌کنیم.

ناطق شکرعلی‌اف مدیر دوبلاژ این مجموعه بوده، طیب رستم ‌اف ترجمه آن را بر عهده داشته و صداپیشگانی همچون الدنیزرسول‌اف، کاظم عبدالله‌یف، پرویز ممدرضایف، روشن ممدلی، قدیر میرزا، وصال خالق اوغلو، نجیبه حسن‌اوا، گولناز زلال اوا، افلیا ممد اوا به گویندگی در آن پرداخته‌اند.

صدابرداری این مجموعه نیز بر عهده اسمر شیرعلی‌اوا بوده است.

سریال تلویزیونی «حجربن عدی» به کارگردانی تاجبخش فناییان و تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی‌، داستان‌ زندگی «حجر» را روایت می‌کند که از سال پنجم هجری آغاز می‌شود و با بررسی مراحل مختلف زندگی او همچون مسلمان شدن وی، حضور در جنگ‌های نهروان، صفین، جمل، مخالفت او با تبلیغات مسموم معاویه علیه خاندان پیامبر(ص) و در نهایت شهادت او و جمعی از یارانش در سال 51 هجری خاتمه می‌یابد.

از جمله بازیگران این مجموعه، محمد علی کشاورز، حبیب دهقان‌نسب، سیاوش طهمورث، جمشید جهانزاده، امیرحسین شریفی، جلیل فرجاد، مهدی میامی، لیداجوادی، انوشیروان ارجمند و لیلا بوشهری را می‌توان نام برد.

«حجربن عدی» از ساعت 12:30 به وقت تهران به مدت 90 دقیقه برای علاقه‌مندان به فیلم‌های تاریخی اسلام از سیمای آذری زبان شبکه بین‌المللی سحر به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha