• جمعه / ۱۰ خرداد ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 92031005768
  • خبرنگار : 71282

کارشکنی در صدور ویزای هیات اعزامی ایران به ILO

کارشکنی در صدور ویزای هیات اعزامی ایران به ILO

هیات نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای شرکت در یکصد و دومین کنفرانس بین‌المللی کار ژنو، 14 خرداد ماه جاری اعزام می‌شود.

هیات نمایندگان کارگری و کارفرمایی برای شرکت در یکصد و دومین کنفرانس بین‌المللی کار ژنو، 14 خرداد ماه جاری اعزام می‌شود.

هادی ساداتی - نماینده اعزامی کارگران به اجلاس ILO - با اعلام این مطلب به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا گفت: به دلیل برخی کارشکنی‌ها که در روند صدور ویزای ورود به سوییس برای هیات اعزامی ما در سفارت سوییس به وجود آمد این امر با تاخیراتی همراه شد و مدارکمان که باید یک هفته زودتر به دستمان برسد چند روز مانده به سفر در حال آماده شدن است.

وی درباره جمع‌بندی جلسات وزارت کار که برای نخستین بار به منظور اطلاع هیات اعزامی ایران از محورهای مورد بحث در کمیته‌های سازمان جهانی کار ترتیب داده شد، اظهار کرد: کیفیت برگزاری جلسات مطلوب بود و به این منظور برگزار شد که اعضای گروه در جریان سفر، اطلاعات کاملی داشته باشند و با آگاهی از محور مذاکرات جهانی، برنامه سفر و فعالیت خود در کمیته‌ها را تنظیم کنند.

ساداتی افزود: از هفته گذشته که سفارت سوییس یکسری مشکلات را برای هیات اعزامی ایران ایجاد کرد، جلسات وزارت کار دیگر برگزار نشد و آخرین نشست هم با تنظیم متن سخنرانی نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی در اجلاس سازمان جهانی کار به پایان رسید.

عضو هیات‌ مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تصریح کرد: در این جلسات، بیشتر بحثها حول محور مذاکرات اصلی سازمان جهانی کار بود و تلاش کردیم تا محور سخنرانی های خود را بر اساس دستورالعملهای تعریف شده کمیته‌های سازمان ILO تنظیم کنیم.

نماینده اعزامی گروه کارگران به اجلاس ILO خاطرنشان کرد: مهمترین موضوعاتی که در یکصد و دومین کنفرانس بین‌المللی کار در ژنو پیگیری خواهد شد، مسایل اجتماعی گروه‌های کارگری و کارفرمایی و حضور در کمیته‌های از پیش تعیین شده است.

وی همچنین پیگیری موضوعاتی از قبیل سه جانبه گرایی و ممنوعیت اشتغال کودکان و حضور در کمیته‌های آموزش، استانداردها را از دیگر جمله برنامه‌های هیات اعزامی کارگران به کنفرانس ژنو عنوان کرد.

عضو هیات‌ مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در بخش دیگری از گفت وگو با ایسنا در خصوص برخی شکایات و پرونده هایی که در این اجلاس علیه ایران باز می شود، گفت: پرونده‌هایی که علیه ایران مطرح می‌شود را مصلحتی دنبال نمی‌کنیم چون مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی را در کنار هم می‌بینیم؛ بر همین اساس امسال تعامل کامل با گروه کارفرمایی داریم و معتقدیم که طرح هرگونه شکایت یا تشکیل پرونده، هر دو گروه کارگری و کارفرمایی را متضرر می کند.

وی گفت: در صورتی که امسال هم پرونده‌سازی علیه ایران ادامه داشته باشد، باز هم به این شکایات پاسخ می‌دهیم و در مورد اجتماعات مربوط به خود قطعا اعاده حیثیت می‌کنیم.

ساداتی در پایان با اشاره به تاخیر سفارت سوییس در صدور ویزای هیات اعزامی ایران به ژنو گفت: فشارهایی که هم اکنون از سوی برخی کشورهای خارجی بر ایران وارد می شود قابل دفاع نیست و ممکن است این کشورها با دولت ایران مشکل داشته باشند ولی در مورد اجتماعات کارگری و کارفرمایی این امر قابل توجیه نیست چنانچه به دلیل وجود همین کارشکنی‌ها است که هم اکنون ارسال دارو به ایران با تاخیر و توقف همراه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha