• سه‌شنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۲ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92042515641
  • خبرنگار : 71443

صدور کیفرخواست جدید علیه متهم پرونده آدم‌ربایی در آمریکا

صدور کیفرخواست جدید علیه متهم پرونده آدم‌ربایی در آمریکا

بر اساس کیفرخواست جدید متهم پرونده آدم‌ربایی و تجاوز کلیولند، وی به 977 جرم متهم شده است.

بر اساس کیفرخواست جدید متهم پرونده آدم‌ربایی و تجاوز کلیولند، وی به 977 جرم متهم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آریل کاسترو 53 ساله، متهم به ربودن سه زن و زندانی کردن و تجاوز به آن‌ها به مدت ده سال است. قربانیان وی دو ماه پیش توانستند از خانه وی در شهر کلیولند در ایالت اوهایو که محل حبسشان بود فرار کنند.

کاسترو در فاصله اوت 2003 تا سپتامبر 2004 سه زن جوان را ربود و در خانه‌اش حبس کرد. وی در طول این سال‌ها قربانیانش را هدف انواع بدرفتاری‌ها و سوء‌استفاده‌های اخلاقی قرار داده بود. آزار و اذیت‌های وی به حدی بود که موجب شد یکی از این زنان نوزادش را سقط کند.

این در حالیست که کاسترو اتهامات مطرح شده علیه خود را رد می‌کند. کیفرخواست پیشین که علیه وی مطرح شده بود فقط 4 سال و نیم از مدت زمان آدم‌ربایی وی را در بر می‌گرفت، اما کیفرخواست جدید که بالغ بر 576 صفحه است کامل‌تر بوده و به گفته دادستان پرونده کار آن‌ها را ساده‌تر کرده است.

در ششم مه 2013 یکی از همسایگان کاسترو متوجه شد که دختری جوان دستش را از شکاف در خانه بیرون آورده و تقاضای کمک می‌کند این دختر اکنون 27 سال دارد و مادر فرزند 6 ساله است توانست به کمک مرد همسایه از خانه کاسترو فرار کند و با پلیس تماس بگیرد.

دیگر قربانیان او اکنون 23 و 32 ساله هستند.

در پی آزادی این سه زن که نزدیک به یک دهه در اسارت گرفته شده بودند، پلیس آمریکا به دلیل عدم توانایی‌اش برای پیدا کردن آن‌ها به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. افکار عمومی این سوال را دارند که چگونه در طول این سال‌ها پلیس و همسایگان از ماجرا بی‌خبر مانده‌اند.

مسئولان ایالتی می‌گویند که این سه زن بیشترین مدت زمان حبسشان با طناب بسته شده بودند و هدف آزارهایی چون عدم دسترسی به غذای کافی، ضرب و شتم و سوء‌استفاده اخلاقی قرار گرفته‌اند.

این کیفرخواست که پس از بررسی نتایج آزمایشات DNA بر کودک شش ساله تنظیم شده است، کاسترو را به خطر انداختن جان این کودک متهم می‌کند. این آزمایشات نشان می‌دهد که کاسترو پدر این کودک است. وی از دادگاه خواسته بود تا اجازه ملاقات با فرزندش را بدهند که این درخواست خیلی فوری از سوی قاضی مورد مخالفت قرار گرفت.

به نوشته روزنامه‌ گاردین، کاسترو بر اساس این کیفرخواست به دلیل سقط جنین یکی از این زنان به قتل متهم شده که می‌تواند مجازات اعدام را برای وی در پی داشته باشد. دادگاه محاکمه وی قرار است پنجم اوت - اوایل ماه آینده - آغاز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha