• چهارشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 92062012724
  • خبرنگار : 71038

سخنگوی دولت خبر داد

قیمت تضمینی 24 محصول کشاورزی تعیین شد/هر کیلو گندم داخلی 1050 تومان

قیمت تضمینی 24 محصول کشاورزی تعیین شد/هر کیلو گندم داخلی 1050 تومان

سخنگوی دولت صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به تشریح مهمترین مصوبات هیات دولت پرداخت و اعلام کرد که در جلسه امروز قیمت تضمینی برای خرید هر کیلو گندم هزار و 50 تومان تصویب شد.

سخنگوی دولت صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران به تشریح مهمترین مصوبات هیات دولت پرداخت و اعلام کرد که در جلسه امروز قیمت تضمینی برای خرید هر کیلو گندم هزار و 50 تومان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه اولین گزارشی که در این جلسه ارائه شد مربوط به حادثه برخورد دو اتوبوس مسافربری در اتوبان قم بود، افزود: در این جلسه وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، کشور و بهداشت و درمان به ارائه گزارشی از حادثه رخ داده پرداختند.

وی با بیان اینکه "این حادثه، حادثه تلخ و ناگواری بود"، اظهار کرد: با توجه به مسئولیت و رسالتی که دولت برای خود در راستای ایمنی و سلامتی هموطنان عزیز قائل است آقای رییس‌جمهور تاکید کردند که گزارش اولیه مربوط به این حادثه حداکثر تا هفته آینده از سوی وزرای محترم کشور، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت ارائه شود.

نوبخت ادامه داد: البته تاکید آقای رییس‌جمهور بر این بود که باید همراه این گزارش ابتدایی و اولیه، گزارش جامعی هم درباره همه عواملی که می‌تواند چنین حوادثی را ایجاد کند به همراه پیشنهادات برای جلوگیری از چنین رخدادهای غم‌انگیزی از سوی این وزارتخانه‌ها به هیات دولت ارائه شود.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: در این جلسه، وزیر نیرو به ارائه گزارشی درباره چگونگی وضعیت آب در کشور و آخرین شرایط و وضعیت سدها و شبکه‌های آبرسانی کشور پرداخت.

نوبخت افزود: امیدواریم بتوانیم با توجه به منابع کافی که در اختیار کشور وجود دارد، در جهت خودکفایی محصولات کشاورزی عمل کنیم؛ بویژه اینکه تلاش کنیم آب شیرین را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به ماموریت محول شده به وزارت نیرو اظهار کرد: با توجه به گزارش ارائه شده، به وزارت نیرو ماموریت داده شد که گزارشی در مورد آخرین وضعیت سدها و شبکه‌های آبی کشور و همچنین سدها و شبکه‌هایی که در دست احداث است به هیات دولت ارائه کند.

سخنگوی دولت همچنین با بیان اینکه "کمیسیون اقتصادی دولت نیز گزارشی را در ارتباط با قیمت‌های تضمینی محصولات کشاورزی به هیات دولت ارائه داد"، افزود: طبق قانون دولت باید درباره قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، تا شهریور هر سال قیمت تضمینی انواع محصولات کشاورزی را برای سال زراعی آتی اعلام کند. در این جلسه در ارتباط با 24 قلم از محصولات کشاورزی، قیمت‌های اصلی از سوی کمیسیون اقتصادی دولت پیشنهاد شد که این قیمت‌ها مورد به مورد، بررسی و تصویب شد.

وی خاطرنشان کرد: در هنگام تصویب این قیمت‌گذاری‌ها برای سال زراعی 1392 همه مسائل و مباحث از جمله بحث تورم مورد ملاحظه قرار گرفت.

نوبخت در مورد قیمت گندم برای سال زراعی آتی نیز گفت: واردات گندم برای ما هر کیلو 800 تومان هزینه دارد که با هزینه جابجایی و انتقال آن تا سیلوها قیمت آن به 850 در هر کیلو افزایش پیدا می‌کند. دولت با توجه به امکانات موجود و با توجه به استراتژیک بودن محصول کشاورزی و تلاش در راستای افزایش کشت گندم تصمیم گرفت که قیمت تضمینی خرید هر کیلو گندم را به هزار و 50 تومان افزایش دهد و در واقع قیمتی که دولت قرار داده بیش از قیمتی است که برای واردات پرداخت می‌شود.

سخنگوی دولت همچنین اظهار کرد: دیگر قیمت‌های اقلام محصولات کشاورزی نیز که مورد تصویب قرار گرفته شده از سوی دستگاه اطلاع‌رسانی دولت ارائه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: دوستانمان در سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها امروز در جلسه هیات دولت حضور پیدا کردند تا به ارائه گزارشی از اجرای این قانون بپردازند، به نحوی که یک آسیب‌شناسی جامع از اجرای مرحله اول این قانون انجام شود تا دولت بتواند یک تصمیم واقع‌بینانه در ارتباط با اجرای مراحل بعدی این قانون اتخاذ کند تا مرحله بعدی این قانون با کارآیی بیشتر و متناسب با آنچه که مورد نظر قانونگذار است تحقق پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۶-۲۰ ۱۲:۳۷

اساسا آيا آقايان به تبعات ناشي از افزايش قيمت محصولات كشاورزي و فرآورده‌هاي نفتي فكر مي‌كنند؟ آيا با درآمدهاي هنگفتي كه دارند، به فكر مردم ضعيف و كم‌درآمد هستند؟ چرا فقط همه چيز را گران مي‌كنند؟ چرا و چراهاي ديگر كه بايد مسئولان پاسخ دهند.

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۲۰ ۱۳:۱۱

تبريک. بالاخره نرخ خريد از کشاورز توليدکننده داخلي به نرخ واردات نزديک شد. با اين کار هم اشتغال ميره بالا و بيکاري کم ميشه هم واردات و ارزبري کاهش پيدا مي‌کنه ....

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۲۰ ۱۳:۴۶

اينکه قيمت گندم وارداتي 850ت مام ميشود ارز با چه نرخي ميباشد؟ آيا همان ارز براي توليدکننده نيز تعلق مي‌گيرد؟ اصولا چه تفاوتي بين توليد زعفران و پسته و ... وجود دارد؟ چرا يک محصول که مي‌خواهيم صادر کنيم تمايل داريم با قيمت بالا باشد؟ مگر کشاورز گندم‌کار با تورم مواجه نمي‌باشد؟ بايد گران هزينه کند و محصول را ارزان بفروشد؟!

avatar
۱۳۹۲-۰۶-۲۰ ۱۴:۲۷

من يک کشاورزم و اين قيمت تعيين شده گندم نسبت به گندم وارداتي که کيلويي 1200 تومان هستش 150 تومان کمتر هست در حاليکه گندم توليدي خودمان داراي درصد پروتئين بالاتر و کيفيت بهتري است. حداقل در مورد نهاده‌ها و بذر و کود به ما يارانه بدهيد تا کشت اين محصول براي ما صرف داشته باشد