• پنجشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92062113272
  • خبرنگار : 71039

راهیابی یک فیلم ایرانی به جشنواره فیلم کوتاه جمهوری چک

راهیابی یک فیلم ایرانی به جشنواره فیلم کوتاه جمهوری چک

فیلم کوتاه «روایت آینه‌ای داستان‌های ساده‌» به کارگردانی مهدی فردقادری به بخش مسابقه معتبرترین جشنواره فیلم کوتاه جمهوری چک راه پیدا کرد.

فیلم کوتاه «روایت آینه‌ای داستان‌های ساده‌» به کارگردانی مهدی فردقادری به بخش مسابقه معتبرترین جشنواره فیلم کوتاه جمهوری چک راه پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این جشنواره هر ساله در شهر برنو در جنوب جمهوری چک برگزار می‌شود و پذیرای

فیلم‌های مستقل از سراسر جهان است و امسال نیز «روایت آینه‌ای داستان‌های ساده» به عنوان نماینده کشورمان در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

مهدی فرد قادری پیش از این با فیلم‌های کوتاه «تناوب» و «دایره های معکوس‌» در بخش مسابقه این جشنواره حضور داشته و موفق به دریافت جایزه شده است.

«روایت آینه‌ای داستان‌های ساده‌» روایتگر داستان زندگی چند خانواده از نسل‌های مختلف است. این داستان‌ها که هر کدام در زمان‌های مختلف اتفاق افتاده به هم گره می‌خورند و فیلم با پس و پیش رفتن در زمان آن‌ها را به نمایش می‌گذارد، در حالی که کل این اتفاقات از درون آینه‌ها روایت می‌شود.

این فیلم 27 دقیقه‌ای مانند کارهای قبلی کارگردان ساختاری تجربی دارد. پیش‌ تولید و تولید این فیلم حدود یک سال به طول انجامیده و فیلمبرداری این فیلم با حضور بیش از 20 بازیگر در طول 25 روز انجام شده است.

برخی از عوامل فیلم عبارتند از: نویسنده، تصویربردار، تدوینگر، تهیه کننده و کارگردان: مهدی فرد‌قادری ، صدابردار: کیان درجزی ، دستیاران تصویر: علی مجدی ، مسعود عین آبادی ،مسعود سهیلی ، صداگذار: کاوه سخنگو ، مهدی فرد قادری بازیگران: علی سیدانی، مجید محسنی، آذر حسین‌آبادی، سمیه شاد، سمیرا حضرتی، کیان درجزی، علی نیرآبادی، راضیه محروقی ، اصغر جنتی ، صدیقه مصباحی ، مهدی فرد قادری و ...

پنجاه و چهارمین دوره جشنواره «برنو شانزده» امسال از شانزده تا نوزده اکتبر برگزار می‌شود.

مهدی فرد‌قادری تا‌کنون فیلم‌های کوتاه سایه مه، تناوب، زندگی خورشید، گرامافون و دایره‌های معکوس و روایت آینه ای داستان های ساده را کارگردانی کرده است.

فیلم های فرد‌قادری تا‌کنون در بیش از 30 جشنواره ملی و بین المللی از جمله پروین اعتصامی، پلیس، شهر، فجر، هامبورگ آلمان، کورتوسیرسیتوی اسپانیا، لوزان سوئیس، چشم سوم هند، تک پلان کرواسی، سینماداماره ایتالیا، تورث کورت فرانسه و ... به نمایش درآمده‌اند و موفق به کسب جایزه از جشنواره هایی چون فیلم کوتاه تهران، مترو، ترن پاریس، برنوشانزده جمهوری چک، ملل اتریش، جوان ایرانی، منطقه‌ای بم، خرم آباد، ملایر و ... شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha