• سه‌شنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 92062616557
  • خبرنگار : 71432

زمان آغاز به‌کار مدارس کشورهای مختلف در 5 قاره جهان

زمان آغاز به‌کار مدارس کشورهای مختلف در 5 قاره جهان

در حالی که در برخی نقاط جهان دانش‌آموزان هنوز در حال گذراندن تعطیلات تابستانی خود هستند، در برخی دیگر از کشورها سال تحصیلی جدید آغاز شده و یا حتی مدتی نیز از آغاز آن گذشته است.

در حالی که در برخی نقاط جهان دانش‌آموزان هنوز در حال گذراندن تعطیلات تابستانی خود هستند، در برخی دیگر از کشورها سال تحصیلی جدید آغاز شده و یا حتی مدتی نیز از آغاز آن گذشته است.

به گزارش سرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به عنوان مثال در استرالیا دانش‌آموزان در یک سال تحصیلی که 200 روزه است از اواخر ماه ژانویه یا اواسط ماه دسامبر به مدرسه می‌روند.

استرالیا

سال تحصیلی در این کشور به چهار ترم تقسیم می‌شود که هر کدام 9 تا 11 هفته ادامه می‌یابد. همچنین دانش‌آموزان از اواسط دسامبر تا آخر ژانویه فرصت دارند به تعطیلات تابستانی بروند. دانش‌آموزان حداقل 11 سال به مدرسه می‌روند و ساعات حضور آنان در مدارس معمولی از ساعت 9 صبح تا 15:30 عصر است.

در برزیل نیز دانش‌آموزان از اولین هفته ماه فوریه به مدرسه می‌روند و سال تحصیلی آنان در اولین هفته دسامبر به اتمام می‌رسد. همچنین دانش‌آموزان برزیلی در ماه ژوئیه فرصت دارند دو هفته به تعطیلات زمستانی بروند.

بسیاری از مدارس این کشور برای دانش‌آموزان لباس‌های یک شکل طراحی کرده‌اند و محصلان از هفت صبح تا ظهر در مدرسه حضور دارند.

برزیل

دانش‌آموزان چینی نیز با شروع ماه سپتامبر به مدرسه می‌روند و سال تحصیلی تا اواسط ژوئیه سال آینده ادامه می‌یابد. تعطیلات تابستانی نیز با حضور در کلاس‌های تابستانی یا مطالعه برای آزمون‌های ورودی صرف می‌شود. همچنین دانش‌آموزان از ساعت 7:30 صبح تا 17 در مدرسه حضور داشته و دو ساعت وقت نهاری دارند.

در کاستاریکا دانش‌آموزان مجبور هستند در طول 9 سال آموزش اجباری، لباس‌های یک شکل بپوشند. علاوه بر این سال تحصیلی در این کشور از ماه فوریه تا دسامبر تعیین شده است. کاستاریکا جزء با سوادترین کشورهای آمریکای مرکزی به حساب می‌آید به طوری که بیش از 96 درصد از دانش‌آموزان 15 سال به بالای آن، سواد خواندن و نوشتن دارند.

کاستاریکا

در فرانسه نیز سال تحصیلی به سه ترم تقسیم می‌شود که دانش‌آموزان از ماه سپتامبر تا ژانویه ترم اول، از ژانویه تا آوریل ترم دوم و از آوریل تا ماه ژوئن ترم سوم آموزشی را می‌گذرانند.

فرانسه

در ژاپن نیز سال تحصیلی به سه ترم تقسیم می‌شود که از ماه آوریل آغاز شده و در ماه مارس پایان می‌یابد. همچنین در پایان هر ترم به دانش‌آموزان تعطیلات داده می‌شود.

ژاپن

در کنیا دانش‌آموزان در سه ترم هر سال تحصیلی را می‌گذرانند که هر کدام 13 هفته طول می‌کشد. همچنین بین هر ترم حدود یک ماه تعطیلات وجود دارد.

دانش‌آموزان مکزیکی سال تحصیلی جدید را از ماه سپتامبر آغاز می‌کنند که تا ماه ژوئن آینده ادامه می‌یابد و روزهای دوشنبه تا جمعه را به مدرسه می‌روند. همچنین دانش‌آموزان در این کشور مجبور به پوشیدن لباس‌های یک شکل هستند.

مکزیک

در نیجریه نیز سال تحصیلی از ماه ژانویه شروع و تا دسامبر طول می‌کشد و در سه ترم برگزار می‌شود که بین هر ترم تعطیلات یک ماهه وجود دارد.

در روسیه هم سال تحصیلی از ابتدای ماه سپتامبر آغاز می‌شود و تا اواخر ماه مه ادامه می‌یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی اینفوپلاس، علاوه بر اینها در کره جنوبی نیز سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می‌شود که از ماه مارس شروع می‌شود و تا ماه فوریه ادامه می‌یابد. دانش‌آموزان از ساعت هشت صبح تا 16 در مدرسه حضور دارند و پیش از ترک مدرسه موظف هستند که کلاس را نظافت کنند.

نیجریه

روسیه

کره جنوبی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha