• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۲ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92070805329
  • خبرنگار : 71408

فیلم فرامرز قریبیان در هفته‌ی جاری اکران می‌شود

فیلم فرامرز قریبیان در هفته‌ی جاری اکران می‌شود

فیلم‌های سینمایی «گناهکاران» و «بزرگ‌مرد کوچک» از آخر این هفته روی پرده سینماهای کشور می‌رود.

فیلم‌های سینمایی «گناهکاران» و «بزرگ‌مرد کوچک» از آخر این هفته روی پرده سینماهای کشور می‌رود.

حبیب کاوش - سخنگوی شورای صنفی نمایش - در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مصوبات آخرین جلسه این شورا اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد فیلم سینمایی «گناهکاران» به کارگردانی فرامرز قریبیان از چهارشنبه این هفته (10 مهرماه) در گروه «آفریقا»، جایگزین «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» شود.

وی افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد، فیلم سینمایی «بزرگمرد کوچک» از چهارشنبه (10 مهرماه) در سینماهای آزاد کشور اکران شود.

به گزارش ایسنا، «گناهکاران» چهارمین تجربه‌ی فرامرز قریبیان در کارگردانی فیلم‌های سینمایی است. او در این فیلم علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی و ایفای یکی از نقش‌ها را هم برعهده دارد. قریبیان تاکنون سه‌بار در سال‌های 66، 71 و 78 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره‌ی فیلم فجر را دریافت کرده است.

یکی از نقاط قوت «گناهکاران» ترکیب بازیگران آن است و قریبیان علاوه بر خودش، از بازی رامبد جوان، نسرین مقانلو، بهاره کیان‌افشار، شقایق فراهانی، محمد متوسلانی، کورش تهامی، رضا رویگری و همایون ارشادی در این فیلم استفاده کرده است.

داستان این فیلم که توسط محمدسام قریبیان فرزند فرامرز قریبیان نوشته شده، درباره‌ی آسمان فرازمند دختر سرهنگ بازنشسته فرازمند است که پس از سال‌ها زندگی در آمریکا به ایران برمی‌گردد. تفاوت فرهنگی و اجتماعی او با اطرافیان و خانواده‌اش پایه اصلی «گناهکاران» را شکل می‌دهد. هسته‌ی اصلی داستان بر این اساس است که فرق زیادی بین فکر کردن به گناه و انجام آن نیست.

همچنین فیلم سینمایی «بزرگ‌مرد کوچک» به کارگردانی صادق صادقی‌دقیقی و تهیه‌کنندگی حبیب الهیاری و پروانه مرزبان محصول سال 91 است.

این فیلم با بازی پرهام دلدار، محمدجواد سلام‌پور، شبنم قلی‌خانی، پویا امینی و... درباره رشادت‌های شهید 13 ساله «بهنام محمودی» است که برای نخستین‌بار در جشنواره مقاومت به نمایش درآمد.

«بزرگ مرد کوچک» اولین ساخته بلند سینمایی صادق‌دقیقی است که داستانش به اوایل جنگ و حمله عراق به خرمشهر مربوط می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha