• شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۲ / ۰۱:۰۲
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 92090200507
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

آکادمی سپاهان، نگین طلایی فوتبال ایران

آکادمی سپاهان، نگین طلایی فوتبال ایران

بارها در عکس‌های مختلف، فوتبالیست‌های سرشناس جهان کنونی را در زمان بچگی، نونهالی، نوجوانی، جوانی و بزرگسالی مشاهده کرده‌ایم. در بسیاری از این عکس‌ها چیزی که مشاهده می‌شود "فوتبالیست بودن" فلان نام مشهور از همان شروع کار است یعنی اینکه امکانات، تجهیزات، نوع تمرینات و دیگر الزامات فوتبالیست شدن از همان ابتدا وجود داشته و مجموعه عناصر کار یک فوتبالیست کوچک شباهت زیادی به مجموعه عناصر فوتبالیست‌های مشهور کنونی دارد.

بارها در عکس‌های مختلف، فوتبالیست‌های سرشناس جهان کنونی را در زمان بچگی، نونهالی، نوجوانی، جوانی و بزرگسالی مشاهده کرده‌ایم. در بسیاری از این عکس‌ها چیزی که مشاهده می‌شود "فوتبالیست بودن" فلان نام مشهور از همان شروع کار است یعنی اینکه امکانات، تجهیزات، نوع تمرینات و دیگر الزامات فوتبالیست شدن از همان ابتدا وجود داشته و مجموعه عناصر کار یک فوتبالیست کوچک شباهت زیادی به مجموعه عناصر فوتبالیست‌های مشهور کنونی دارد.

این بحث بیش از هر چیز رشد فوتبالیست‌های مشهور را در آکادمی‌ها با امکانات حرفه‌ای و کامل و تحت آموزش‌های مدون و علمی نشان می‌دهد، چیزی که پس از سال‌ها، فقط برخی از باشگاه‌های ایرانی به آن مسئله واقف شدند که آموزش صحیح باید از سنین پایین و به صورت علمی، منضبط و مدون انجام گیرد تا به تبع آن فوتبالیستی تربیت شود که به نوعی فوتبال در ذاتش باشد.

آکادمی فوتبال باشگاه سپاهان از آکادمی‌هایی است که به نوعی در بازیکن‌سازی و پرورش فوتبالیست‌های بزرگ و شناسایی استعدادهای فوتبال اصفهان و ایران نقش به سزایی داشته است.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، در ادامه بررسی آکادمی باشگاههای برتر فوتبال کشور سری به آکادمی سپاهان زده است. برای برسی فعالیت‌های این آکادمی با مسعود تابش قائم مقام باشگاه سپاهان، محمد فرامرزی مسؤول آکادمی فوتبال سپاهان و امیر افتاده مسؤول تیم‌های آکادمی فوتبال سپاهان به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:

سپاهان هیچگاه از آموزش نیروهای جوان غافل نبوده است

مسعود تابش قائم مقام باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در ارتباط با تاریخچه آکادمی سپاهان و نخستین فعالیت این مجموعه، با بین اینکه هیچ زمانی این باشگاه از آکادمی و پرورش نیروهای جوان غافل نبوده است، اظهارکرد: از آن زمان که نام باشگاه به عنوان شاهین شناخته می‌شد، مجموعه دارای آکادمی بود. در زمانی تیم‌های زیر 14 سال و دیگر رده‌های سنی پایین زیر نظر پیشکسوتانی همچون محمد حریری، احمد صادقی، کامبیز مدنی پور و دیگر مربیان آموزش می‌دیدند.

تابش

قائم مقام باشگاه سپاهان نیز با بیان اینکه آکادمی سپاهان تا سال 1372 به صورت شخصی اداره می‌شد، افزود: محمد حریری صاحب امتیاز آکادمی بود و پس از آن مجموعه آرام آرام سازمان یافته تر شد، تا جایی که از سال 72 به بعد و خصوصا از سال 1379 که فولاد مبارکه سپاهان به جای شرکت سیمان سپاهان امتیاز باشگاه را خرید، پرورش و استعدادیابی نیروهای جوان افزایش پیدا کرد و در همین زمان بود که الزامات AFC و FIFA اجرایی تر شد تا مجموعه با استاندارد بیشتری به کار خود ادامه دهد، همچنین با استخدام مربیان و تأسیس پایگاه‌هایی در سطح استان و کشور فعالیت‌ها گسترش یافت.

همچنین محمد فرامرزی، مسؤول آکادمی فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، این مجموعه را با ثبات ترین و موفق ترین آکادمی کشور نامید و اظهارکرد: از زمانی که این آکادمی کار خود را آغاز کرده و به ویژه در ده سال اخیر موفق ترین آکادمی در سطح کشور بوده چرا که فوتبالیست‌های موفقی را در رده‌های مختلف برای باشگاه و تیم ملی در رده‌های سنی متعدد پرورش داده است.

وی با اشاره به اینکه " برنامه توسعه فوتبال" که از سال 89 در فدراسیون تدوین شد باشگاه‌های دارای آکادمی را ملزم کرد که با برنامه ریزی و استراتژی حرکت کنند و به ویژه در ارتباط با طراحی زیرساخت‌های مورد نیاز و برنامه‌های استعدادیابی و آموزش مربیان با شتاب بیشتری حرکت کنند، آکادمی سپاهان در این راستا برای دستیابی به حداکثر آیتم‌های استاندارد تلاش زیادی کرده است.

آکادمی فوتبال سپاهان موفق ترین آکادمی در سطح کشور

مسؤول آکادمی فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با اشاره به دیگر آکادمی‌های فوتبال ایران، یعنی فولاد خوزستان، مس کرمان، ذوب آهن اصفهان، راه آهن، تراکتورسازی تبریز تصریح‌کرد: ما معتقدیم موفق ترین آکادمی در سطح کشور، آکادمی سپاهان بوده است، همچنین بر این نکته هم واقفیم که آکادمی فولاد خوزستان نیز توانسته همچون سپاهان فعالیت‌های مثبت زیادی داشته باشد.

آکادمی سپاهان

فرامرزی با اشاره به شورای آکادمی فوتبال سپاهان گفت: در آکادمی فقط به فعالیت‌های ورزشی صرف اکتفا نکرده‌ایم، بلکه مباحث علمی- پژوهشی یکی دیگر از فعالیت‌های این مجموعه است که با داشتن برنامه در جهت هر چه علمی تر کردن مباحث آموزشی مربیان و بازیکنان گام برداشته شده است، همچنین از آیتم‌های مختلفی که در " برنامه توسعه فوتبال" ایران تدوین شده است به بیشترین آیتم‌ها دست پیدا کرده‌ایم، علاوه بر آن ارائه مستندات هر سه ماه یکبار انجام می‌شود تا به این وسیله تجزیه و تحلیل بر روی عملکرد انجام گیرد.

فوتبال آموزان حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند

مسؤول آکادمی فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در ارتباط با هزینه‌هایی که در آکادمی برای یکسال صرف می‌شود، می‌گوید: تجهیزات، آموزش، حق الزحمه، ایاب و ذهاب، اسکان، مباحث پزشکی و لباس از جمله پر‌ هزینه ترین مواردی هستند که در آکادمی وجود دارد، همچنین فوتبال آموزانی که در تیم‌های مختلف سپاهان نیز بازی می‌کنند بر حسب کارکرد و کیفیت، ماهیانه مبالغی حدود 200 تا 500 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر مربیانی که در آکادمی مشغول به کار هستند مدرک مربیگری درجه A دارند، گفت: سپاهان در سال‌های قبل که در لیگ‌های مختلف رده‌های سنی مختلف شرکت کرده است، سالی نبوده که نتوانسته باشد مقام خوبی کسب کند و این نشان دهنده این نکته است که مربیان به طرز مطلوبی کار کرده اند و برنامه‌ها به خوبی پیش رفته است، البته یکی از مشکلاتی که آکادمی فوتبال سپاهان در چند سال اخیر داشته است این بوده که فعالیت‌ها و موفقیت‌های خود را به خوبی رسانه‌ای نکرده و از این امر غافل مانده است که باید موفقیت‌ها به روز و به درستی اطلاع رسانی شود.

آکادمی سپاهان بیشتر به مربیان بازیکن ساز بها می‌دهد

مسؤول آکادمی فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در خصوص برخی از این موفقیت‌ها خاطرنشان‌کرد: در سال 90 تمامی تیم‌های فوتبال باشگاه سپاهان قهرمان لیگ‌های مختلف ایران شدند. یکی از دلایل اصلی این موفقیت‌ها این است که سرمربی‌ها را ملزم به کسب قهرمانی نمی‌کنیم و از آن‌ها بیشتر خواسته می‌شود که بازیکنانی تربیت کنند که در تیم‌های مختلف سپاهان و در رده‌های بالاتر بازی کنند و بدرخشند، به همین دلیل استرس مربیان کم می شود و با کمتر شدن دغدغه‌ها، کار حرفه‌ای و فنی خود را انجام می‌دهند، هم اکنون هم به صراحت اعلام کرده‌ایم که مربیان بیش از آنکه به دنبال کسب مقام باشند بیشتر به استعدادیابی و پرورش بازیکنان بپردازند، آکادمی باشگاه سپاهان مربیان بازیکن‌ساز خوب را بیشتر از مربیان مقام آور دوست دارد.

فرامرزی با اشاره به پاداش‌هایی که باشگاه برای تیم‌های مقام آور در نظر می‌گیرد، تصریح‌کرد: البته باشگاه برای کسب مقام تیم‌های رده سنی مختلف ارزش زیادی قائل است و به همین دلیل با دادن پاداش به تیم‌ها، بازیکنان و مربیان آن‌ها را ترغیب می‌کند تا در میادین بدرخشند، اما توبیخ برای مربیان فوتبالیست ساز وجود ندارد و تربیت فوتبالیست‌های رده سنی پایین و تحویل به تیم رده سنی بالاتر همواره در آکادمی فوتبال سپاهان وجود دارد. برای مثال مهدی شریفی، محمدحسین مرادمند و علی کریمی که در تیم بزرگسالان توپ می‌زنند حاصل کار آکادمی از رده‌های سنی پایین تا بالا هستند. علاوه بر آن محمد روشندل، آروین سهرابیان و میلاد سرلک به تیم بزرگسالان سپاهان معرفی شده‌اند، همچنین بازیکنانی که در تیم کنونی ایران در جام جهانی فوتبال نوجوانان در امارات خوش درخشیدند، نفراتی همچون امیرحسین کریمی و مهدی امینی دیده می‌شود که محصول آکادمی سپاهان هستند، این شرایط آکادمی و ساخت بازیکنان فقط در آکادمی فوتبال فولاد خوزستان مشاهده می‌شود.

یکی از شروط آکادمی سپاهان برای فوتبال آموزان، تحصیلات است

یکی از زمینهای تمرین آکادمی سپاهان

وی در ارتباط با چگونگی روند آموزشی برای بازیکنانی که در آکادمی حضور پیدا می‌کنند، اظهارکرد: بازیکن تا سن 16 سالگی باید به گونه‌ای آموزش داده شود که توپ جزئی از بدنش شود، چرا که در این محدوه سنی، بازیکنان حقیقتا عاشق فوتبال هستند و پس از آن آرام آرام درگیر مسایل مالی می‌شوند، پس آموزشی که در سنین پایین انجام می‌شود بسیار تأثیرگذارتر خواهد بود. مربیان تیم‌های مختلف رده سنی پایین در آکادمی موظف هستند تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، چرا که یکی از مواردی که برای آکادمی بسیار حایز اهمیت است، محصل بودن فوتبال آموزان است و در همین راستا حرف مربی که خود دارای تحصیلات عالی است برای بازیکنان جهت ادامه تحصیل تأثیر بیشتری دارد. یکی از شروط آکادمی فوتبال سپاهان برای فوتبال آموزان، تحصیلات است، ما معتقدیم فوتبالیست‌های دارای تحصیلات، بهتر ارتباط برقرار می‌کنند و احترام بیشتری برای تیم حریف، هواداران و داور قائل هستند و معقولانه تر رفتار می‌کنند.

فوتبال آموزان چگونه برای آکادمی فوتبال سپاهان انتخاب می شوند؟

مسؤول آکادمی فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در این باره می‌گوید: راه یافتگان به آکادمی فوتبال از کانال مدارس فوتبال عبور می‌کنند، این مدارس فوتبال تابستان‌ها دایر است و فوتبال آموزان و کسانی که استعداد دارند از بین دو تا سه هزار فوتبالیست حاضر در مدارس فوتبال گلچین می‌شوند. این فوتبال آموزان در معرض دید مربیان و کارشناسان آکادمی قرار می‌گیرند تا در چند مرحله گزینش شوند و بتوانند به آکادمی راه یابند، این فرایند به گونه‌ای منضبط و پی در پی صورت می‌گیرد، به همین دلیل معتقدیم که منسجم ترین و منظم‌ترین آکادمی فوتبال ایران، آکادمی فوتبال فولاد مبارکه سپاهان است.

سپاهان در دورترین نقاط ایران پایگاه‌های استعدادیابی دایر کرده است

امیر افتاده مسؤول تیم‌های آکادمی فوتبال سپاهان که خود از مدرسان دانشگاه در رشته تربیت بدنی است، در ارتباط با مقوله‌ای دیگر می‌گوید: صدها متقاضی در جای جای ایران وجود دارند که می‌خواهند به آکادمی‌های فوتبال راه یابند، به همین دلیل در دورترین نقاط ایران و در شهرهایی که نیروهای با استعداد وجود دارد، مدرسه فوتبال تأسیس کرده‌ایم و باشگاه سپاهان با افراد مورد اعتماد برای گلچین کردن فوتبالیست‌های با استعداد در آن شهرها کار می‌کند. بندر انزلی، گرگان، ساری، آمل، تهران، مشهد مقدس، شوش، ایذه، ایلام، شهرکرد و کرمانشاه مثال‌هایی از شهرهایی است که نیروهای مورد اعتماد باشگاه و آکادمی سپاهان نیروهای با استعداد را رصد می‌کنند. همچنین در پایان ترم تابستان جشنواره‌ای با عنوان" جشنواره استعدادیابی" برگزار می‌شود و فوتبال آموزان با استعداد چند روزی تحت نظر مربیان قرار می‌گیرند تا به این وسیله استعدایابی و پرورش به صورت هدفمند انجام گیرد.

تمرکز امکانات آکادمی فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در دو مجموعه کامل

در ادامه مسعود تابش قائم مقام باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در این ارتباط توضیحات کاملی به ایسنا می‌دهد: آکادمی فوتبال سپاهان دارای دو مجموعه به نام‌های باغ فردوس و صفاییه است. مجموعه باغ فردوس با دارا بودن مساحت 25 هکتاری از یک زمین چمن قانونی، یک زمین چمن مصنوعی و سه زمین چمن کوچک برخوردار است، دو استخر سرپوشیده داری سونا، جکوزی و دیگر امکانات مورد نیاز برای یک استخر نیز در مجموعه باغ فردوس وجود دارد، سالن چند منظوره، سالن ورزشی با کف پوش استاندارد، مرکز پزشکی با حضور فیزیوتراپ و پزشک ارتوپد، سالن بدنسازی، رستوران، رختکن‌های متعدد، سرویس بهداشتی، زمین فوتبال ساحلی از جمله دیگر امکانات مجموعه ورزشی باغ فردوس سپاهان است.

آکادمی سپاهان

به زودی در باغ فردوس هتل 5 ستاره افتتاح می شود

وی همچنین از احداث امکاناتی دیگر در این مجموعه خبر می‌دهد و اظهار می‌کند: هتل 5 ستاره، آمفی تئأتر و موزه از دیگر مجموعه‌هایی است که در مجموعه باغ فردوس در حال احداث است.

تابش پیرامون دیگر مجموعه آکادمی فوتبال سپاهان نیز خاطرنشان‌ می‌کند: "مجموعه صفاییه" با دارا بودن مساحتی بالغ بر 20 هکتار مجموعه کامل دیگری را تشکیل داده است، یک زمین چمن استاندارد و یک زمین چمن کوچک خوابگاه با ظرفیت پذیرش 120 نفر، سالن ورزشی چند منظوره برای والیبال، بدنسازی، کاراته و تنیس روی میز و رستوران از امکاناتی است که در این مجموعه قرار دارد. تمرینات تیم‌ها در این مجموعه انجام می‌شود، همچنین زمین‌های چمن دیگری در "دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر"، "مجموعه آب منطقه‌ای اصفهان" ،"خیابان مشتاق" و "منطقه جروکان" در اختیار باشگاه و آکادمی فوتبال سپاهان است.

وی پیرامون مدارک مربیگری مربیان آکادمی در فصل 92-93 می‌گوید: 31 مربی در این فصل در خدمت آکادمی هستند که شامل سرمربی، مربی، مربی بدنساز و ژیمناستیک و مربی دروازه‌بان‌ها است، همچنین هر رده را یک مدیر فنی، مدیر، پزشک و مسؤول تدارکات همراهی می کند.

*سعید اورنگی دارای مدرک A رده سنی نونهالان زیر 13 سال

*عبدالرضا رییسی دارای مدرک A مربی رده نونهالان زیر 12 سال

*بهمن مرادی دارای مدرک A مربی رده سنی نونهالان زیر 11 سال

*علی کاظمی سرمربی رده سنی نونهالان زیر ده سال دارای مدرک B

*حمید ذاکری دارای مدرک B سرمربی رده سنی نونهالان زیر 9 سال

مسؤول تیم‌های آکادمی فوتبال سپاهان اصفهان عناوین تیم‌های مختلف در دو فصل قبل لیگ کشور و استان را به این شرح اعلام می‌کند:

*تیم امید سپاهان قهرمان سال 90 و 91 با سرمربی‌گری امرالله سلطانی با مدرک مربیگری درجه A2 تیم

*جوانان قهرمان سال 90 و تیم سوم سال با سرمربیگری عباس سروری با مدرک مربیگری درجه A

*تیم نوجوانان نایب قهرمان سال 90 و قهرمان سال 91 با سرمربیگری سعید جهانگیری با مدرک مربیگری درجه A

*تیم نونهالان قهرمان سال 90 و نایب قهرمان سال 91 با سرمربیگری بابک یاوری با مدرک مربیگری درجه A

*تیم نوجوانان نوین، قهرمان لیگ استانی با سرمربیگری رسول ظفریان با مدرک مربیگری درجه A

آکادمی سپاهان

وی همچنین در خصوص برنامه‌های آموزشی که در آکادمی وجود دارد با بیان اینکه این برنامه‌ها از به روزترین برنامه‌های حال حاضر جهان استخراج می‌شود، اظهار می‌کند: محتوای آموزشی فوتبال در آکادمی سپاهان بر مبنای سرفصل‌های استاندارد بین المللی است که در پی آن رشد، ارتقا و انگیزه وجود دارد. وقتی تیم‌های مختلف سپاهان ده سال است که در رده‌های مختلف در کشور به مقام‌های برتر دست می‌یابند نشان دهنده استفاده از برنامه‌هایی است که علمی و کارشناسی است، تمرینات کنونی تیم‌های رده سنی زیر 13 سال آکادمی به صورت 3، 4 یا 7 جلسه در هفته است و به صورت استاندارد برگزار می‌شود، همچنین رده سنی بالای 14 سال به صورت روزانه تمرین می‌کند.

چه تدابیری برای مباحث رفتاری و اخلاقی فوتبال آموزان اندیشیده می‌شود؟

"آیا آکادمی فوتبال سپاهان اصفهان در کنار تربیت ورزشی به تربیت اخلاقی و اجتماعی نیز می پردازد؟" افتاده در این ارتباط می‌گوید: بحث تحصیلات مربیان در اینجا نقش اساسی خود را نشان می‌دهد، مربیان و کادر هدایت تیم‌های مختلف آکادمی از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند و همیشه در قبل و بعد از جلسات تمرینی، زمانی را برای صحبت‌های غیر ورزشی پیرامون مباحثی همچون درستکاری، احترام به بزرگترها و پدر و مادر کمک به دیگران مطرح می‌کنند تا فوتبال آموزان بیاموزند رفتار اجتماعی صحیح پیش نیاز یک فوتبالیست خوب بودن است و اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه می‌کند: فوتبال آموزان حتما باید در حین تحصیل باشند. ورزشکار غیر محصل جایی در آکادمی ندارد. حتی آکادمی و باشگاه سپاهان با تعاملاتی با مدارس، شرایط درسی بازیکنان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا شرایط تحصیلی بازیکنان افت پیدا نکند. حتی پاداش‌هایی برای شاگردان ممتاز در نظر گرفته می‌شود و همچنین برای دانش آموزانی که در دروسی مشکل دارند تدابیری اتخاذ می‌کند تا این دانش آموزان بتوانند در آن درس به حد بهتری دست پیدا کنند.کانون هواداران باشگاه سپاهانی نیز در این خصوص فعال است و در مدارسی که عضوی در آکادمی و تیم‌های سپاهان دارد، برنامه‌هایی برگزار می‌کند تا به این وسیله تعامل با مدارس بیشتر شود و در کنار افت نکردن شرایط تحصیلی فوتبال آموزان، ساعات و رزوهای خاصی که فوتبالیست باید در خدمت تیم باشد با مساعدت مدرسه، فوتبالیست در اختیار آکادمی قرار گیرد. علاوه بر آن با پدرها و مادرها که دغدغه اصلی آن‌ها تحصیل فرزندان است جلساتی برگزار می‌شود تا شرایط کلی فوتبال آموزان نیز مورد ارزیابی قرار گیرد.

به گونه‌ای کار می‌کنیم که فوتبال آموزان دچار مشکلات رفتاری نشوند

مسؤول تیم‌های آکادمی فوتبال سپاهان افزود: در مجموع به گونه‌ای کار شده که فوتبال آموزان کمتر دچار مشکلات رفتاری و اخلاقی شوند، علاوه بر آن نونهالان و نوجوانانی که در آکادمی به فعالیت مشغول می‌شوند، حتما والدینشان باید در اصفهان سکونت داشته باشند تا از خانواده دور نباشند، افرادی که از شهرستان‌های دیگر هستند باید حداقل یکی از والدینشان در اصفهان باشد، سکونت افراد در اصفهان باید احراز شود.

تابش که خود نیز از پیشکسوتان فوتبال است، در این ارتباط می‌گوید: معتقدیم در سال‌های قبل در فوتبال ایران فقط سرعت افزایش پیدا کرده و اخلاق جا مانده است. در آکادمی‌ها مباحث اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی باید از جمله اصلی‌ترین برنامه‌ها و اهداف باشد، گردش توپ باید به درستی آموزش داده شود، اما اخلاق اهمیت بیشتری دارد، در آکادمی سپاهان سعی بر این بوده که در مباحث فرهنگی و اخلاقی به طور جد کار شود.

آینده آکادمی سپاهان

آکادمی سپاهان

قائم مقام باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در این ارتباط با بیان اینکه داشتن سرفصل و اصول باعث می‌شود آینده بهتر و شفاف ترسیم شود، می‌گوید: در چند سال گذشته، پرورش و تربیت فوتبالیست‌های مختلف و نتایج تیم‌های گوناگون سپاهان در لیگ‌های استانی و کشوری نشان می‌دهد که فعالیت‌ها به درستی انجام گرفته است، راهیابی تعداد زیادی از فوتبالیست‌های رده سنی پایین به تیم‌های ملی و کمک به این تیم‌ها همواره در سال‌های قبل وجود داشته است، پیش‌رفت، بازیکن سازی و کمک به تیم ملی همواره از اهداف آکادمی سپاهان بوده است.

در آکادمی سپاهان هیچ کمبودی احساس نمی‌شود

همچنین امیر حسین کریمی ملی پوش تیم ملی نوجوانان ایران که توانست در مسابقات جام جهانی 2013 در امارات به همراه دیگر ملی پوشان بازی های درخشانی داشته باشد، یکی از بازیکنانی است که از 8 سالگی در اکادمی فوتبال سپاهان بوده و فوتبال حرفه‌ای خود را مدیون آکادمی فوتبال سپاهان می‌داند، وی در این ارتباط به ایسنا می گوید: امکانات و شرایط آکادمی از همان ابتدا مناسب و مطلوب بود و هر کجا که برای مسابقات می‌رفتیم، بهترین مکان‌ها را برای استقرار بازیکنان در نظر می‌گرفتند.

این ملی پوش فوتبال نوجوانان ادامه می‌دهد: در سال‌هایی که در آکادمی و تمامی تیم‌های پایه سپاهان بوده‌ام کم و کسری وجود نداشته و همه نوع حمایت از بازیکنان انجام شده است، همچنین علمی بودن مربیان در تمامی رده‌های سنی از جمله نکات مثبت اکادمی است.

غلامرضا کریمی پدر امیر حسین کریمی نیز که بارها در سال‌های مختلف بر سر تمرینات پسرش حاضر شده است درباره شرایطی که پسرش از ابتدا در آکادمی داشته است، می‌گوید: واقعا نقطه ضعفی ندیده‌ام و همه نوع امکانات حرفه‌ای برای بازیکنان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه می‌دهد: البته دخالت بی جای برخی والدین در کار بچه‌ها اختلال ایجاد می‌کند، برای مثال پدر یا مادر به فرزندش می‌گوید اینگونه بازی کن و یا ضربه بزن! دخالت والدین تأثیر مثبتی ندارد. پدر و مادرها باید اجازه دهند که بچه‌ها تحت نظر مربیان باشند و به صورت علمی و فنی و نه احساسی فوتبال را بیاموزند.

گزارش از علیرضا حکیمیان، خبرنگار ورزشی ایسنا - منطقه اصفهان

آکادمی سپاهان
آکادمی سپاهان
آکادمی سپاهان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۰۸:۴۸

اين گزارش بيشتر آگهي تبليعاتي است. البته: (تيم اصفهاني خبرنگاراصفهاني سايت منطقهاصفهان)يعني همين.انشاالله روزي برسدکه سپاهان بابجه هاي اصفهاني مدرسه فوتبالش قهرمان ليگ شود !نه اينکه از يازده بازيکن داخل زمين نه نفرازسايرتيمهاباشند!درضمن هرگاه کارشناسان از آکادمي صحبتي ميکنندفولادخوزستان رامثال مياورندو بارها دررسانه هابهترين معرفي شده است.دراين چندسال تربيت شدگان آکادمي فولادخوزستان صاحب نام شده اند.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۱۷:۱۲

نه اين که پرسپوليس و استقلال بازيکنانشان را از گهواره ها انتخاب مي کنند و آموزش مي دهند ! باز هم به سپاهان که بازيکن تربيت مي کنه و بعد به خواست کرانچار از جوانان به تيم بزرگسالان منتقل ميشه ، نه مثل بعضيها ، چشم روي بازيکنان تيمهاي ديگر مي گذارند و دلالهاي خودشان را سراغش مي فرستند و کاري مي کنند که از اول فصل انگيزه يارو در هم بشکنه و بعد هم که با هزار ضرب و زور جذبش مي کنند ، مشخص ميشه اين بدبخت قرار بود روي نيمکت بشينه تا براي تيم رقيب بازي نکنه ...

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۱۸:۲۰

سپاهان سرورته

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۱۲:۵۵

پس نتيجه مي گيريم اوج گرفتن سپاهان بي دليل نبوده ، بهتر نيست تيمهايي که در صدد جا بجا کردن مربي وبازيکن و مدير عامل هستند يا از نفوذ خود استفاده نا به جا مي کنند ، اين الگو را در پيش بگيرند تا رقابتها جذاب تر و جوانمردانه تر باشد ؟

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۱۳:۰۲

يادش بخير استقلال و پرسپوليس هم زمين هاي تمرين بسيار داشتندو چند تيم پايه مثل افسر و شعاع و ... به ياد دارم که زير نظر تاج سابق بازيکن سازي مي کردند. فيفا اعلام کرده بود بعد از رئال مادريد استقلال تهران ثروتمندترين تيم جهانه. باور کنيد اگر ساير دستگاهها و ارگان ها اموال اين دو تيم پرطرفدار کشور رو پس بدن يا اجاره اين اموال رو بدن نه نيازي به خصوصي سازي اونها هست و نه نيازي به خرج از بيت المال. ميشه مديران باسواد و لايقي هم براي اداره اموال و تيم هاي زيرمجموعه اين دو باشگاه تعيين کرد.

avatar
۱۳۹۲-۰۹-۰۲ ۱۳:۱۷

به اين ميگن باشگاه

avatar

تاوقتي دلال بازي هست اين اکادميها فايده نداردچون صاحبان باشگاهها براي اينده فکر نمي کنند فقط براي فردا ما زحمتکشان بايه نبردبان پيشرفت باشگاهها هستيم وهيچ چيزي عايد ما نيست خسته نباشيد. بنده حدود بيست هفت ساله دربايه کار ميکنم بازيکناني چون انصاري فرد شيروند اکبر ايماني و.... ازبازيکنانه من بودن ولي حتي به اسمسهاي بنده نيز جواب نميدهند بس مربيان عزيز اجرتان باخدا چون دراين دنياي وانفسا تعهد وپهلواني مرده است