• سه‌شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۲ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 92090503811
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

این تصویر واقعی «برناج» است‌

این تصویر واقعی «برناج» است‌

ایسنا/کرمانشاه "برناج" نام روستایی تاریخی با طبیعتی بی نظیر در استان کرمانشاه است.

"برناج" نام روستایی تاریخی با طبیعتی بی نظیر در استان کرمانشاه است.

محمدرضا ستایش‌فر، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار ‌خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: روستای تاریخی برناج که در 14 کیلومتری شمال غرب شهر بیستون قرار دارد، یکی از زیباترین نقاط استان کرمانشاه است.

وی افزود: وجود گوردخمه تاریخی و چند هزار ساله و همچنین سراب و جلوه‌های طبیعی دل انگیز این روستا در کنار هم بافتی تاریخی طبیعی به این مکان دیدنی و گردشگر پذیر استان کرمانشاه داده است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه در خصوص گوردخمه این روستا، گفت: گوردخمه برناج دارای نقشه ای مربع شکل به طول 95 سانتیمتر است. ارتفاع اتاقک این گوردخمه از کف تا سقف 90 سانتیمتر است. اطراف این گوردخمه نیز قابی تراشیده شده و از نظر پلان این گوردخمه دارای پلانی مربع شکل است.

ستایش‌فر خاطرنشان کرد: در جوار این گوردخمه چند هزار ساله، سراب دل انگیز برناج قرار دارد که به جاذبه‌های این روستا افزوده است.

وی یادآور شد: سراب برناج نیز در دامنه کوه بیستون و در مسیر راه ارتباطی بیستون به سنقر قرار دارد که نقش مهمی در زیبائی و طروات منطقه ایفا می کند. این سراب خیال انگیز در نزدیکی سراب «نجوبران» یا «نوژی وران» و در سه کیلومتری جاده اصلی بیستون به سنقر در دامنه رشته کوه های پراو و منطقه حفاظت شده بیستون قرار دارد.

این مقام مسئول اظهارکرد: کناره های سرسبز سراب و درختان کهنسال چنار، مزارع کشاورزی و روستای زیبا با مردمان خونگرم برناج، محیط دلپذیری را برای تفریح و تفرج گردشگران فراهم آورده است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه، گفت: طبیعت بکر و ناب استان کرمانشاه شرایطی را فراهم آورده که همواره بتواند پذیرای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

‌ برناج

‌برناج

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha